آموزش گام به گام ثبت برند را اینجا بخوانید

اگر بودجه لازم را دارید با سپردن کار به دیگران دغدغه کمتری خواهید داشت و شاید این یک سرمایه گذاری مناسب باشد. باید به یاد داشته باشید که بقا و سود رسانی نام برندتان ممکن است سال ها ادامه داشته باشد. چنانچه اظهارنامه خود ثبت برند را در مرحله نهایی ثبت نکرده باشید، با ورود به صفحه اصلی پنل کاربری خود، درخواستی که ثبت اولیه نمودید هست و با کلیک بر روی کد رهگیری آن صفحه‌ای باز میشود و میتوانید نسبت به تمکیل / ویرایش مراحل طی شده اقدام نمایید.

  • پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد.
  • تعداد روزافزون کشورها اجازه می‌دهند شکل‌هایی از علائم تجاری که قبلاً مرسوم نبوده‌اند نیز ثبت شوند مانند رنگ‌ها، علائم سه‌بعدی (شکل یا بسته‌بندی کالاها)، نشان‌های قابل‌شنیدن (صداها) یا نشان‌های قابل‌استشمام (بوها).
  • اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریع‌تر شناخته می‌شوید و فراموش شدن نامتان سخت‌تر است.
  • برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقاله‌ی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید.
  • این لوگو جهت محافظت از سایر علائم باید متمایز باشد که مصرف کننده بتواند تفاوت آن با سایر محصولات و علائم را تشخیص دهد.

در اینجا شما می‌توانید با استفاده از شماره اظهارنامه‌ای که در مرحله قبل دریافت کرده‌اید، وضعیت اظهارنامه خود را بررسی کنید. برند می‌تواند ثبت شرکت همان جایگاه کسب‌وکار در میان جامعه و در بین رقبا مختلف باشد. معروف شدن یک برند خاص باعث ارتقاء آن کسب‌وکار در جنبه‌های گوناگون می‌شود.

آگهی دوم معمولاً با داشتن شماره ثبت علامت تجاری همراه خواهد بود. در صورتی که می خواهید هزینه ثبت برند در سال 1400 را به طور دقیق با توجه به حوزه فعالیت خود بدانید کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید. هزینه هایی که برای ثبت برند باید بپردازید حدودا 900 هزار تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت برند + روزنامه رسمی دوم ) است.

به همین خاطر است که بارها مشاهده شده که اشخاص حقیقی یا حقوقی به جای اقدام به ثبت برند خود، نسبت به خریداری برندهای ثبت شده و مجوز دار اقدام می کنند. خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازی‌های اداری کند. کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید. ماده57 ـ اداره مالکیت صنعتی پس از دریافت هرگونه درخواست کتبی مبنی بر تمدید مهلت انجام هر اقدامی که در این قانون یا آئین‌نامه اجرائی آن پیش‌بینی شده است‌، پس از بررسی شرایط موجود می‌تواند آن را تمدید نماید.

پربازدیدهای سایت خوان

نوع اظهارنامه نیز باید انتخاب شود سپس افزودن مالک را کلیک کرده و با توجه به اینکه می خواهید برندتان حقیقی یا حقوقی باشد مراحل را تکمیل نمایید. در صورتی که موسس شرکت دارای کارت بازرگانی باشد که از حروف لاتین نوشته شده باشد ارائه کپی از آن الزامی است. برند چیست؟ برای ثبت برند به کجا باید مراجعه کرد؟ مدارک لازم برای ثبت ثبت تغییرات آن چیست و چه مراحلی دارید، در اینجا به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد. به‌طور مثال حروف “ILGWU” روی هر پیراهنی باشد نشان می‌دهد که این پیراهن از تولیدات اعضای یک اتحادیه بین‌المللی تولیدکننده لباس است. علائم تجاری هستند که مصرف‌کننده را نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبدأ جغرافیایی محصول گمراه می‌کند یا فریب می‌دهند.

با این برند انتخابی قرار است به شرکت، محصولات و خدمات خود هویت ببخشید؛ با استفاده از این نام می خواهید در بازار به رقابت بپردازید و در ذهن مشتریان ماندگار شوید پس لازم است که نامی که انختاب می کنید جذاب، خلاقانه و جدید باشد. انتخاب صحیح برند می تواند با القا کردن حس مثبت به مصرف کننده باعث جذب آن شود. روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد. ممکن است در حال حاضر یک سری مشتری داشته باشید و به تازگی شروع به انتخاب نام برند کرده‌ باشید.

اسم برای ثبت برند

برای متقاضیان داخل کشور، ۳۰ روز و برای متقاضیان خارج از کشور ۶۰ روز از تاریخ ابلاغیه رفع نقص است. این ها، با استراتژی های بازاریابی دیجیتالی و پرسونال برندینگ امکان پذیر است. پرسونال برندینگ یعنی شما روی برند و هویت و پرستیژ خود کار کنید و ارتقا دهید تا در بازار، فردی معتبر و صاحب نفوذ شوید. خواه در عرصه هنر، خواه فناوری اطلاعات، خواه مشاوره برندینگ و تبلیغات و بازاریابی و فروش و مهندسی. اگر قانون، بپذیرد که حقوق شما با ثبت فلان برند، نقض شده است، می تواند درخواست ابطال نشان تجاری مذکور را صادر کند.

علائم تجاری برندهای قابل ثبت:

انتخاب نام صحیح در پیشبرد اهداف شرکت می تواند بسیار موثر باشد و باعث شکوفایی اقتصادی آن شود. انتخاب نام صحیح برای برند می تواند در رتبه بندی شرکت نیز تاثیر داشته باشد. حتی می تواند برای دریافت نتیجه ی بهتر از مشاوران این زمینه نیز برای انتخاب نام برند و همچنین طراحی لگوی خود کمک بگیرید. انتخاب نامی با ریشه ی فارسی می تواند در جذب مصرف کنندگان داخلی بسیار موثر باشد. حتی بسیاری از برندهای فارسی برای مصرف کنندگان خارجی نیز بسیار جذاب بوده اند و توانسته اند ارتباط خوبی با مشتریان خارج از کشور نیز برقرار کند.

خدمات حقوقی، خدمات امنیتی برای حفاظت از اموال و اشخاص، خدمات شخصی و اجتماعی ارائه شده به وسیله دیگران برای رفع احتیاجات افراد. امّا در مورد ثبت برند همانطور که در بالا اشاره شد این پروسه زمانی معمولاً چیزی در حدود ۲ ماه خواهد بود. مالک یک برند میتواند بصورت همزمان دو یا چند شخص حقیق و حقوقی باشند.

یا یکی دیگر از متغیر ها این اسن که هنگام ثبت برند، آرم و لوگو خود را ثبت می کنید یا نمی خواهید در این مرحله این کار را انجام دهید. حال این سوال پیش می آید که هزینه کلیه مراحل ثبت برند چقدر می باشد. بهتر است قبل از اقدام برای ثبت برند، از صفحه استعلام برند ، قابل ثبت بودن برند تان را استعلام بگیرید یا و سپس با پرکردن فرم پایین صفحه از هرینه تقریبی ثبت برند نیز مطلع شوید. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید.

هزینه ثبت برند فارسی از سال ۱۴۰۱ شمسی به بعد، بیش از ۲ میلیون تومان است. رقم دقیق را باید از کارشناسان هلدینگ ملاصدرا استعلام کنید. نام تجاری، محصول یا خدمات خاص یک شرکت را مشخص می‌کند و آن را از برندهای دیگر در یک دسته یا زمینه مشابه متمایز می‌کند. نام‌های تجاری معمولا در اداره ثبت علائم تجاری ثبت می‌شوند و معمولا با یک لوگو همراه هستند. مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونه‌ای از نام‌های تجاری هستند.

هر چند امروزه سیستم‌های زیادی برای پیشنهاد دادن اسم برند به‌طور خودکار مثل Shopify’s Business Name Generator به وجود آمدند؛ اما این ابزارها صرفاً می‌توانند برای جلسات طوفان فکری مناسب باشند و از طرفی ممکن است ترجمه آن‌ها به فارسی خیلی جذاب نباشد. البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌های برندینگ را به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند. به عنوان مثال برند آدرینا در مرحله استعلام برند مواد غذایی مشابه نداشته و تصور می شود که قابل ثبت است ( در طبقه مواد غذایی) اما پس از ثبت اظهارنامه در سامانه، مشاهده می شود که به دلیل مشابهت با برند دلینا در آن طبقه اخطار خورده است. به همین دلیل است که فرآیند استعلام برند قبل از ثبت مهم بوده و کاملا تخصصی است.