اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری

در صورتی که سند مالکیت هم وجود داشته باشد، به مدیران شرکت تحویل می گردد و نسخه ی دیگر اظهارنامه و اساسنامه و شرکتنامه و پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، جهت تحریر به اتاق تایپ ارسال می دارد. در نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم ایران (لزوما لازم نیست شعبه ایران باشد) براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را برعهده میگیرد، بنابراین شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده برعهده خودش می باشد. بدون محدودیت در سرمایه، باحداقل تعداد شرکا 2 نفره است.حداقل هیات مدیره یا مدیران یک نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکای ضامن نامحدود و شرکای غیر سهامی به میزان سهم الشرکه می باشد.

ثبت شرکت

به طور مثال یک ثبت شدن یک شرکت مهندسی باید مدرک مهندسی در اختیار داشته باشید اما اکثر شرکت های دیگر در اول مسیر نیازی به مدرک تحصیلی ندارند. شاهد این گفته تعداد مشتریانی است که بصورت مداوم با ما کار می کنند. شما برای داشتن مجوز حضور در بازار احتیاج به کیملیک یا همان اقامت توریستی دارید.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در این شرکت ها مقدار و نوع سرمایه ها متفاوت می باشد اما به هر حال اساس فعالیت‌ های تمامی آن ها یکسان می باشد. در رابطه با نام شرکت نام هایی که نیاز به مجوز دارند میباست ابتدا مجوز آنها اخذ گردد و بعد از آن اقدام به ثبت شرکت نمود . نام هایی که تایید و ثبت آگهی می شوند مهلت آنها نامحدود است ولی اگر آگهی نشوند فقط ۳ ماه تاریخ اعتبار دارند . حق تقدم نام های ثبت شده با توجه به تاریخ ثبت آنها می باشد که این حق بعد از انحلال و تصفیه منقضی می شود .

بنابراین بهتر است برای طی این مراحل از شرکت های فعال در حوزه ثبت مانند ایران ثبت کمک گرفت. ثبت شرکت، یکی از روش‌های پربازده و مطرح برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود. ثبت شرکت نیز به علت اهمیت این شهر و غنی بودن آن از لحاظ صنعتی؛ کشاورزی؛ اقتصادی؛ تولیدی و غیره، فعالیتی پرسود محسوب می‌شود. در ادامه به شرح ابعاد گناگون ثبت شرکت در تهران خواهیم پرداخت. ثبت شرکت را بر اساس اینکه شرکت تجاری است یا مدنی، می توان به ثبت رساند. در اینجا سعی داریم از 0 ثبت شرکت تا 100 ثبت شرکت های مختلف، اعم از تجاری و غیر تجاری را مختصر و مفید تشریح نماییم.

برای ثبت چه شرکت هایی نیاز به دریافت مجوز داریم؟

شرکت‌های تعاونی از حیث موضوع و اهداف فعالیت به دو نوع تعاونی تولید و توزیع و از لحاظ چگونگی تشکیل به دو نوع تعاونی عام و خاص تقسیم می‌شود. جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را در فرم زیر وارد کرده و بر روی تایید کلیک نمایید. ارائه مجوز اگر فعالیتشرکتنیاز به داشتن مجوز از مراجع ذی صلاح داشته باشد .

علاوه بر اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی مانند شرکت‌های دیگر نیز می ‌توانند به عنوان شریک وارد شرکت تضامنی شوند. در شرکت با مسئولیت محدود، سرمایه اولیه به سهام تقسیم نشده و هر کدام از شرکا با توجه به میزان سرمایه خود، در بدهی ها و تعهدات شرکت نقش خواهد داشت. برای این کار ابتدا باید مبلغ دوهزارم سرمایه شرکت را به حساب اداره امور مالیاتی و دارایی واریز کنید، و سپس با پرداخت فیش‌های مربوط به تشکیل پرونده و گرفتن کد اقتصادی، برای گرفتن مدارک مورد نیاز اقدام کنید. شما باید فیش واریزی مبلغ به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بانک ملی را همراه با دیگر مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید. با توجه به نوع شرکتی که انتخاب کرده‌اید، مدارک مورد نیاز قدری متفاوت خواهند بود. برای همین مدارک مورد نیاز برای ثبت هر نوع را جدا جدا با هم مرور می‌کنیم.

مواردی مثل هزینه‌های تأییدیه وکالت، نسبت به هر کشور و برای هر فعالیتی متفاوت است. درواقع پس از ثبت شرکت و زمان دریافت اجازه کار برای متقاضی ورود به کشور مدنظر، شخص حتماً باید مبالغ و مدارک مربوط یه گردش مالی و سرمایه را داشته باشد تا بتواند بیزینس خود را در کشور مقصد راه‌اندازی کند. به‌عنوان‌مثال در کانادا با مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ دلار و یا در اتریش با ۶۰.۰۰۰ یورو می‌توان برای ثبت شرکت اقدام کرد. تمامی مدارک هویتی و تحصیلی اعضای شرکت باید فراهم شود و به پیوست برای اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

  • شريک ضامن، مسئول کليه‌ي قروضي است که ممکن است علاوه بر دارايي شرکت پيدا شود.
  • امکان دارد شما حوصله کارهای اداری و قانونی را نداشته باشید و یا این که حوصله دارید اما وقت چنین کاری را ندارید، پس با خیالی آسوده مدارک و موارد گفته شده را در بالا به ما تحویل دهید تا در سریع ترین زمان ممکن این کار برای شما صورت بپذیرد.
  • در روش دوم مراحل ثبت به صورت حضوری و در مدت زمان کمتری انجام می‌شود.
  • در ایران 7 نوع شرکت داریم که در این بین بیشتر شرکتهایی که اداره ثبت اسناد در املاک کشور به ثبت می رسند شرکت سهامی عام و خاص و مسئولیت محدود و تضامنی می باشند.

۶ـ انتخاب روزنامه کثیر الانتشار درشرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکت درسهامی خاص الزامی و در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است . هزینه حق ثبت برای حداقل سرمایه که 100 هزار تومان است مقدار مشخصی است که با افزایش سرمایه تا 100 میلیون تومان به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد و برای مقادیر سرمایه بیشتر از این مقدار، هزینه حق ثبت ثابت خواهد بود. حق ثبت که درواقع هزینه‌ی ابطال فیش سرمایه است، طبق تعرفه‌های اداره‌ی ثبت شرکت در تهران ها محاسبه خواهد شد. پس از جمع‌کردن تمام مدارک باید پرونده‌ی خودتان را از طریق باجه‌های پستی مشخصی برای اداره‌ی ثبت شرکت ها ارسال کنید.

در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها اقدام به تهیه‌ی پیش‌نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می‌شود. برای ثبت شرکت های تعاونی باید حداقل یک سوم از سرمایه به صورت نقد پرداخت شود . رسید سپرده در صورتی که بخشی از آن در غالب یک تعهد غیر نقدی باشد ، اسناد مالکیت مربوطه باید در همان بانکی که واریز در آن انجام شده است به مرجع ثبت شرکت ها ارائه داده شود . حداقل سرمایه ای که میتوانید برای شرکت خود انتخاب کنید ۱۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است که پایین ترین مبلغ است البته به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه شرکت میتواند گزینه ی خوبی برای سنجش شرکت در برابر قرارداد ها باشد و میتواند نمایان اعتبار یک شرکت باشد. شما باید برای استعلام دقیق هزینه‌ها با مؤسسه ثبت شرکت تماس بگیرید.

ثبت شرکت و برند

«وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست. برای ارتباط با کارشناسان متخصص موسسه و مشورت در رابطه با طراحی ایده و شناخت بازار کشورها، با شماره‌ ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۲۱ تماس بگیرید. ارائه لیستی که شامل اطلاعات اعضای هیئت مدیره،بازرسان،مدیرعامل و اعضای علی البدل شرکت باشد. تعهد نامه هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و محدودیت‌های قانونی قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و بازرسین.

با ورود به صفحه ی روزنامه، “روز شروع سال مالی” و “ماه شروع سال مالی” را در کادر مربوطه پر کنید. همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه ی شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه ی شرکت مشخص می گردد. شرکتی است که تحت نام مخصوصی جهت انجام امور تجاری بین 2 یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود به طوری که اگر دارایی شرکت برای ادای قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد هریک از اعضای شرکت به تنهایی مسئول پرداخت تمام قروض و تعهدات شرکت در مقابل افراد ثالث است.

misc