اسامی خاص برای برندسازی

کلماتی در زندگی روزمره ما وجود دارند که امکان دارد بارها از آن ها در طول روز استفاده شود . اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد . برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . میتوان به فرهنگ لغت فارسی مراجعه کرده اسامی که دارای مفهوم و معنای خاص می باشد را انتخاب نمایید . د راین مقاله سعی شده است که قواعد و مواردی که باید در انتخاب اسم خاص دقت نمایید را ذکر نماید . متوجه باشید که آنچه از اسم اصلی شرکت مهم‌تر است، مشهور کردن نام برند شماست.

  • در زیر به برخی باید و نباید های انتخاب نام شرکت اشاره می کنیم.
  • اگر می خواهید برای شرکت خود نامی شبیه به نام انگلیسی در نظر بگیرید، باید هزاران دلارهزینه کنید تا ادعای حضور در وب سایت خود را ثابت کنید.
  • انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد.
  • اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها،به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند.

به گونه ای که تفکرات و جذب مثبت را به همراه خود آورد و روش های مختلفی برای انتخاب اسم وجود دارد ولی بهترین شاخص جذب مشتری است . در کتابخانه‌ی اسامی برندها، می‌توان به آسانی نام شرکت جدید خود را یافت، اما این اسامی برای یک برند خاص مناسب نیستند. مایکل رادر، بیان داشت که باید بر واژه‌هایی تمرکز داشت که دارای تجربیات حسی خاصی باشند، به عنوان مثال احساس‌هایی از قبیل روشن، دل‌انگیز بودن، قدرت، ضعف، توانایی و احساسی بودن، مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

محصولات اين شركت در صنايع مختلف از جمله صنايع مخابرات، الكترونيك، برق، ساختمان، هوا وفضا، پزشكی، ايمنی و… كاربرد دارد. تقدیر معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از مدیر عامل سابق شرکت گاز استان البرز در مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام صورت گرفت. بعد از ذخیره کد تایید در مرحله ثبت برند تجاری سمت و شرایط نماینده با انتخاب نماینده قانونی در فرم نمایش داده شده نوع مدرک اثبات کننده سمت را انتخاب و تاریخ انقضاء نمایندگی را درج و مدرک نمایندگی را بارگذاری نمایید . خیر، بدلایل امنیتی و بمنظور جلوگیری از بروز جعل هویت، برای احراز هویت حتماً لازم است که ویدئو زنده بگیرید.

روشهای اسم گذاری برند

آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند.

در ادامه راهنمای انتخاب نام شرکت را می‌توانید مطالعه کنید. نام یک برند در تمامی فعالیت ‌های بازاریابی نقشی اساسی دارد؛ از همین رو در رسیدن به فروش و سودآوری بیشتر، مهمترین بخش از برنامه ی فروش محصولات به شمار می ‌آید. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد .

اگر همه مسائل را در نظر نگیرید احتمالا در آینده با مشکل مواجه می‌شوید. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود. امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید.

اما می‌رسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً ده‌ها کار دیگر. این نام نه‌چندان بلند، خوش آوا و بسیار موفق و ماندگار است. بعضی‌ می‌گویند ثبت شرکت چون استیو جابز سیب می‌خورده و سلامتی را دوست داشته، اپل را انتخاب کرده است. مثلا تلفظ برند «آراد» آسان است، چون مردم با این سه حرف آشنا هستند.

لیست اسامی خاص برای برند با گل

جستجو کنندگان نمونه اسم شرکت همان هایی هستند که به دنبال ایده برای اسم شرکت هستند. در اسم شرکت شما حتماً باید یک یا دو اسم خاص وجود داشته باشد. یک انتخاب خوب وخاص برای برند می تواند نتیجه ای فوق العاده و به یاد ماندنی داشته باشد.

در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید. فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد. برای ثبت برند تجاری در هر کشوری باید مراحل و قواعد مربوط به آن کشور را طی نمایید و در صورتی که تمام موارد را به درستی رعایت کرده باشید و نقص قانونی بر آن وارد نباشد ، تایید و ثبت خواهد شد .

اسامی خاص برای برند

پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است. پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید.

حتی به این فکر کنید که ممکن است برند شما خدماتی به خارج از کشور نیز ارائه دهد. پس بهتر است از استفاده از کلماتی که برخی حروف آن در زبان سایر کشور‌ها نیست خودداری کنید. همچنین مراقب باشید نام انتخابی شما در ثبت تغییرات شرکت سایر زبان‌ها معنای نامناسبی را تداعی نکند. برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود.

برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید . یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود . از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند .