اسامی غیر قابل استفاده در ثبت شرکت

بزرگترین و وسیع ترین بانک اطلاعاتی قابل ثبت ایرانی را در اختیار داریم. نام، ایمیل و وبسایت من را در این مرورگر ذخیره کن برای دفعه بعد. برای این که انتخاب بهتری داشته باشید موارد زیر را مد نظر بگیرید. نمی‌شود از اعداد به شکل ریاضی استفاده نمود و در صورت لزوم عدد باید به حروف نوشته شود. عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.

  • اسامی شرکت های تجاری یکی از مهمترین مباحثی است که در ثبت هر شرکتی اولین قدم وجود دارد، اسم شرکت دقیقا همان ظاهر اصلی شرکت است که همه آن را می بینند.
  • در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی خاص برای برندبیان خواهد شد.
  • از تلاش‌هاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت.
  • بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است.

این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. استعلام اسم شرکت از دو طریق صورت می گیرد که عبارتند از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و سامانه شناسه ملی که بیشتر توضیح خواهیم داد . در انتخاب اسم شرکت نباید کلماتی من جمله شاهد ، ایثارگر ، بسیج ، بنیاد و … استفاده گردد مگر در شرایطی که از سازمان ها و نهاد های مربوطه مجوز های لازم اتخاذ گردد .

نظر

پروسه انتخاب یک نام از میانِ اسامی تجاری گوناگون ، شاید یکی از چالش بر انگیز ترین و در عینِ حال هوشمندانه ترین بخشِ استارتِ کسب و کار شما باشد . این که شما به همراه شرکاء خود به یک نتیجه واحدِ جمعی برسید و سلایق خود را به گونه ای که قانون تعیین کرده است دراسم تجاریِ شرکت خود به صورت زیرکانه بگنجانید، می تواند هیجان انگیز ترین بخش کار باشد. بنابراین این بدان معنی است که فراتر از زبان خودتان یک فرصت نامگذاری نیز وجود دارد، اکنون زمان جستجو کردن آن است. که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد. چون اگر برندتان را ثبت نکرده باشید از نظر قانونی هیچ حقی نسبت به آن اسم ندارید. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید.

۳- درصورتی که بیزنس شما برنامه بلند مدت و چشم انداز گسترده ای دارد و به بین المللی شدن نامتان فکر میکنید درخواست خود را وارد نمایید تا در اولین فرصت کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس بگیرند. شما هم چنین می توانید قبل از خواستن خدمات طراحی گرافیک یک طراح ، به یک اسم کوتاه و ساده شرکت نیاز داشته باشید تا هویت های بصری خود را مانند یک آرم ، کارت ویزیت و بروشور ایجاد کنید. پس از راهنمای ثبت شرکت تهیه لیست کوتاه پنج تا شش نام برای تجارت شرکت کشاورزی ، باید نامی را انتخاب کنید که به عنوان یک آدرس دامنه در دسترس باشد.

اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد. • در هنگام انتخاب نام شرکت، حتما باید از “اسم خاص” استفاده شود. اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود.

اسامی شرکت ها

انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی ثبت برند تجاری را صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند.

صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد. استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد .

نمونه اسامی شرکت و برند

در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطب‌تان تبلیغ کنید. قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است.

Thoughts On نام شرکت و نمونه اسم های سه سیلابی زیبا

برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است.

لازم است بدانید که کلمه سهامی خاص در ادامه اسم شرکت حتما باید باشد. هر شرکتی برای اینکه رسمیت یابد و شخصیت حقوقی پیدا نماید باید به ثبت برسد، بنابراین ثبت شرکت الزامی می باشد و دولت می بایست حدالمقدور در تشکیل آن ها نظارت نماید تا وسیله ای برای سواستفاده نباشد. وقتی که شرکتی به ثبت می رسد، مزایای بسیاری برای ثبت تغییرات شرکت ما خواهد داشت. از جمله این مزایا میتوان به اعتبار حاصل از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها نام برد. همچنین برای اینکه بتوانیم با شرکتهای ثبت شده دیگر داد و ستد انجام دهیم، باید از صحت ثبت شرکت آنها اطلاع پیدا کنیم که راه آن استفاده از لیست اسامی شرکتهای ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها در سایت های دولتی کشور است.

دبی بهترین گالری های هنری رو داره در سفر به این شهر حتما به این شاهکار های هنری معروف سر بزنید و با ما باشید برای شناخت این گالری ها. ممنون میشم نظرتون رو در مورد یه اسم مناسب برای عرضه عسل بفرمایید. در کنار خوش آهنگ بودن، باید به این موضوع هم دقت کنیم که تلفظ اون کلمه برای همه راحت باشه و فَک و زبون مردم برای گفتنش قفل نشه! مثلا قونقا که یک سرویس تاکسی اینترنتی در تبریز هست هم آهنگ داره و هم مرتبط به موضوع حمل و نقل هست اما گفتن این کلمه آذری برای فارسی زبان‌ها راحت نیست. در این مقاله ۱۶ نکته مهم برای انتخاب اسم برند را بررسی خواهیم کرد که با توجه به این موارد می‌توانید یک نام تجاری ماندگار را انتخاب کنید. در زیر به برخی باید و نباید های انتخاب نام شرکت اشاره می کنیم.

جهت انتخاب نام شرکتها اداره ثبت شرکتها محدودیت هایی مثل اداره ثبت احوال، تعیین کرده است. بخاطر رعایت مسائل حقوقی و مالی در مقررات گزینش نام شرکت سختگیرانه عمل شده است. ۸- واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه ثبت شرکت در تهران نام ثبت شده دیگری باشند، پذیرفته نمی شوند. ۴- نام یا مدارک ثبت تغییرات شرکت نام اختصاری یا حروفی که رسماً متعلق به دولت باشد از قبیل ایران، کشور، ناجا، نزاجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی.