اسامی پیشنهادی برای انتخاب اسم موسسه

ثبت بهترین نام برای شرکت ملزم به داشتن تجربه و توانایی کافی در امر انتخاب نام بر طبق ویژگی های محصول می باشد . در ارتباط بودن با یک وکیل و کارشناس ثبتی مجرب و توانمند در امر ثبت شرکت هاشما را در ثبت شرکت راه پیشبرد اهدافتان راهنمایی کرده و باعث شناخت هرچه بیشتر افراد با محصول شما می شود . همچنین میتوانید صفحه لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند را برای دیدن نامهای اصیل و خاص بیشتر ، دنبال کنید.

اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد. در واقع اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کرده‌اید به هدر می‌رود. پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همه‌ی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید.

  • به عنوان مثال اگر شما در حال راه اندازی نام دامنه مرتبط با وام مسکن هستید ممکن است از کلماتی مانند امور مالی ، سهام ، نرخ بهره ، پرداخت خانه ، استفاده کرده تا بعد از کمی جستجو و فکر کردن نام دامین مناسب را برای خود انتخاب کنید.
  • یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود.
  • برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند.
  • فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد.
  • این امکان وجود ندارد و فقط با کسب مجوز از افراد و مقام های دارای صلاحیت این نهاد ها امکان استفاده از نام های دولتی و نظامی وجود دارد، در غیر این صورت شرکت مجبور به تغییر اسم خود خواهد بود.

۵- مشورت کنید و از خانواده یا دوستانتان بخواهید تا به شما برای اسم شرکت ایده بدهند، اما آن را به یک کارگروهی تبدیل نکنید چرا که انتخاب گروهی اسم نهایتا شما را به سمت ساده‌تر و معمولی شدن ایده‌هایتان می‌کشاند. از طرف دیگر ممکن است نهایتا کسی در این میان رنجیده خاطر شود. ۴- خود را محدود نکنید و تمامی اسامی ممکن را در نظر بگیرید.

در صورت به کار بردن نام مهندسی یا مهندسین در نام شرکت:

۱۱- نام شخصی مثلا نام خودتان را روی کسب و کارتان نگذارید تا اگر روزی خواستید شرکت خود را به فروش برسانید نام برندتان برای خریدار غیر جذاب نباشد. خصوصا سعی نکنید با تغییرات جزئی روی اسامی برند‌های معروف به ایده برای اسم شرکت خود برسید. ۲- مخاطب شناسی کنید تا نامی که انتخاب می‌کنید بتواند با مخاطبان کسب و کار شما ارتباط بیشتری برقرار کند. “بانک جامع انتخاب” یک نام پیگیری ثبت تغییرات شرکت نرم افزار ساخت اسم شرکت است. یکی از راه­های حمایت از نام شرکت­های تجاری پیش بینی و ضمانت اجرای کیفری است به این معنا که، هر گاه شخصی حقیقی یا حقوقی از نام یک شرکت سوء استفادده کند و موجبات گمراهی افکار عمومی را نسبت به ماهیت یک شرکت یا موسسه تجاری مخدوش کند مجرم محسوب می­شود. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود.

اسامی مناسب برای شرکت

بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد. نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید. مطمئنا می‌توانید برخی ایده‌ها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید.

پاسخ به ۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

هزینه ثبت شرکت یکی از مسائلی است که تمامی افراد در هنگام ثبت به آن توجه می‌کنند. برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکت، مقاله‌ای نوشته ایم که تمامی تعرفه ها به طور کامل در آن بیان شده اند. لطفا با شرکت در تماس باشید تا کارشناسان لیست اسامی ثبت برند تجاری پیشنهادی را خدمتتان ارائه دهند. برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است . در هنگام انتخاب نام شرکت، حتما باید از “اسم خاص” استفاده شود. اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود.

چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌های برندینگ را به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند.

یک نامِ ریشه دار ، خوش آهنگ و با معنی تا همیشه بر سرِ زبان ها می ماند و از ذهنِ هیچ مشتری پاک نمی شود. پس انتخاب اسامی تجاری یکی از اساسی ترین مهره های شطرنجِ کسب و کارِ شما است که شخصیتِ حرفه و کسبِ شما را نشان می دهد . آن قدر باید در ایده پردازی ، معماری ، ریتم ، معنا داری و قانونی بودنِ آن تفکر شود که بتوان همیشه از اسمِ آن با افتخار و شخصیت یاد کرد .

نام‌های پسران

یکی از مهمترین خدمات ثبت شرکت دیاکو، مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب نام شرکت می باشد ، شما اگر از مشتریان ما باشید می توانید از این خدمات بهره مند شوید . همپای پیشنهاد اسم شرکت یا به عبارتی انتخاب اسم برای شرکت، یافتن استراژی متمایز و مدیریت این استراتژی نیز بسیار اهمیت دارد. شاید اگر بگوییم که اکنون انتخاب اسم برای شرکت یا پیشنهاد اسم شرکت سخت‌ترین قسمت راه‌ اندازی یک شرکت است، بیراه نگفته باشیم.

البته پیش از این در مقاله « تعیین نام شرکت » به طور کامل به شرح این موضوع پرداخته ایم. اما با این حال به طور اختصار به نحوه انتخاب نام شرکت در این نوشتار خواهیم پرداخت. بعد از بررسی و تایید نام شرکت باید از کلیه اوراق شرکت پرینت تهیه نمایید.سپس نام شرکت در شرکتنامه ، اساسنامه و اظهارنامه ثبت می شود.پس از امضای اوراق آن ها را به همراه کلیه مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایده‌های خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی می‌توانید از آن‌ها دریافت کنید. در حال حاضر مطمئن باشید بیش از تعداد انگشتان دست است. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید.