اسم شرکت

3 سیلاب یعنی 3 واژه در واقع این 3 سیلاب ( واژه ) کنار یکدیگر قرار میگیرند و اسم کاممل شرکت را تشگیل میدهند . ( طبق قانون تجارت از سالها پیش به دلیل آنکه تمامی اسامی تک سیلابه و پرسیلابه به ثبت رسیده شرکتها فقط می توانند 3 سیلابه به بالا اسامی خود را انتخاب و به ثبت برسانند . اسامی ثبت شرکت در تهران انتخابی شما صرفا باید دارای فارسی و دارای ریشه فارسی باشد. بنابراین با انتخاب نام مناسب و با در نظر داشتن ضوابط با مناسب ترین اسم برای حرفتون شما را همراهی خواهیم کرد . از مواردی که در ابتدای امور برای ثبت شرکت ها مهم تلقی می شود و از بارز ترین بخش های ثبتی به حساب می آید انتخاب بهترین نام برای شرکت است.

اسم شرکت

ماده ۳- اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آنها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها ، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند . در بسیاری از مواقع به دلیل انتخاب اسم های شرکت به صورت عمومی، مجبور به اضافه نمودن یک سیلاب دیگر برای اسم شرکت سه سیلابی یا اسم سه حرفی خود خواهید بود. در این حالت انتخاب اسم چهار سیلابی بواسطه انتخاب سه سیلاب به همراه یک اسم غیر خاص انجام میشود. نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری که معمولا با استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام نظر می نماید، نظر و تصمیم نهایی محسوب می شود. ماده 10-نام اشخاص حقوقی ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ای که با رعایت قوانین،مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود قابل تغییر خواهد بود.

در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید.

ایران صنعت در شبکه های اجتماعی

بهترین نام، نامی است که در اولین مواجهه به خوبی هویت و موضوع شرکت را نمایش دهد. نام خوب نامی است که به راحتی تلفظ شود و به سادگی به خاطر سپرده شود. برخی از کلمات ثبت برند ممکن است در گویش و یا لهجه‌های دیگر معنای متفاوتی داشته باشد. البته این مساله بیشتر زمانی مهم می‌شود که بخواهید در سطح بین‌المللی نام خود را ثبت کنید.

  • نام شرکت نباید تکراری باشد و اگر سه سیلابی است، حداقل دو سیلاب آن با نام‌های ثبت شده تفاوت داشته باشد.
  • ۹- از پایگاه‌های اطلاعاتی بهره ببرید تا مطمئن شوید نام انتخابی شما قبلا ثبت نشده باشد.
  • اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است.
  • هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است.
  • در هنگام انتخاب نام شرکت، حتما باید از “اسم خاص” استفاده شود.

اسمی انتخاب کنید که در ساده‌ترین حالت ممکن بتوان آن را ادا کرد، چه به صورت خواندنی و چه نوشتنی. اسامی انتخابی نباید به عناوین ایثارگران و شهدا ارتباطی داشته باشد. کلماتی مانند ایران،ملت ،سازمان ،وزارت که تداعی کننده دولتی بودن و یا شبه دولتی بودن را دارند قابل ثبت نیستند . خیر نام های که فاقد ریشه فارسی می باشند ،قابل ثبت و تایید نیستند . حداقل سیلاب برای ثبت نام یک شرکت یک حروف و حداکثر نامحدود می باشد .

چشم انداز ما تبدیل شدن به بزرگترین موسسه ثبتی در کشور است و ماموریت ما ارائه خدمات تخصصی با بهترین کیفیت است. موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. گاهی ممکن است با بررسی کارشناس، نام تعیین شده با قوانین تعارض داشته باشد. در چنین حالتی درخواست متقاضی رد می‌شود و به او اطلاع داده می‌شود تا برای انتخاب نام جدید اقدام کند.

باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. زمانی که شما موفق به ثبت یک نام تجاری شوید عملا تا زمانی که شما نخواهید هیچ‌کس نمی‌‌تواند این نام را از شما بگیرد . مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. اما به هر صورت شاهد هستیم که داشتن یک عنوان یا نام تجاری قدرتمند هم بسیار اهمیت دارد. عدم استفاده ازحروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.

نام تجاری

هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند می‌شود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاش‌هاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژه‌ای دارد. واقعیت این است که تمامی اسامی و عناوین در صورتی که با یک استراتژی بازاریابی مناسب انتخاب شوند می توانند کارآمد و موثر باشند.

شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایت‌مندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلی‌تان را در بازار بدست آورید. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. ساخت اسم شاید پیچیده باشد اما اگر ارکانه گفته شده را رعایت کنید می تواند برایتان راحت باشد . کلماتی همچون بازرگانی ، خدماتی ، مهندسی به عنوان سیلاب در نام شرکت حساب نمیشوند و تنها به صورت قید می توان استفاده نمود. سلام می توانین از اسامی مانند پترو پالا صنعت آویژه استفاده نمایید . اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد.

اگر قصد ثبت کردن یک شرکت تجارتی ، بازرگانی ، آموزشی ، فرهنگی ، تجارت الکترونیک را دارید باید برای موفقیت شرکت تان ابتدا نام مناسب و درخور حیطه فعالیت تان انتخاب کنید. بسیاری از مدیران شرکت های موفق نام های خوبی را برای شرکت خود انتخاب کرده اند و از همه مهمتر ابتدا باید ببینید که نامی که انتخاب کرده اید خالی است و یا قبلا رزرو شده است. بله مادامی که اسم مورد نظر در اداره ثبت شرکت ها به ثبت نرسیده باشد و مشابه آن وجود نداشته باشد ،مانعی برای ثبت آن نیست .

قوانین مربوط به ثبت ایده برای اسم شرکت

برای شرکت خود نامی انتخاب کنید که شما را محدود نکند تا بتواند روی هر محصول یا خدمتی آن را درج نمایید. چه بسیار شرکت‌هایی که برای ثبت یک نام ماه‌ها وقت صرف نموده‌اند ، زیرا که علاقه‌مندند که نام شرکتشان را کاملا منطقی انتخاب نمایند. هنگام انتخاب یک هویت برای یک شرکت یا یک محصول، هر چه اسم ساده و سر راست و با سبک سازمان هماهنگ‌تر باشد، با سرمایه کمتری در راه برندینگ و برندسازی گام خواهید برداشت. ترکیب کلمات قلمبه و سلمبه و یا بی‌معنا ، کمکی به انتخاب یک نام مناسب برای شرکتتان نمی‌کند. سوالاتی بسیاری در خصوص انتخاب نام شرکت شده است که غالبا تحت عناوین زیر است و سعی خواهیم نمود تا در این مطلب به آنان پاسخ دهیم. گاه برخی افرادی اسمی برای شرکت خود انتخاب می‌نمایند که حتی از بیان آن شرمنده می‌شوند.

در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. هر اسم برند تنها ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید. اطلاعاتی من جمله ، نام تغییرات شرکت شرکت ، شماره ثبت و شناسه ملی و آخرین آدرس شرکت در این سامانه به شما نمایش داده خواهد شد . متقاضیان می توانند پنج نام پیشنهادی ارائه دهند و به ترتیب اولویت بهترین نام واجد شرایط مورد تایید واقع می گردد . لازم به ذکر است انتخاب اسامی خلاقانه و خاص و ابداعی بسیار حائز اهمیت بوده و امکان تایید نام های درخواستی را افزایش می دهد .

تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. انتخاب نام شرکت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. انتخاب نام شرکت و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. بهتر است در حین ساخت اسم شرکت متمایز باشید و از برندهای بزرگ به امید اینکه به اندازه آ‌ن‌ها موفق می‌شوید، کپی نکنید.