اعمال ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

نقل و انتقال سهام یکی از مهمترین تغییرات شرکت‌ها خصوصاً شرکت سهامی خاص است، نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص دارای تشریفات و مراحل خاصی است که دانستن آن برای سهامداران و مدیران شرکت سهامی خاص بسیار مهم و حیاتی است. در این نوشته بصورت کامل و جزء به جزء با مراحل نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکتها و همچنین انواع و اقسام سهام آشنا میشوید. مثلاً برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به حداقل دو نفر اعضاء ضروری می باشد. تعداد شرکا و اسامی آنها باید بطور دقیق در اساسنامه ذکر شود.

پس از دریافت مفاصا حساب دارایی می توان نسبت به ثبت صورتجلسه مذکور در اداره ثبت شرکت ها اقدام نمود. در شرکت های سهامی خاص برای نقل و انتقال سهام اولا صورتجلسه نقل و انتقال سهام را تنظیم نمود و سپس نسبت به دریافت مفاحساب از دارایی که پرونده مالیاتی شرکت در آن قرار دارد اقدام نمود. باتوجه به ثبت تغییرات شرکت ، تنظیم صورت جلسه با موضوع نقل و انتقال سهام اقدام کرده سپس به دفترخانه مراجعه کرده و عهد نامه ای اخذ کرده که این عهده نامه مربوط به یک سری استعلاماتی که دفترخانه از اداره ثبت شرکت ها و دارایی انجام می گیرد . در نتیجه بعد از اخذ این عهد نامه می توان صورتجلسه را در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسانید. در شرکت های سهامی خاص می توان سرمایه را افزایش داد و شریک جدید وارد کرد ولی نمیتوان شریکی را خارج کرد و یا سرمایه را کاهش داد.نقل و انتقال سهام در این شرکتها بهترین راه جهت ورود و خروج سهامداران می باشد. در رابطه با کاهش سرمایه شرکت با مسئولیت محدود مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل خواهد شد و سپس باید صورت‌جلسه‌ی مخصوص برای کاهش سرمایه تنظیم شود و سپس هر شریک با توجه به میزان سهم‌الشراکه ی خود می‌باید آن را امضا کند.

  • ۳- فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه در صورتی که خارج از شرکاء انتخاب شده باشدارائه سند ثبت دایر بر ارسال دعوت نامه برای شرکاء چنانچه مجمع عمومی فوق العاده با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد.
  • ح- انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
  • 5- سهم شريك خارج شونده از اندوخته به نسبت تقسيم سود و زيان محاسبه و به حساب سهم الشركه اش منتقل مى گردد.
  • مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت با حضور کلیه شرکا / اکثریت شرکا در محل شرکت تشکیل و نسبت به کاهش سرمایه و خروج شریک اتخاذ تصمیم شد.

تنظیم صورتجلسه و امضای کلیه شرکا با قید نمودن میزان سهم الشرکه خود در شرکت. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ثبت شرکت، در واقع ، شرکت یک بار ثبت می شود ، اما ده‌ها و صدها بار تغییرات داوطلبانه و اجباری برای آن ایجاد می شود. هنگامی که یک شرکت ثبت می شود، ممکن است اتفاقاتی رخ دهد تا یک سری تغییرات در شرکت ایجاد شود. در این روش می توان زمان افزایش سرمایه افراد جدید را وارد و زمان کاهش سرمایه افراد اضافه را حذف کند. البته لازم به ذکر است که باید استعلام های لازم از اداره ثبت نیز انجام گیرد. پس از طی مراحل فوق،برای اخذ صلح نامه باید استعلام هایی توسط دفترخانه از اداره ثبت شرکتها و دارایی انجام پذیرد.

تمام شرکاء ذیل تمام صفحات صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود را امضاء نمایند. حال اداره ثبت شرکتها میگید ساعت جلسه هم خوانی ندارد و صورتجلسه را رد نموده؟ لطفا راهنمایی فرمائی چگونه در یک صورتجلسه که ساعت شروع و پایان آن یکی است دو تغییر را درخواست نماییم تا ساعت هم درست ثبت شود. این صورتجلسه باید حداکثر یکماه بعد از تاریخی که مجمع تشکیل شده به وسیله اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود و ثبت گردد. [newline]د – در حالتی‌که شرکائی که از شرکت خارج می‌شوند دارنده سمت در هیات مدیره باشند و هم در‌حالتی که که شرکای جدید الورود مایل به جایگزینی آنان در هیات مدیره باشند . می بایست با تهیه و تنظیم صورت جلسه دیگری نسبت به تعیین و انتصاب اعضای جدید و انتخاب سمت آن‌ها اقدام نمود . و درصورتی که شرکاء جدید تمایلی به عضویت نداشته باشند در صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده نسبت به کاهش تعداد اعضای هیات مدیره و تصحیح مفاد اساسنامه شرکت می بایست اقدام گردد .

نیجریه Barite معدن آمپر پردازش شرکت با مسئولیت محدود

ورود شریک جدید با فرض پرداخت مبلغی بیشتر از سرمایه مشخص شده برای ایشان. ثبت شرکت کارا ، افتخار دارد با بهره گیری از توان بالای کادر توانمند خود ، در سریع ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت شرکت شما عزیزان به عمل آورد. بعد از سپری نمودن مراحل فوق الذکر جهت دریافت صلح نامه باید استعلام هایی به وسیله دفترخانه از اداره ثبت شرکتها و دارایی صورت بگیرد. در صورتی که تعداد شرکاء از ۱۲ نفر بیشتر باشد انتخاب هیأت نظار مرکب از سه نفر الزامی و در ابتدای صورتجلسه نام اعضای هیأت نظار نوشته شود و ذیل صورتجلسه را امضاء نمایند. در صورتی که جلسه با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد رعایت تشریفات دعوت شرکاء وفق اساسنامه شرکت یا قانون تجارت با ارائه مستندات الزامی است. باید در صورت کاهش سرمایه از طریق خروج وی از شرکت اقدام شود.

ورود و خروج شریک تضامنی

۲- خانم / آقای …………………………… به شماره ملی …………………………… با دریافت …………………………… ریال سهم الشرکه خود از صندوق شرکت از شرکت خارج و دیگر هیچ گونه حق و سمتی ندارد. ۱- خانم / آقای …………………………… به شماره ملی …………………………… با دریافت …………………………… ریال سهم الشرکه خود از صندوق شرکت از شرکت خارج و دیگر هیچ گونه حق و سمتی ثبت شرکت در تهران ندارد. _پس از طی مراحل فوق،برای اخذ صلح نامه باید استعلام هایی توسط دفترخانه از اداره ثبت شرکتها و دارایی انجام پذیرد. پس از آن با مراجعه به سامانه‌ی ثبت شرکت‌ها، درخواست تغییر آدرس شرکت را ثبت نمایند. با توجه به اینکه هدف حذف فرد از سمت خود است چرا چنین پیغامی می دهد؟ چه کار باید انجام دهم.

انواع ثبت صورتجلسه تغييرات شرکت‌ها به شرح زير مي‌باشد:

خروج شرکا از شرکت (کاهش سرمایه) در صورت رضایت ایشان قابل انجام می باشد، در صورت عدم رضایت مکتوب شریک که به واسطه امضا صورتجلسه خروج ایشان تائید می شود، امکان انجام این کار ممکن نیست. مطابق ماده 123 خروج شرکا از شرکت (کاهش سرمایه) در صورت رضایت ایشان قابل انجام می باشد، در صورت عدم رضایت مکتوب شریک که به واسطه امضا صورتجلسه خروج ایشان تائید می شود، امکان انجام این کار ممکن نیست. شرکاء اصالتاً یا وکالتاً یا ولایتاً نام خود را همراه با ذکر سمت و میزان سهم الشرکه در صورتجلسه نوشته و امضاء نمایند و در صورتی که وکالتاً امضاء می نمایند ارائه وکالت نامه رسمی (اصل رونوشت برابر اصل شده) الزامی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ورود و خروج شرکای شرکت با کارشناسان مؤسسه حقوقی فکر برتر تماس برقرار کرده و از کلیه خدمات ما بهره مند گردید. تغییرات هیات مدیره ، انتخاب مدیر عامل و دارندگان امضای مجاز در این صورت جلسه انجام می شود.