انتخاب نام برند نام تجاری

طبقه 13 – اسلحه گرم؛ مهمات و انواع پرتابه (از قبيل موشك، خمپاره و غيره)؛ مواد منفجره؛ مواد وسايل آتشبازي. طبقه 10 – آلات و ابزار جراحي، پزشكي، دندانسازي و بيطاري، اندام‌هاي مصنوعي، دندان و چشم‌مصنوعي؛ اقلام ارتوپدي؛ مواد بخيه زني. طبقه four – روغن‌ها و گريس‌هاي صنعتي؛ روان‌كننده‌ها، تركيبات گردگيري، مرطوب كردن و جذب رطوبت؛ ثبت شرکت انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنايي؛ انواع شمع و فتيله چراغ. احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد، در این مرحله نیاز است تا پیگیری شود و برای رفع نقص اقدام شود. و دیگر احتمالات که بصورت جزئی در این مرحله به شما اعلام می شود. پس از رفع نقض و مشکل مانند مرحله نوع ۱ که تایید بود عمل می شود.

انتخاب یک اسم برند ایرانی مناسب می‌تواند شرکت شما را بر سر زبان‌ها بیندازد درحالی که یک اسم نامناسب می‌تواند شرکت شما را با شکست روبه‌رو سازد. من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حالا که در مراحل راه‌ادازی کسب‌وکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! انتخاب اسم برند با توجه به نکات ذکر شده بسیار آسان و راحت می باشد چنانچه این خدمت نیز در مؤسسه حقوقی نیک صورت می گیرد و پیش از ثبت برند ، اطلاعات کاملی در مورد برند های ثبت شده مشابه در طبقه مربوطه به متقاضیان ارائه می شود .

رنگ های شاد، طرح های گرافیکی و پیچیدگی همراه با سرزندگی ویژگی های اصلی کیت اسپید نیویورک هستند. این ویژگی در همه مجموعه های تولیدی این برند، از کیف و لباس گرفته تا جواهرات، کفش، لوازم تحریر، عینک، لباس کودک، عطر، روتختی و هدایا، خود را نشان می دهد. امروزه شنل، در زمینهٔ «پوشاک کوچک سیاه رنگ» که امروزه یک کالای اساسی زنانه محسوب می‌شود به معروف‌ترین برند تبدیل شده‌است. بر مبنای گزارش مجله فوربز، کاخ خصوصی شنل، به‌طور مشترک به آلن ورتهایمر و جرارد ورتهایمر تعلق دارد و از ابتدای شکل‌گیری این شرکت در ۱۹۲۴ (میلادی) شریک اصلی شنل بود. ثبت برند،جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند. شرکت “کلاگ” از این سیاست نام‌گذاری برند بهره برده و “کورن فلکس کلاگ”، “رایس کریسپیز کلاگ” و “رایزن بران کلاگ” نمونه‌های اسامی این نوع نام‌گذاری هستند.

برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کم‌کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال ثبت برند تجاری دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد . ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. انتخاب اسم برند هنری برای اشخاصی که به امور هنری می پردازند بسیار مهم می باشد. هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد.

برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . اهداف انتخاب اسم برای برند جزو مواردی است که با در نظر داشتن آن تعداد بسیاری از اسامی پیش روی اشخاص قرار خواهد گرفت . برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید . در این میان انتخاب نامی زیبا و ماندگار در بازار بسیار دشوار می باشد و از سویی زمانبر خواهد بود . پیش از انتخاب اسم برند با توجه به حوزه و گستره فعالیتی که در یکی از 45 طبقه علامت تجاری قرار می گیرد ، باید نامی مرتبط با محدوده فعالیتی تان پیدا کنید .

جستجوی علائم تجاری

پیشنهاد شده است که در زبان فارسی به جای برند از واژه نمانام استفاده گردد. برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند. ما در موسسه میزان به صورت رایگان و فوری برند هایی را که در فرم زیر وارد کرده باشید استعلام گرفته و نتیجه را به اطلاع شما خواهیم رساند. به خاطر سپردنش در ذهن مخاطب هدف راحت باشد و پیشنهاد نمی‌شود که از اسم‌های مخفف استفاده کنید.

یکی از معروف ترین و نام آشناترین برندها در این زمینه، فیس بوک بوده که مفهوم آن کتاب چهره است. برای انتخاب نام بعضی از برندها از اسم بنیان گذار آن شرکت ها و برندها بهره گرفته می شود که این کار مستلزم داشتن یک نام که همه گیر نباشد، است. زیرا، در این صورت امکان وجود برند های مشابه بالا خواهد بود.

اسامی برند

با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . انتخاب اسم برای نشان یا برند امری مشقت بار به حساب می آید .بهترین نام ها از حدود 10 سال گذشته استفاده شده اگر فردی قصد انتخاب اسم انگلیسی داشته باشد باید ده هزار دلار برای وجود سایت بپردازد. فرد میتواند برای انتخاب اسم برند مراجعه کند و بعد از آن متوجه این موضوع شود. البته این موضوع به وجود آورنده یک مشکل بزرگ در شرکت می باشد. لازم به ذکر است که افراد برای انتخاب نام برند خود نباید از راه دیگر غافل بمانند.

پس از انتخاب اسم برند خود سریعاً برای گرفتن دامنه اینترنتی و سایر شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید. برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید. انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزه‌های تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و جامعه‌شناسی. گروهی که جمعی از دوستان یا اعضای خانواده باشند هیچ فایده‌ای ندارد. تولید اسامی یک فرآیند خلاق است و اگر به خودتان آزادی بدهید به بهترین وجه کار می‌کند. شروع به ساختن لیست‌های اسامی در دفترچه یادداشت خود کنید.

علامت تجاری قابل نقل و انتقال است و باید مطابق مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت برسد. حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاشهای رقبای غیر منصف،مثل متقلبان ،برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می شوند. ابن نظام،آگاهی و امکان سرمایه تغییرات شرکت گذاری جهت تولید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند. هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی در زمان ارسال اظهارنامه به اداره، مشخصاتی را از کارتابل شخصی خود دریافت می‌کند که شامل نام کاربری، کلمه عبور و کد شناسایی است.

البته در هنگام ثبت برند تان باید تصمیم بگیرید و انتخاب نمایید که برندتان در چه طبقه ای می خواهید ثبت شود. بهتر است قبل از اقدام برای ثبت برند، از صفحه استعلام برند ، قابل ثبت بودن برند تان را استعلام بگیرید یا و سپس با پرکردن فرم پایین صفحه از هرینه تقریبی ثبت برند نیز مطلع شوید. پس به طور کلی مدت زمان لازم برای ثبت برند نزدیک به ۴ ماه است.

۱۳٫ اسم‌های عمومی

ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

  • شما می توانید به صورت کاملا رایگان از طریق وب سایت ما به استعلام برند خود بپردازید.
  • تعدادی دیگر از برندهای تجاری نام‌هایی عمومی را انتخاب کرده‌اند که به شکل مستقیم ارتباطی با حوزه‌ی فعالیت برند ندارد.
  • با تمرین ذهن،از مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد.
  • انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد .
  • برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید .

برایساخت نام برند کسب و کار، خودتان را لای منگنه نگذارید. روش‌های مختلفی برای پیدا کردن نام تجاری کسب و کار شما وجود دارد. قدم دیگری که باید قبل از شروع طوفان مغزی یا قرار دادن قلم روی کاغذ بردارید، این است که منظره رقابتی را برای برند خود ترسیم کنید. برای این منظور، لیست کاملی از همه رقبا در اسم برند خود تهیه کنید. همان‌طور که نام‌ها را جمع می‌کنید‌، آن‌ها را به شش دسته‌ای که در بالا ذکر شد تقسیم کنید. در گذاشتن نام شهر، محله یا یک مکان معروف به عنوان اسم کسب‌وکارتان دقت کنید.

دکمه جست و جو را بزنید و نام برند و هم چنین طبقه مربوط به خودتان را جستجو کنید. وقتی روی دکمه جست و جو کلیک کنید پس از مدت کوتاهی، سابقه برندتان نمایش داده می شود. آنها می توانند در صورت صحیح انتخاب شدن، به سرعت متمایز باشند ، اما برای ایجاد ارزش برند، تلاشهای بازاریابی زیادی انجام شود.