انتخاب نام شرکت

البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. پیش از اینکه به ارائه لیست نمونه اسم شرکت بپردازیم ، بهتر است تا کمی به تفاوت آن با نام تجاری بپردازیم. در لست های ارائه شده سعی کردیم تا نام هر نمونه اسم شرکت را نیز بیان کنیم تا هنکام انتخاب نام بدانید که چه مفهومی دارد. فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید.

انتخاب اسم شرکت یکی از مهمترین مراحل در ثبت شرکت و تاسیس یک کسب و کار است، نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت. اسم شرکت باید سه سیلابی باشه ، اما برای انتخاب نام برند میتونید یک سیلابی انتخاب کنید و حتی می توانید از کلمات لاتین و زبان های دیگر هم استفاده کنید ( البته برای این کار نیاز به کارت بازرگانی دارید ) . همین امر فرایند انتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند. مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد.

قوانین تجارتی جهموری اسلامی ایران همه شرکت ها را ملزم کرده است که نام خود را تحت شرایط خاص انتخاب و ثبت کنند. یعنی شرکت ها و سازمان ها باید مانند افراد جامعه که اشخاص حقیقی به حساب می آیند و اسم دارند، اسم مختص به خود را داشته باشند. در ادامه گروه کارشناسان ثبت آراز به بررسی قوانین انتخاب اسم برند برای شرکت ها و سازمان ها خواهند پرداخت که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.

کار عمده روزنامه رسمی عبارت است از انتشار قوانین و مقررات رسمی کشور، برخی آگهی‌های مربوط به شرکت‌ها و همچنین ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علامت‌های تجاری. اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها،به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند. برای انتخاب نا شرکت مسئولیت محدود شما باید 5 اسم سه سیلابی در ابتدا ثبت کنید، یکی از 5 رشته اس مبنا به تشخیص کارشناس اداره، تایید خواهد شد.

مستند ریشه فارسی برند را ذخیره کنید

نامی که هم به شما برای برند سازی و موفقیت شرکت کمک کرده و هم قابلیت دریافت مجوز لازم برای ثبت شرکترا داشته باشد. لذا مهم است که در مورد شرایطی که یک اسم شرکت برای ثبت شدن باید دارا باشد بدانید. پس از آن نیز می‌توانید از نام‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهیم، یک ایده برای اسم شرکت خود بگیرید. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید طوری نباشد که از گفتن آن خجالت زده شوید. قبل از ثبت شرکت خود ، خوب روی این موضوع فکر کنید و نامی انتخاب کنید که برازنده شخصیت کاریتان باشد. در زمان انتخاب نام آن را تصور کنید و شکوه و عظمت آن را به چالش بکشید ، این کار نه تنها در زمان طراحی لوگو و علامت تجاری و ثبت برند شرکتتان به یاری شما می آید بلکه تصویری از آینده موفق کاری به شما می دهد که اسم شرکت شما بر زبان هر قشر از جامعه جاریست.

  • حال پس از ثبت شرکت و انتخاب نوع فعالیت متقاضیان تصمیم می گیرند که نام شرکت را تغییر دهند اگر شما نیز قصد انجام این امر را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر اداممه مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.
  • مشاوره ما در تمامی زمینه های کاری موسسه ، صد در صد رایگان می باشد و همچنین جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ، راه ها متعددی برای ارائه این خدمات قرار داده شده است.
  • مشاورین آگاه ثبت پس از عقد قرارداد تا زمان ثبت شرکت و چاپ در روزنامه رسمی پیگیر پرونده و پاسخگوی شما خواهند بود.
  • ص- در مورد اعتراض شركتها به اسامی متشابه كه بعلت عدم مشاهده در دفاتر و یا به نظر مدعی یا مدعیان به اسم اعلام شده در این قسمت اعتراض آنها مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد و حتی در مواقع ضروری با مراجعه به دادگاه ها، ذینفع را در این مرحله یاری می دهد.
  • اگر موسسین تمایل به استفاده از لغات بومی داشتند در ابتدا باید تاییدیه مربوطه را از شورا یا فرمانداری بگیرند که برای این کار باید مدارک اصطلاح محلی و موقعیت جغرافیایی را به سازمان ثبت شرکت ها ارائه دهند.
  • در انتخاب نام شرکت نبایستی از اعداد استفاده شود ولی در صورتی که استفاده می شود بایستی به صورت حروف استعمال گردد.

اسم شرکت از مباحث بسیار حساس در حوزه ثبت شرکت می باشد. انتخاب یک نام مناسب برای شرکت مستلزم اطلاعات زیادی در این مورد می باشد. بهتر است در انتخاب نام شرکت و سازمان بسیار دقت شود تا بعد از ثبت اجبار به تغییر اسم بوجود نیاید. با سلام کارشناسان ثبت شرکت و برند ایلیا در اسرع وقت با شما ثبت شرکت در تهران تماس حاصل می نمایند. با سلام و خسته نباشید.میخواستم یه شرکت تجاری توی شیراز ثبت کنم یه راهنمایی برای تعیین نام شرکت میخوام.متشکرم. سلام و خسته نباشید.من به همراه دو خانم دیگر تصمیم به کار تولید محصولات لبنی کاملا سنتی هستیم .ممنون میشم ما را در انتخاب یک اسم زیبا و مناسب یاری کنید.

ثبت شرکت در مازندران

سامانه ثبت شرکت میزان زیر مجموعه هدلینگ مشاوره کسب و کار با نام موسسه خدمات اداری کـــاج می باشد. یکی دیگر از نکات بسیار مهم کهکه در انتخاب نام شرکت باید رعایت کنید این است که اسم نباید لاتین باشد؛ حتماً ریشه فارسی داشته و در فرهنگ لغت دهخدا یا عمید ذکر شده باشد. حتی اگر سه سیلاب فارسی انتخاب کرده باشید باز هم مجاز به استفاده از اسامی لاتین در کنار آن­ها نیستید و باید معادل فارسی آن­ها را به کار ببرید مثلاً به جای آپارتمان از کاشانه و به جای تکنولوژی از فناوری استفاده ثبت برند تجاری نمایید. البته استفاده از کلمات لاتینی که هنوز معادل فارسی ندارند مانند پترو موردی ندارد. خیر، ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند . مخصوصا که امروزه به دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم شرکت مناسب برای آنها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان، تأثیر گذار باشد.

اسامی برای ثبت شرکت

اسم خاص را انتخاب کنید زیرا اسامی خاص فقط به یک چیز تعلق میگیرد،مثل اسم انسان یا اسم اماکن و اسم حیوان که فقط مخصوص آن شخص یا شیء است. نباید اسمی که انتخاب میکنید تکراری باشد،باید هر اسم 3 سیلابی باشد یعنی نباید کمتر از 3 سیلاب باشد،لاتین نباشد،دارای ریشه و معنا ومفهوم فارسی باشد،اگر میخواهید از اعداد استفاده کنید نباید به صورت عددی باشد بلکه باید حروفی نوشته شود. دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. هر برندی برای ثبت در زمینه های مختلف و پیش از اقدام نیاز به بررسی تخصصی دارد در صورت امکان شماره تماس ارسال بفرمایید .

ثبت شرکت

چه بسیار شرکت‌هایی که برای ثبت یک نام ماه‌ها وقت صرف نموده‌اند ، زیرا که علاقه‌مندند که نام شرکتشان را کاملا منطقی انتخاب نمایند. اما در مرحله آخر باز با مشکل ثبت روبرو می‌شوند زیرا که اسم قبلا ثبت شده است. اطلاعاتی من جمله ، نام شرکت ، شماره ثبت و شناسه ملی و آخرین آدرس شرکت در این سامانه به شما تغییرات شرکت نمایش داده خواهد شد . اسم شرکت هایی که در آن ها از عناوین و مفاهیم خارجی یا لاتین استفاده شده باشد ، مورد تایید واقع نخواهد شد . با عضویت رایگان در پلتفرم ستاره به گلچینی ازبهترین مطالب و منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دست پیدا کرده و از ابزارها و امکانات مخصوص کسب و کارها نیز استفاده نمایید.

در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است. از بکارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه در نام شرکت یا موسسه خـودداری نموده و درصورت ابهام درخصوص نداشتن معادل فارسـی می بایست به بانک اطلاعاتی یا کتابهای مرجع و لغتنامه های زبان و ادب فارسی مراجعه نمود و درغیراین صورت از فرهنگستان زبان و ادب فارسی استعلام شود. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و جزء اقدامات اولیه ثبت شرکت محسوب می شود.

اسم شرکت مستلزم اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می باشد باید در اسم شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت نشوید. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. اسامی شرکتهای بازرگانی – لیست اسامی شرکت های بازرگانی . لازم به ذکر است که هر چند استعمال از اسم های شهرها، رنگ ها و اعداد در اسم شرکت بلامانع می باشد اما این کلمه ها جزئی از اسم شرکت محسوب نمی شوند و اسم شرکت بایستی به غیر از این کلمات دربردارنده سه کلمه باشد.