انواع شرکت مهندسی چیست؟ مدارک مورد نیاز برای اوناع شرکت مهندسی

یکی دیگر از مواردی که با شرکت سهامی متفاوت می باشد این است که موسسه نیازی به واریز مبلغی از سرمایه شرکت ندارد.شرکت بازرگانی1- شرکت های بازرگانی به جهت انجام صادرات و واردات کالا استفاده می شوند. در حال حاضر در کشور ایران به دلیل بصرفه بودن صادرات تقاضای زیادی برای شرکت بازرگانی دارند. ثبت شرکت چیست؟ چه زمانی و چگونه برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟ این سوالات و چالش هایی است که برای بسیاری از مخاطبان ما پیش می آید. حتما حتما این نکات را که با دقت نوشته شده است بخوانید تا با چشمان باز برای تاسیس شرکت خود اقدام کنید.

  • تفاوتی که بین ثبت شرکت تضامنی و نسبی وجود دارد در این است که در شرکتهای تضامنی شرکا در قبال قروض شرکت مسئول هستند و اوردهی انها بستگی ندارد اما در شرکت های نسبی افراد با توجه به میزان سرمایه ای که دارند نسبت به شرکت متعهد می باشند .
  • البته در کل مسئولیت بر عهده قوه قضائیه است زیرا سازمان ثبت اسناد و املاک و به تبع آن کلیه ادارات و زیر مجموعه‌های آن به صورت ارگانیک با قوه قضائیه مرتبط می‌باشند.
  • هرکدام از بستانکاران می توانند به هرکدام از شرکا مراجعه کرده و مال خود را تمام و کمال مطالبه کنند.
  • کنار نام این نوع شرکت لازم است عنوان «شرکت نسبی» و حداقل نام یکی از شرکا و عبارتی مانند «و شرکا» یا «و برادران» ثبت شود.
  • پس از آنکه مدیران و بازرسان کتبا قبولی خود را اعلام نمودند، شرکت تشکیل شده محسوب میگردد.
  • مادۀ 2 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب 1370 مجلس شورای اسلامی بر لزوم ثبت شرکت های تعاونی تأکید کرده است.

هرکدام از بستانکاران می توانند به هرکدام از شرکا مراجعه کرده و مال خود را تمام و کمال مطالبه کنند. این شرکت‌ها بین ۱ یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام و به‌منظور امور تجاری تأسیس می‌شوند. در این شرکت‌ها فرد ضامن مسئول بدهی‌هایی است که ممکن است علاوه بر دارایی‌های شرکت پیدا شوند. شریکان با مسئولیت محدود فقط به‌اندازه‌ی سرمایه‌ی خود مسئولیت دارند. در نام چنین شرکت‌های عبارت «شرکت مختلط» همراه با نام حداقل یکی از شرکای ضامن آورده می‌شود.

انحلال شرکت تجاری

می توان به صورت کلی این طور بیان کرد که شرکت تجاری، اجتماعی از چندین شخص حقیقی یا حقوقی است که به منظور سرمایه گذاری و منفعت گرد آمده و سود و زیان حاصله را با یکدیگر تقسیم می کنند. در ادامه این مطلب از سندباد با دسته بندی ثبت شرکت های تجاری و معرفی هر یک از آن ها با ما همراه باشید. شرکت سهامی‌عام، شرکت بازرگانی است که سرمایه‌‌ی آن به سهام، تقسیم‌شده که بخشی از این سرمایه از راه فروش سهام به مردم بدست می آید. در شرکت سهامی‌عام، تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهام‌داران، محدود به مبلغ سهام آنهاست. در این شرکت، عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل و بعد از نام شرکت، در تمامی مدارک ذکر شود. همچنین می توانید مقاله نحوه ثبت شرکت سهامی عام را مطالعه بفرمایید.

انواع شرکت ها و تعریف آنها

این روزنامه متعلق به قوه قضائیه است و مهم‌ترین وظیفه آن، انتشار آگهی‌ ثبت شرکت و آگهی‌ تغییرات شرکت است. درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی به منظور اطلاع‌رسانی رسمی فعالیت آنها انجام می‌شود. هر گونه فعالیت تجاری شرکت‌ها در چهارچوب قانون باید در روزنامه رسمی آگهی شود. مسئولیت شرکاء در شرکت تجاری با توجه به نوع شرکت تجاری ممکن است به میزان سهم، نسبت به سرمایه، محدود به سرمایه و تضمین تمام سرمایه یا مختلط باشد؛ در صورتی که مسئولیت شرکاء در شرکت مدنی به صورت انفرادی است. در این نوشتار قصد داریم تا به اختصار در خصوص انواع شرکت ها توضیحاتی را ارائه کنیم. شما می توانید با مقایسه مزایا و معایب انواع شرکت ها، قالب ساختاری متناسب با سرمایه، هدف و وضعیت شرکایتان را انتخاب نموده و جهت ثبت شرکت موردنظرتان بهترین تصمیم را بگیرید.

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده وهر یک از شرکا ، بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه ی خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود .در غیر این صورت، آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. (مواد ۹۷-۹۶-۹۵-۹۴ قانون تجارت ، مصوب ۱۳/۲/۱۳۱۱) فایده ای که شرکت های با مسئولیت محدود دارند، این است که شرکت های سهامی غالبا احتیاج به سرمایه های مهم دارند و ناچارند شریک بیشتری داشته باشند.

بنظر اغلب حقوقدانان شرکت های سهامی و شرکت با مسوولیت محدود، شرکت سرمایه محسوب می شوند و شرکاء فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت گذارده اند مسوول تعهدات شرکت می باشند. شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می‌شود. شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارائی شرکت پیدا شود.