انواع شرکت های تجاری در حقوق ایران

مسئولیت هر یک از شرکا نیز تنها به میزان سرمایۀ آنها خواهد بود. سه نفر به عنوان سهامدار (که اعضای هیئت‌مدیره نیز محسوب می‌شوند و یکی از آنها مدیرعامل، نفر دیگر رئیس هیئت‌مدیره و دیگری عضو هیئت‌مدیره است) و دو نفر به عنوان بازرس. حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت سهامی خاص نیز طبق قانون محدودیتی ندارد، اما عرفاً مبلغ یک میلیون ریال در نظر گرفته می‌شود. با این حال، تامین فقط 35% از آن برای شروع کار کافی خواهد بود.

برای فعالیت های بازرگانی شرکت با مسئولیت محدود انتخاب می شود که حداقل سرمایه برای ثبت شرکت یک میلیون ریال است.مدت عضویت برای اعضای هیئت مدیره نامحدود است بجز در مواردی که در اساسنامه ذکر شده باشد. در این نوع از شرکت ها چنانچه اموال شرکت برای پرداخت قروض شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا به تنهایی در قبال پرداخت ان مسئول می باشند . برای تشکیل این نوع شرکت نیاز به داشتن سرمایه ی زیادی نمی باشد و افراد در این شرکتها به هم اطمینان دارند نمونه ی ان مثلا فرزندانی که با پدر خود شریک می شوند و یا دوستانی که با هم شرکت می زنند و به هم اعتماد کامل دارند . سهام این نوع شرکت قابل عرضه در بورس اوراق بهادار نیست، اما مردم می‌توانند به راحتی آن را بین خود خرید و فروش کنند.

  • برای ثبت تجاری شرکت نیز فرم درخواست ثبت باید توسط تمامی شرکا امضا و توسط دفتر دار رسمی آلمانی به صورت فرم الکترونیکی معتبر بایگانی گردد.
  • ثبت شرکت های بازرگانی از دید کمیت و تعداد از جمله موضوعات پرمتقاضی است و علاقه مندان زیادی دارد .
  • قبول سمت به خودي خود دليل بر اين است كه مدير و بازرس با علم به تكاليف و‌مسئوليت‌هاي سمت خود عهده‌دار آن گرديده‌اند.
  • شریکان با مسئولیت محدود فقط به‌اندازه‌ی سرمایه‌ی خود مسئولیت دارند.

ثبت شرکت به دو بخش شرکت های مدنی و تجاری تقسیم می شوند که در ذیل به اختصار تشریح کرده ایم. شرکت تعاونی، شرکتی است که از افراد حقیقی و حقوقی تشکیل شده است. درواقع عده‌ای از افراد هم‌صنف یا تناسبی مانند دوست‌ها، همسایه‌ها و خویشاوندان برای رسیدن به منافع مشترک دور هم جمع می‌شوند و برای مواردی مانند تهیه‌ی مسکن باهم همکاری می‌کنند. هدف از راه‌اندازی چنین شرکت‌هایی رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق همکاری و کمک متقابل به یکدیگر است.

انواع شرکت مهندسی : شرکت مهندسی در قالب سهامی خاص

شرکت هایی هستند که تمام سرمایه آنها در موقع تاسیس منحصرا توسط موسسین شرکت تامین می گردد. کلیه حقوق وب‌سایت محفوظ بوده و متعلق به شرکت آینده پژوهان نوآور کارگشا می باشد. البته جدیداً دسته جدیدی نیز به این‌ها اضافه شده که تحت عنوان شرکت‌های چند ملیتی قلمداد می‌شود. ممنون میشم اگه ما رو در این زمینه راهنمایی کنید.بابت صبوری و وقتیکه گذاشتید ممنون.

شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین ۱ یا چند نفر شریک ضامن و ۱ یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شرکتی است که تحت نام مخصوصی جهت انجام امور تجاری بین ۲ یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود به طوری که اگر دارایی شرکت برای ادای قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد هریک از اعضای شرکت به تنهایی مسئول پرداخت تمام قروض و تعهدات شرکت در مقابل افراد ثالث است. شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکت ها است که تمام سرمایه آن توسط موسسین شرکت تامین می‌شود.

ارزیابی رایگان و تخمین هزینه ثبت شرکت

مجموعه ما چه خدماتی به شما می تواند ارائه کند؟ با افتخار هر خدماتی که در این زمینه بخواهید با بهترین کیفیت و بالاترین رضایت دریافت خواهید کرد. 2- تعداد اعضایی که برای شروع حتما باید در اساسنامه درج شود تعداد 7 نفر می باشد.اولین اساسنامه شرکت باید در جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی مورد تایید قرار بگیرد. وفق ماده 2 قانون تجارت مصوب 24 اسفند 1347 ، شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می شود ولو اینکه موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد. شرکت هایی که محصولاتشان به مرحله ی تولید رسیده و یا در حد نمونه ی آزمایشگاهی قابل ارایه باشد.

این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را جهت طی مراحل ثبت شرکت خود گرفته و از وقت و هزینه خود بیشترین استفاده را نمائید. کارشناسان موسسه حقوقی ثبت آرمانی در این مقاله مطالب و توضیحات کاملی را در این خصوص ارائه نموده اند. شرکت نسبی با دو یا چند نفر تاسیس می شود و هر یک از شرکا نسبت به میزان درصد سهام خود در سرمایه شرکت مسئول پرداخت مطالبات هستند به عنوان مثال اگر شرکت با صد میلیون بدهی ورشکست شود کسی که چهل درصد سهام را مالک است موظف است که چهل درصد از بدهی شرکت را پرداخت کند. شرکت های اشخاص ، شرکت هایی هستند که شخصیت شرکا مورد توجه است و اعتبار شرکت به اعتبار شرکا بستگی داشته و سرمایه شرکت نقش عمده ای در اعتبار شرکت ندارد .

اصولا شرکت های تجاری با مشارکت چند نفر تاسیس می شود و باتوجه به میزان سرمایه، سود حاصله بین هریک از شرکاء تقسیم می شود. هر گاه دو یا چند نفر به منظور انجام امور تجاری با مشارکت میزان سرمایه مشخص و نحوه تقسیم سود و زیان طبق مفاد قرارداد، تفاهم نمایند، فعالیت آن ها یک شرکت تجاری را تشکیل داده است. در قانون تجارت ایران، شرکت های تجاری به هفت دسته کلی تقسیم می شوند که هرکدام طبق شرایط و ضوابط خاصی به امور تجاری می پردازند. در ادامه به معرفی هر یک از شرکت های تجاری می پردازیم و با نحوه فعالیت آن ها آشنا خواهیم شد.

5 – مبلغ سرمايه شركت و تعيين مقدار نقد و غير نقد آن به تفكيك. 4 – مبلغ سرمايه شركت و تعيين مقدار نقد و غير نقد آن به تفكيك. ‌هرگاه قبل از صدور رأي قطعي موجب درخواست انحلال منتفي گردد دادگاه رسيدگي را موقوف خواهد نمود. ‌نوع دوم – شركت‌هايي كه تمام سرمايه آنها در موقع تأسيس منحصراً توسط مؤسسين تأمين گرديده است.

اگر مراحل ثبت شرکت گام به گام طی شوند، می‌توان اطمینان داشت که تاسیس شرکت بدون اتلاف وقت و بدون تکرار این روند به انجام می‌رسد. آورده‌های غیرنقدی اعضای شرکت باید با نظارت کارشناسان دادگستری و حضور خود شرکا ارزیابی و قیمت‌گذاری شوند. به این کار اصطلاحاً تقویم کردن گفته می‌شود و سند حاصل از آن را تقویم‌نامه می‌نامند. اظهارنامه ثبت شرکت جزو اوراق بهادار محسوب می‌شود و باید آن را از اداره ثبت شرکت‌ها تهیه کرد. پر کردن تمام بندهای اظهارنامه برای طی کردن مسیر تاسیس شرکت الزامی است.