انواع شرکت ها

یک نفر از این بازرسان ، بازرس اصلی و دیگری علی البدل است شاید موضوع حضور بازرس در شرکت تا حدودی مبهم و گیج کننده باشد. به همین دلیل در مقاله ثبت شرکت سهامی خاص در خصوص قوانین این شرکت ها بصورت کامل توضیح داده شده است. در این نوع شرکت لازم است در اسم شرکت عبارت شرکت تضامنی (با مسئولیت محدود) قید شود. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت به میزان یک میلیون ریال می باشد. وجود هر یک از سمت های مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس در شرکت سهامی خاص اجباری می باشد.

شرکت سهامی خاص، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی آنان است. 35% از مبلغ مندرج در بند three مذکور باید به صورت نقدی توسط موسسین تامین و در حسابی تحت عنوان ” شرکت سهامی عام در شرف تاسیس ” نزد یکی از بانک ها سپرده شود. حتی شرکت تجاری در معنی امروزی که دارای شخصیت حقوقی است نیز خیلی دیر به وجود آمده است، در حالی که امر تجارت بین چند نفر به صورت مشارکت در معنی تودیع مبلغی سرمایه به صورت شرکت برای امور تجاری و به قصد تقسیم سود و زیان احتمالی از دیر زمان وجود داشته است.

انواع شرکت های تعاونی

میخوام یک شرکت ثبت کنم تنها برای خودم با مسئولیت محدود و این کار رو میخوام با دو عضو بکنم (خودم و دیگری). در نهایت، متقاضی، باید یک نسخه از آگهی را به «واحد روابط عمومی» ‌مستقر در اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و نسخه‌ی دیگر را به دفتر یک روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، تسلیم کند. مراحل ثبت شرکت نیز مانند بقیه کارهای اداری که این روز ها انجام می دهیم پیچدگی هایی دارد که به آن می پردازیم. و مزایای بسیار دیگری که در این نوشته نمی گنجد (ولی با تماس با کارشناسان مجموعه به طور کامل می توانید به صورت رایگان مشاوره یگیرید) . در ضمن از این لحظه ، قسمت امتیازدهی (5 ستاره بیشترین امتیاز است) قسمت پرسش و پاسخ و درج نظرات در زیر این برگه فعال شده است و شما خوانندگان گرامی، پس از خواندن این مطلب می توانید به آن امتیاز دهید یا نظر خود را درج نمایید. به شما 100 ثبت شرکت درصد اطمینان می دهیم که پس از خواندن این مقاله ، به هیچ تحقیق دیگری راجع به ثبت شرکت تان نیاز نخواهید داشت و کاملا می توانید با ذهنی باز و اطمینان خاطر راجع با ثبت مجموعه خود تصمیم گیری نمایید.

  • شرکت سهامی عام نوع دیگری از شرکت‌ سهامی است که قسمتی از سرمایه‌ی آن توسط فروش سهام به افرادی غیر از مؤسسان شرکت تأمین می‌شود.
  • پس از اینکه کارشناسان مربوطه ، اطلاعات را بررسی کرد و مدارک را بدون نقص تایید کرد سپس باید مدارک را برای شرکت ارسال کنید.
  • همچنین، سرمایه گذاران جهت ثبت هر نوع شرکتی، می بایست از قوانین و مقررات اداره ثبت شرکت ها پیروی نموده تا شرکتشان بصورت رسمی به ثبت برسد.
  • پس از اینکه از طرف سازمان مربوطه در رابطه با پرونده شما جوابیه دریافت گردد، نخستین ثبت اقدام به بررسی مجدد پرونده و تنظیم مدارک برای روزنامه رسمی نموده و بلافاصله پس از تکمیل مدارک، آنها را برای دریافت آگهی و روزنامه رسمی ارسال می نماید.

شرکت تعاونی به شرکتی گفته می شود که تعدادی از افراد یک صنف برای رسیدن به یک هدف مشترک همانند تهیه مسکن، کسب اعتبار یا دریافت وام بخواهند شرکتی را تاسیس نمایند. براي تشكيل یک شركت تعاوني، به حداقل 7 فرد واجد شرایط نیاز بوده که باید توسط بخش تعاوني کشور تایید شوند. ۲ نسخه طرح اعلامیه‌ی پذیره‌نویسی که توسط تمام مؤسسان امضا شده باشد. پذیره‌نویسی یک عمل خصوصی است که فرد متقاضی تعهد می‌کند که قسمتی از سرمایه‌ی شرکت را با پرداخت کردن مبلغ تعیین‌شده تأمین کند. اعلامیه‌ی پذیره‌نویسی توسط شرکت در روزنامه‌ها آگهی می‌شود و در بانکی که تعهد سهام نزد آن انجام می‌شود نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود

در شرکت نسبی هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای که در شرکات دارا می باشند، مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند. شرکت نسبی مانند شرکت تضامنی است با این تفاوت که اگر تعهدات برای تادیه قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای که در شرکت دارند مسئول تادیه قروض شرکت می باشند. موسسه حقوقی آسان‌ثبت برای تسریع امور ثبتی اقدام به ایجاد سامانه‌هایی هوشمند برای ثبت شرکت و تغییرات آن کرده است. این سامانه‌ها به تمامی هموطنان در داخل و خارج از کشور امکان می‌دهند تا با کمترین هزینه و به دقیق‌ترین شکل ممکن به کارهای ثبتی مجموعه خود رسیدگی کنند.

انواع ثبت شرکت

شرکت های تضامنی معمولا برای کارهایی نظیر صرافی، تبادل ارز و سکه و موارد مشابه به ثبت می رسند و نسبت به سایر شرکت ها از میزان تعهد و مسئولیت بالاتری برخوردار می باشند. نام این نوع شرکت ها از نام کامل یکی از شرکاء تشکیل می شود که معمولا در ادامه آن کلمه “و شرکاء” قید می گردد، این امر نشان دهنده تضمین این افراد برای معاملات شرکت می ثبت شرکت در تهران باشد. نکته مهم در مورد ثبت شرکت های تضامنی، اخذ مجوز از بانک مرکزی می باشد تا هنگام ثبت شرکت همراه سایر مدارک تحویل واحد ثبتی گردد. شما برای ثبت شرکت نیاز به شریک ترک ندارید و این موضوع یکی از بهترین مزایای ثبت شرکت در ترکیه محسوب می شود وقتی این روش را انتخاب کنید شرایط برای دریافت اقامت در این کشور برای شما آسانتر می شود.

ثبت شرکت فوری

به منظور انجام پروژه های بزرگ و پر هزینه و بطور کلی، جهت رونق اقتصادی ملی به سرمایه گذاری کلان و همکاری همزمان چند شرکت نیاز می باشد که در این شرایط، شرکت ها و سرمایه گذاران اقدام به تشکیل شرکت سهامی عام می نمایند. نکته دیگر این که شرکت های سهامی خاص برای فعالیت در حوزه های مختلف، از هیچ گونه محدودیتی برخوردار نمی باشد. همچنین باید قبل یا بعد نام آن ها، عبارت “سهامی خاص” عنوان شود. در ضمن، اوراق قرضه در شرکت سهامی خاص قابل انتشار نبوده و امکان صدور آن توسط این نوع شرکت وجود ندارد. شرکت سهامی خاص، نوعی از شرکت‌های سهامی است که تمام سرمایه‌ی آن توسط مؤسسان و در هنگام تأسیس شرکت تأمین می‌شود. تعداد سهامداران شرکت باید حداقل ۳ نفر باشد و حداقل سرمایه‌ی لازم برای تأسیس آن، مبلغ ۱ میلیون ریال است و افزایش دادن سرمایه در آن اختیاری است.

misc