بررسی انواع شرکت و مراحل ثبت شرکت‌های مختلف

در گذشته اداره برخی امور تنها توسط موسسات و شرکت های دولتی انجام می گرفت ،لکن امروز شاهد فرآیندی جدید به نام خصوصی سازی هستیم که طی آن دولت ها جهت انجام برخی اصلاحات در اقتصاد و نظام اداری کشور و بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی، اداره برخی از امور را به بخش خصوصی می سپارند . این فرآیند که در بسیاری از کشورها از جمله ایران انجام پذیرفته است، نقش موثری در کنترل عرضه و تقاضا بازار ،رقابت مثبت و موثر در بازار کار و افزایش تولید و کارایی داشته است. لازم است ابتدا مجوز پذیره نویسی از بورس به اداره ثبت شرکت ها تسلیم گردد تا بر اساس آن سهام شرکت به فروش برسد. اما پرتقاضا ترین شرکت نوع مسئولیت محدود می باشد که با کارت ملی و شناسنامه اعضای مورد نظر قابل ثبت می باشد. 2- معمولا مراحل ثبت موسسه تفاوت ها زیادی به مراحل دیگر شرکت ها ندارد.

  • شرکتی که بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک عده شرکای سهامی تشکیل می‌شود.
  • شما برای راه‌اندازی هر کسب‌وکاری، نیازمند شناخت بازار کشورها و برنامه‌ریزی براساس میزان سرمایه و برنامه انتخابی خود دارید.
  • با ارسال مدارک از طریق پست، مدارک به قسمت ثبت دفاتر ثبت شرکت ها تحویل و مسئول مربوطه به بررسی مدارک می پردازد.
  • شرکت ها در ایران به ۲ دسته شرکت‌های تجاری و شرکت‌های مدنی تقسیم بندی می‌شوند.

البته برخی از مسائل مهم نیز وجود داردکه در بحث زمان ثبت یک شرکت تاثیر گذار است که ما در این مقاله تمامی آن‌ها را توضیح داده‌ایم. پس از انجام مراحل فوق، شرکت سهامی خاص عملاً تشکیل شده است اما برای فعالیت به طور رسمی و استفاده ثبت شرکت از سرمایه شرکت می‌بایست شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شود. پس از تصویب اساسنامه، اساسنامه مصوب به ضمیمه صورت جلسه مجمع عمومی موسس به همراه اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان برای ثبت شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تحویل داده می‌شود.

ثبت اینترنتی شرکت

به زبان ساده می توان گفت سرمایه شرکت سهامی خاص حداقل ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل یکصد هزار تومان می باشد که در زمان تاسیس شرکت لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد ‌شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس نزد یکی از بانک ‌ها سپرده گذاری کرد. در این مقاله با مواردی از قبیل ثبت شرکت سهامی خاص یا تاسیس شرکت سهامی خاص, سامانه ثبت شرکت سهامی خاص, نحوه ثبت شرکت سهامی خاص, راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص, مدارک ثبت شرکت سهامی خاص و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص آشنا می شوید. در زمان تاسیس شخصیت حقوقی می بایست موضوع فعالیت را به گونه ای تنظیم و ثبت نمود که شرح تمامی فعالیت های شرکاء باشد.

مراحل ثبت شرکت

پس از طی فرایند ابتدایی و تایید یکی از نامهای پیشنهادی شما باید وارد پیگیریهای حضوری اداری شوید. خیر فقط تبدیل شرکت­های سهامی خاص و عام به یکدیگر امکانپذیر است. در سال 1400 و طبق آخرین قوانین ” فقط تصویر مدارک شناسایی اعضا ” مورد نیاز است. از بین مزایای اخذ کد اقتصادی می­توانیم به پرداخت حقوق دولت تحت نام مالیات، تسهیل و تسریع روند بررسی دفاتر قانونی شرکت، احراز هویت اشخاص در اداره مالیات و ممانعت از رقابت­های ناسالم اشاره کنیم. ما برای حل این مشکل بهترین کارشناسان را استخدام کرده و برای اعزام به محل شما برای مشاوره و عقد قرار داد آماده کرده ایم. سرمایه حداقل ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال که ۳۵ درصد آن پرداخت شده باشد.

شرکت سهامی خاص چگونه شرکتی می باشد؟

میزان سرمایه مورد نظر برای تاسیس شرکت و سهام مالیاتی را تعیین نمایید ،برای این بخش به یاد داشته باشید که باید اطلاعات مربوط به سرمایه و سهام همان شخصی که در صفحه ی اشخاص وارد نمودید را در کادر مربوطه پر کنید. شریک ضامن فردی می باشد که سرمایه‌ی وی به شکل سهام در نیامده و مسئول تمام قرض و بدهی هایی میباشد که امکان دارد علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. اگر شریک های ضامن بیش از یک نفر باشد، مسئولیت آنها در مقابل طلب کاران و روابط آن ها با یکدیگر، مطابق مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. بسیاری از افراد بخاطر ترس اشتباه خود از مالیات، شرکت خود را ثبت نمیکنند.

البته در هنگام انتخاب یک شرکت برای ارائه خدمات غیر حضوری، باید دقت بیشتری به خرج دهید. یکی دیگر از مواردی که با شرکت سهامی متفاوت می باشد این است که موسسه نیازی به واریز مبلغی از سرمایه شرکت ندارد.شرکت بازرگانی1- شرکت های بازرگانی به جهت انجام صادرات و واردات کالا استفاده می شوند. در حال حاضر در کشور ایران به دلیل بصرفه بودن صادرات تقاضای زیادی برای شرکت بازرگانی دارند. نحوه اداره شرکت سهامی خاص توسط سهامداران, هیات مدیره و بازرسین شرکت می باشد. سهامداران شرکت سهامی خاص از بین خود اعضاء هیئت مدیره را انتخاب می کنند و همچنین دو شخص حقیقی و یا حقوقی را به عنوان کنترل کننده انتخاب می کنند. تمامی مدارک هویتی سهامداران و اعضاء هیات مدیره و بازرسین و هر شخص حقیقی و حقوقی دارای مقام در شرکت را تکمیل شده داشته باشید به سامانه ثبت شرکتها مراجعه کنید.

misc