بهترین سایت انتخاب اسم برند

امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این عناوین استفاده کنید باید اطلاعات لازم در این زمینه ثبت شرکت را کسب کنید. می توانید در این مورد با موسسات ثبتی و حقوقی مشورت کنید. برخی از نشانه ها دارای احساسات مثبت و در عین حال الهام بخش هستند. این موارد بسیار خاطره انگیز هستند و دیگران تمایل دارند تا آن را به اشتراک بگذارند.

  • نامگذاری برند قسمت حیاتی فرآیند مدیریت برند است و مواردی از قبیل جایگاه یابی، طرح و نشان، بسته‌بندی و سایر ویژگی‌های سازمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • در این شیوه به شکلی خیلی ساده از نام بنیان‌گذار برند استفاده می‌شود.
  • برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید.
  • این کارخانه زمینه اشتغال افراد بسیاری را فراهم آورده است.
  • فرش عظیم زاده، نام فامیل آقای احد عظیم زاده را به عنوان اسم برند خودش انتخاب کرده است.

اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . حال یک تصویر واضح از زمین بازی به شما کمک می‌کند تا دستورالعمل‌هایی را برای پروژه نام‌گذاری خود تهیه کنید. چه به دلیل به ارث رسیدن و چه سرگرمی ، برندها به نام افرادی که آنها خلق نموده اند ، خلق شده اند. برندهایی مانندIBM ،AARP ،BP و UPS با این واقعیت که نام آنها چیزی بیش از یک سری حروف بزرگ نامربوط نیست ، دست کم گرفتند. بسیاری از آنها از لاتین ، یونانی و یا کلمات ریشه ای خارجی ساخته شده اند و به گونه ای اصلاح شده اند که به بهترین شکل شخصیت برند را در خود جای دهند.

خانه مد ژیوانشی، در سال ۱۹۵۲ توسط طراح فرانسوی؛ اوبر دو ژیوانشی تأسیس شد. برند ژیوانشی هم‌اکنون متعلق شرکت ال وی ام اچ می‌باشد. جاکوبز از سال ۲۰۰۱ به تولید ادکلن پرداخت و اولین عطر خود را روانه بازار کرد. مارک جاکوبز دکادنس و دیزی (دیسی) از کارهای پرفروش این برند امریکایی می باشند. در سال ۱۹۹۴ دولچه‌اند گابانا نام تجاری D&G را با الهام از سبک مد خیابانی و نوعی سبک جوان پسندانه راه اندازی کردند.

البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد. فهماندن تک‌تک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی می‌طلبد و از آنجا که شما مثل شرکت‌هایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. تلفظ خیلی کلمات مخفف شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کند. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد.

صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که به‌منظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید. از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد.

قسمت بالایی آن را می‌بریدند و به عنوان لیوان در جیب خود می‌گذاشتند. نام گذاری برند براساس وصف یک تجربه یا تصویر، مثل Whizz Air. ضمناً به یاد داشته باشید که قرار دادن دو نام در کنار یکدیگر (مانند نام حیوان خانگی تان و نام اولین خیابانی که در آن زندگی کرده اید) می تواند تصاویر عجیب و غریب را به ذهن القاء کند. پیشنهاد شده است که در زبان فارسی به جای برند از واژه نمانام استفاده گردد. برند شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام، طرح و یا نماد گره خورده‌است؛ برند، برداشت مردم و افراد از یک نام و نماد است. حتی اگر سیب باشد، با شعار و محصولات متفاوت حس برند را انتقال دهد.

سئو Seo چیست؟ راهنمای جامع و ساده از فرآیند سئو سایت

گاهی رسیدن به اسامی خاص برای برند، آن‌قدر فرآیند طولانی و اعصاب‌خردکنی می‌شود که بعضی‌ها حاضرند پول بدهند تا بقیه برای‌شان اسم برند انتخاب کنند! شما از طریق انتخاب نامی که معنادار است، می‌توانید تصویر و ماهیت برندتان را به مخاطبان القا کنید. مثلاً کسب‌وکار شما به‌صورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار می‌کند؛ با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، می‌توانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید. برند ساوا (به معنی ناب و خالص) یک نمونه خوب در این مورد است. اما نکته بسیار جالب آنجاست که این شرکت در ابتدای فعالیت خود محصولاتی مانند ماهی خشک، سبزیجات، میوه و نودل را به فروش می‌رساند. البته سامسونگ از همان ابتدا به دنبال حضور در بازار‌های مختلف بود و در ادامه راه خود لوازم الکتریکی، خانگی و تلفن هوشمند نیز به تولیدات این شرکت اضافه شد.

چرا؟ زیرا به جای اینکه فقط به حافظه زبانی خود تکیه کنند، می توانند حافظه بصری آن برند را هم ذخیره کنند. به خاطر سپردن مورد دوم بخاطر کلمه «مدیکال» بسیار ساده تر است تا اینکه مورد اولی را حفظ کنند که نه کلمه معناداری است و نه هیچ اشاره ای به زمینه کاری مربوطه ثبت تغییرات دارد. اگر فکر می کردید که واژه ی «IKEA» سوئدی است کاملاً در اشتباه هستید. موسس اصلی کمپانی پپسی کَیلب دیویس برادهام نام داشت که در ابتدا به شغل پزشکی علاقه نشان می داد اما مشکلات خانوادگی باعث شد که دانشکده ی پزشکی را رها کرده و به داروسازی روی بیاورد.

برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . در این مقاله ما به نحوه انتخاب بهترین نام و هم چنین کارا ترین نام برای برند شما خواهیم پرداخت . برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید . سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم . دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید.

در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند . اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند . پس انتخاب یک نام برای برند از جمله موارد مهم در کسب سود در حیطه فعالیت می باشد . برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید.

اسم انواع برندها

این که ما بتوانیم اسمی شایسته و قدرتمند برای برند شخصی، سازمانی، سایت و …..پیدا کنیم این روزها یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب وکارهاست. با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید. اگر این نام خلاقانه و با ایده پردازی ایجاد شود می تواند سایر محصولات شرکت را نیز در بر گیرد. به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود.

برند Spotify

همچنین تمامی کلماتی که با کسب و کارتان مرتبط هستند می‌توانند در انتخاب نام برند بسیار کمک کننده باشند. از جمله محصولات آن می‌توان به دستمال کاغذی‌های کلینکس، محصولات بهداشتی، دستمال توالت، ثبت برند پوشک‌ و خشک‌کننده‌ اشاره کرد. ‌این شرکت در سال ۱۸۷۲ توسط چهار تاجر با سرمایه اولیه ۳۰ هزار دلار تاسیس شد و هشت سال بعد، عملکرد شرکت به نحوی بود که سهم هر یک از شرکا به ۴۰۰ هزار دلار رسید!

لیست تمامی برندهای لباس و اکسسوری

بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیب‌و‌غریب اصرار دارند. این نوع اسم‌ها را حتی وفادارترین مصرف‌کنندگان هم نمی‌توانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهم‌تر است. زیرا یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی همان بازاریابی دهان‌به‌دهان یا بازاریابی شفاهی است.