تغییر در فرآیند ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری

۱.کلیه اشخاص حقوقی که در اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده اند . در این سامانه تمامی مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی انجام می شود به صورتی که حتی ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت ها به صورت آنلاین انجام می شود. در صفحه ی مربوط به شعب، در صورتی ثبت برند تجاری که شرکت یا موسسه نیاز به تاسیس شعبه داشته باشد اطلاعات آن را در این صفحه وارد نمایید و در قسمت مربوط به سمت ها در شعب سمت شخص و مدت تصدی را تعیین کنید. با ورود به صفحه ی روزنامه، “روز شروع سال مالی” و “ماه شروع سال مالی” را در کادر مربوطه پر کنید.

آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir بوده و امکانات متعددی را از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی تجاری و درخواست کد فراگیر برای کابران خود فراهم کرده است. اداره ثبت شرکتها به عنوان مرجع قانونی ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری زیر مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. این سازمان در چند سال گذشته با رویکرد دولت نسبت به انجام امور از طریق اینترنت، با راه اندازی سامانه الکترونیک ثبت شرکت ها، بسیاری از فرآیندها را آسان کرده است. لازم به ذکر است تمامی امورثبت شرکت ،ثبت تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر از طریق همین سامانه صورت می پذیرفت و در داخل سامانه بر اساس شهر نسبت به انتخاب واحد ثبتی خود امور مورد نظر انجام می گیرد.

  • با ورود به صفحه ی روزنامه، “روز شروع سال مالی” و “ماه شروع سال مالی” را در کادر مربوطه پر کنید.
  • سایت مربوط به این سازمان یعنی سایت ثبت من my.ssaa.ir به گونه ای طراحی شده است که بتواند بخش زیادی از خدمات این سازمان که به آن ها اشاره کردیم را به صورت غیر حضوری و اینترنتی به کاربران ارائه دهد.
  • دبيرخانه اين كار گروه در اداره كل ثبت شـركتها و مـؤسسات غيـرتجـاري مي باشد.
  • در گذشته کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت و … به صورت حضوری انجام می گرفت ، چنانچه همین امر سبب هدر رفتن هزینه و زمان بسیاری از متقاضیان می شد .

برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری لازم است که اشخاص حتما دارای نام کاربری و رمز عبور باشند؛ چرا که برای ورود به سامانه ثبت اظهارنامه تجاری نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می باشد. در این سامانه امکان ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور وجود دارد. یکی از خدمات بسیار خوب در سامانه ثبت سازمان اسناد و املاک کشور این است که افراد می توانند از ممنوع الخروج بودن خود و یا دیگران مطلع شوند. برای استعلام ممنوع الخروجی بودن لازم است که یک سری اطلاعات هویتی در فرم استعلام ممنوع الخروجی وارد شوند. در بخش اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی، امکان دسترسی به اطلاعات و هویت های شخصیت های حقوقی فراهم شده است.

در این بخش از مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها؛ با توجه به اطلاعاتی که از قبل تکمیل کرده‌اید، اساسنامه برای شما تکمیل و نشان داده خواهد شد. در صورتی که اشخاص و فعالان اقتصادی تمایل به انجام امور قانونی داشته باشند باید به اداره ثبت شرکت ها در استان محل سکونت و تاسیس شرکت مراجعهه کرده و با ارائه مدارک مربوطه اقدام به ثبت شرکت به صورت قانونی کنند . آیا شرایط برای تمام افراد یکسان است؟ تقریبا شرایط ثبت شرکتها و موسسات غيرتجاری برای تمامی افراد( مقيم ایران یا مقيم خارج) یکسان است و افراد مقيم خارج با مراجعه به سایت اطلاعرسانی اداره کل ثبت شرکتها میتوانند نسبت به ثبت شخصيت حقوقی مورد نظر اقدام کنند. قانون ثبت شرکت ها برای تمام افراد یکسان است حمایت از سرمایهگذاریهای حقيقی ٬ مشروع و در چارچوب قانون از تاکيدات مکرر ریاست قوه قضایيه و مسئولان دستگاه قضایی کشور است که البته سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم از این قاعده مستثنی نيست. اطلاعات وارد شده باید دقیق و براساس روز، ماه و سال مالی مدّنظر انجام شود.

“در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت تکسفیر،میزبان شما بزرگواران هستیم.” اگر شرکت دارای شعبات دیگری است این قسمت را پر کنید ، و در قسمت مربوط به سمت ها در شعب سمت شخص و مدت تصدی را تعیین کنید. با تکمیل این فرم با کلیک بر روی گام بعدی صفحه ی مربوط به اشخاص باز می شود. را وارد نمایید ، شماره ی دورنگار و نشانی تارنما و پست الکترونیکی یا ایمیل هم باید به صورت دقیق وارد شود ، البته اگر این اطلاعات را وارد نکنید مشکلی ایجاد نخواهد کرد در صورت وجود می باشد . از طریق سامانه ی فوق به راحتی قابل دسترس است و می توان پیگیری های لازم را جهت چگونگی پیشرفت پرونده حقوقی خود انجام داد .

آگهی روزنامه رسمی مشخصات مربوط به شرکت در آن ثبت شده و از ارزش حقوقی قابل توجهی برخوردار است. سامانه ثبت شرکت به گونه‌ای است که اگر تعداد افراد بیشتر از حد مشخصی باشد (معمولا 150 نفر)، باید فرم مشخصی را در سامانه دانلود و اسامی را در آن وارد کنید. البته این حالت معمولا استثنا بوده و غالبا افراد کمتر از این مقدار هستند. اگرچه ممکن است فعالیت غیررسمی کسب‌وکارها نیز مزایایی در پی داشته باشد، اما واقعیت آن است که بدون ثبت شرکت و داشتن شخصیت حقوقی چندان نمی‌توان فعالیت کرد.

آدرس ها

اگر شما به ‌دنبال اطلاع ‌رسانی در زمینه تمامی آزمون‌ های حوزه قضایی و وکالت هستید ما به شما پایگاه خبری اختبار را معرفی می‌ کنیم. تمامی کسانی که قصد آگاهی و یا اطلاع ‌رسانی در زمینه قضایی دادگستری و وکالت را دارند. و همچنین دانشجویان این حوزه می‌توانند در بخش آزمون ‌های حقوقی اختبار از آن مطلع شوند. ابتدا شما بایستی با استفاده از مرورگر اینترنت خود عبارت پایگاه خبری اختبار یا نشانی عبارت ekhtebar.com را تایپ کنید. سپس در بخش فوقانی این سایت قسمت نوار خدمات، هفتمین مورد از سمت راست را که آزمون ‌های حقوقی را با استفاده از نشانگر رایانه خود بر روی آن ببرید. شما می توانید تمامی آزمون ‌ها و اطلاعات مرتبط با آن را به ‌صورت فهرست ‌وار مشاهده ‌کنید.

توجه داشته باشید که؛ زمان اتمام سال مالی بنابر ثبت شخص حقوقی و نیز تقاضای زمان پلمپ در نظر انگاشته نخواهد شد. پس از آن با تکمیل فیلد مخصوص به نشانی تعیین گردیده برای دریافت دفاتر پلمپ قانونی که میبایست اطلاعات دقیق و کامل آدرس شرکت باشد، قید گردد. سپس اطلاعات شخصیت حقوقی را دیده و در صورت درستی اطلاعات آن‌ها، مدارک را تأیید کنید. چنانچه فرد یا افرادی قصدثبتشرکت یا موسسه غیر تجاری را داشته باشند می توانند با مراجعه به این بخش ازسایت ثبت اسناد و املاک کشور، درخواست خود را به اینسایتتقدیم نموده و به صورت اینترنتی شرکت یا موسسه مورد نظر خود راثبتنمایند. قوه قضاییه سامانه ای را به آدرس my.ssaa.ir ایجاد کرده است تا کلیه امور مربوطه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از طریق این سایت انجام شود. درصورتی که پرونده دارای نقص باشد و مدارکی در پرونده ناقص تشخیص داده شود, به متقاضی توسط سامانه ابلاغ می شود و متقاضی موظف می باشد ظرف مدت معلوم نواقص پرونده را برای اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ارسال کند.

ssaa.ir ثبت شرکت

دفعات بعدی پس از ثبت نام، جهت ورود به برنامه گزینه «ورود به پرتال» را انتخاب می نمایید. حوزه و گستره فعالیتی شرکت باید به صورت دقیق در سامانه وارد گردد و در صورت نیاز مجوز های مربوطه نیز اخذ گردد چنانچه که در ذیل موضوع ثبت شرکت در تهران شرکت باید این جمله عنوان گردد ” پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیربط ” . در گذشته کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت و … به صورت حضوری انجام می گرفت ، چنانچه همین امر سبب هدر رفتن هزینه و زمان بسیاری از متقاضیان می شد .

این اطلاعات را وارد کرده و گزینه «ثبت نام» در زیر کادر را بزنید. توجه کنید که شماره تلفن همراه با کد ملی وارد شده با هم تطابق داشته باشند. برای ورود به سایت ثبت من بتدا باید آدرس اینترنتی این سامانه یعنی my.ssaa.ir را در مرورگر گوشی موبایل یا رایانه خود جست و جو نمایید. در مرحله هشتم، لازم است که اطلاعات مربوط به هیات مدیره شرکت مد نظر وارد شود و در نهایت بر روی گزینه «گام بعدی» کلیک نمایید. به موجب قوانین کشور ما، تمام اشخاص خارجی که در ایران به نوعی سکونت یا فعالیت تحصیلی یا شغلی داشته، باید برای اخذ کد فراگیر اقدام نموده تا مجاز به انجام فعالیت خود در داخل مرزهای ایران باشند.

ثبت کاف

پس از دریافت اوراق تمامی افرادی که زیر مجموعه داده آماری شخصیت حقوقی چه در زمینه ثبت چه در زمینه پلمپ دفاتر چه در زمینه تغییرات و به طور کل تمامی موارد مرتبط با اداره ثبت شرکتها هستند مسئولیت اسکن و چک کردن اولیه اوراق را برعهده دارند. در صورتی که مدارک ناقص باشد در این مرحله اوراق ارسالی برگشت داده می شود. در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ارکان اداره کننده در دایره های مختلف ثبت مانند دایره شرکت سهامی خاص یا دایره شرکت های با مسئولیت محدود تقسیم بندی می شود و هر یک از دوایر مسئول بررسی ثبت و تغییرات همان نوع شخصیت حقوقی می باشند. ثبت نام ثبت من برای استفاده از برخی از خدمات سامانه ثبت من به آدرس سایت my.ssaa.irکه در واقع درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد، سایت ثبت من راهی است که افراد می توانند به صورت اینترنتی از خدمات این ارگان مهم کشور استفاده نمایند. در سال های گذشته حرکت بزرگی در جهت مجازی سازی و خدمات آنلاین شرکت ها و سازمان های دولتی انجام شده است. در این راستا هر یک از سازمان های دولتی اقدام به طراحی و اجرای وب سایتی نموده اند که کاربران بتوانند از طریق آن، ‌به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت، کارهای خود را انجام دهند.

سپس وضعیت حدود حق امضاء اعضاء هیات مدیره و پس از آن سمت عضو هیات مدیره را مشخص نمایید. با سلام موسسه ایلیا از شما برای قدردانی بی نظیرتان سپاس گذار است. امید است تا بتوانیم با قرار دادن مطلب ارزنده بر روی سایت جهت سهولت و تسریع امور شما عزیزان گام های موثری را برداریم. نام شرکت های خارجی را که در حال تاسیس هستند تغییر و تعیین کنند.

اما آیا امکان مشاهده لیست اسامی شرکتهای ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها وجود دارد؟

در این بخش اطلاعاتی مثل اطلاعات هویتی، آدرس پستی و اطلاعات تماس افراد باید ثبت شود. همچنین اطلاعات دیگری همچون میزان سهام و ثبت تغییرات شرکت مسئولیت هر کدام از آن ها تعیین می شود. در مرحله بعد، مدیران شرکت باید اعضای هیئت مدیره و افراد کلیدی شرکت را تعیین کنند.

۳- آموزش اصولی پرسنل ما با آموزش اصولی نیروهای اداری تمامی خدمات اداری شما را دقیق و اصولی و گام به گام انجام مینمائیم. در سامانه ثبت شرکت نیک راهنمای انجام پذیرش درخواستهای انواع ثبت، تأسیس و تغییر و … اداره ثبت شرکت با معرفی سامانه ای هوشمند توانسته است انجام امور ثبت شرکت را برای تمامی افراد امکان پذیر نماید. داشتن نشانی اهمیت زیادی دارد و تمامی نامههای اداری و قضایی به آدرس شرکت ارسال میشوند. کلیه اطلاعات لازم اعم از اطهارنامه ها و تعیین سهم را در این سامانه همراه با اسامی پیشنهادی ارسال می شود. هر دفعه پنج نام پیشنهادی را می سامانه ثبت شرکت توان ارسال نمود.