ثبت برند تجاری در ایران

دومین هزینه ثبت برند در رابطه به مقدار بیشتر طبقات بین المللی نیز متغیر است. استفاده از برند جمعی یک شرکت معروف در واقع یک برگ برنده دو طرفه و یا بازی برد برد برای هر دو طرف است . از طرفی شرکت صاحب برند جمعی به سود مورد نیاز خود دست پیدا کرده و از طرفی با توجه به تعهد و مفهوم برند خود اقدام به جذب اشخاصی برای استفاده از برند خود می کند که بتواند از همه نظر او و محصولات او را تایید کند. برای شرکت ها و اشخاصی که از برند جمعی شرکت دیگر نیز استفاده می کنند این موضوع خالی از لطف نیست.

  • مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن به‌مدت نامحدود (در صورت پرداخت هزینه‌های آن) را دارد.
  • عنوان و یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد.
  • از پارامتر های مختلف استفاده کرده و کیفیت را بالا برده باشید ، کمیت مناسب باشد ، برای مشتری لذت استفاده داشته باشد و خوشی را تجربه کند.
  • برای مشاوره، راهنمایی، انتقادات و پیشنهادات در تهران و تمامی شهرهای ایران در هر ساعت و هر زمان با ما تماس بگیرید.
  • قهوهچای كاكائو شكر برنج نشاسته نشاسته كاساریا مانیوك ( تاپیوكا) نشاسته نخل خرما ( ساگو) بدل قهوه آرد و فراورده های تهیه شده از غلات نان نان شیرینی شرینی جاتشیرینی یخی عسل ملاس یا شیره قند مایه خمیر گرد مخصوص شیرینی پزی یا پخت نان نمكخردل سركه انواع سس ( چاشنی ) ادویه جات یخ .
  • طبقه forty three – خدمات عرضه اغذیه و نوشابه؛ تأمین مسكن و محل اقامت موقت .

اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا علامت تجاری خاص و منحصر به فرد است. نامی است که محصولات و خدمات و شرکتها را از سایر شرکت ها متمایز می کند. ثبت برند تجاری عنصر اصلی معرفی کالا یا خدمات شما می‌باشد و باید منحصر به فرد باشد.

هزینه آگهی تقاضای ثبت برند در روزنامه رسمی سری اول

۴- برای ثبت برند و علامت تجاری، متقاضی حتماً باید اظهارنامه ثبت نشان تجاری شرکت را تهیه کرده و به اداره ی مالکیت معنوی تحویل دهد. ۳- کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (اشخاص حقوقی) و ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی (اشخاص حقیقی) و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری . ۴- اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری درایران جهت رؤیت و کپی آن جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علامت تجاری . یک علامت تجاری باید خاص و متمایز کننده باشد بطوریکه مصرف کنندگان با دیدن آن علامت محصول مورد نظر را شناخته و همچنین آن را از سایر علائــــم تجاری و دیگر محصولات که با آن علائم تجاری معرفی میشوند را تشخیص دهند.

فرد متقاضی نیز با ارائه استدلالات خود، اعتراض نامه را به اداره می فرستد. اگر متقاضی یادداشت متقابل را بفرستد اداره رونوشت را در اختیار فرد ذینفع قرار داده و سپس تصمیم می گیرد که علامت تجاری را رد کند یا ثبت نماید. سیستم توافق نامه مادرید از دو عهدنامه تشکیل شده است که در سطح جهانی مقبولیت دارد. برای درخواست ثبت علامت بین المللی متقاضی باید کلیه مدارک خود را به دفتر WIPO در ژنو ارسال کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند فارسی و لاتین بنام شخص حقوقی (شرکت یا موسسه)، با مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بنام شخص حقیقی (افراد)، با یکدیگر متفاوت است. همچنین اینگونه نیست که برای ثبت برند لاتین در هر شرایطی مجبور به ارائه کارت بازرگانی باشید و این امکان وجود دارد تا با انجام اقداماتی، برند لاتین را بدون نیاز به کارت بازرگانی به ثبت برسانیم. در همین مقاله بصورت کامل به بحث مدارک لازم برای ثبت برند فارسی و لاتین (چه حقیقی و چه حقوقی) و موضوع کارت بازرگانی پرداخته‌ایم که توصیه می‌نماییم مطالعه بفرمایید. روزنامه رسمی مرجع قانونی انتشار تمام آگهی‌های ثبت برند در ایران است. تمام برندهای فارسی و لاتین ثبت شده در کشور حتماً دو نوبت آگهی در آن چاپ کرده‌اند.

هزینه ثبت برند چقدر است؟

معمولا در دنیای امروزی استفاده از لوگوی ساده اما زیبا رواج دارد تا راحت تر در ذهن مخاطب بماند. این مساله را می توانیم با یک مثال ساده به شما نشان دهیم، زمانی که اسم اپل می آید ناخودآگاه شکل و شمایل لوگوی آن با سیب گاز گرفته به ذهن شما می رسد، یا این که نام گوگل می آید به همین ترتیب. پس بسیار مهم است که لوگوی شما راحت در ذهن مخاطب بماند تا مشتری شما را با این علامت بشناسد.

مدت زمان بررسی پرونده شما به دلیل حجم پرونده های ارسالی حداقل 10 روز و حداکثر 30 روز حدودا طول خواهد کشید. بعد ولی بعد در هردو حساب وضعیت اظهارنامه از در انتظار تایید به طبقه بندی نشده تغییر کرد. همونطور که گفتم ما یه شرکت تازه تاسیس هستیم و شرایط گرفتن پروانه حق العمل کاری سخته. میشه بجای پروانه و جواز و ‌… نماد اعتماد الکترونیکی که تحت نظارت وزارت صمت هستش ارائه داد. در نتیجه چیزی بنام صف و نوبت بررسی وجود ندارد و کار با سرعت قابل قبولی انجام می‌شود. به همین وسیله می‌توانید از هدر رفتن هزینه و زمان خود جلوگیری نمایید.

پرداخت هزینه اظهارنامه در سایت

یا پس از گذشت مدتی فعالیت، وقتی مطمئن شد که می‌تواند با موفقیت وارد رقابت با سایر شرکت‌ها شود، آنگاه نسبت به ثبت برند خود اقدام کند. با دریافت جواب استعلام برند می‌توانید اظهارنامه ثبت علامت تجاری یا برند خود را از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی ارسال نمایید. پس از انجام این کار ۳۰ الی ۶۰ روز کاری زمان لازم است تا کارشناس اداره مالکیت صنعتی بررسی‌های لازم را انجام داده و نظر کارشناسی خود را اعمال نماید. چنانچه نام درخواستی شما مورد تأیید قرار بگیرد آگهی تقاضا یا همان آگهی سی‌روزه برای آن صادر می‌شود. پس از انتشار آگهی به مدت ۳۰ روز پرونده شما راکد باقی می‌ماند تا اگر دیگران هرگونه اعتراضی نسبت به برند شما داشته باشند اقدامات لازم را اِعمال نمایند.

بعد از اینکه متقاضی اظهارنامه را تکمیل می‌ کند و مراحل را به طور کامل انجام می دهد؛ تمامی مدارک، متن و اطلاعات وارد شده توسط چندین نفر بررسی می‌ شود. البته نباید فراموش کرد که اظهارنامه ثبت برند در نوبت و صف انتظار قرار می گیرد و همین امر موجب افزایش مدت زمان ثبت برند می ‌شود. پس در صورتی که هنوز یک نام برای برند تجاری خود انتخاب نکرده اید؛ طبق نکته های بالا یک علامت تجاری مناسبی انتخاب کنید. علامت تجاری یک نام، کلمه، نشانه، ثبت شرکت لوگو یا عکسی است که بر روی محصولات یک شرکت چاپ می شود و هدف آن تمایز ایجاد کردن بین برند ها و بیزنس ها می باشد. نام تجاری به عنوان یک میان بر می تواند ذهن انسان را در برخورد با سیل عظیم اطلاعات بازاریابی کمک کند و به عنوان چشم اندازی مدیران ارشد سازمان را از خطر خارج شدن از مسیر اصلی حفظ کند. یک چشم انداز مناسب برای نام تجاری در مدیران کارکنان و مصرف کنندگان انگیزه ی حرکت به سمت اهداف بزرگ تری را فراهم خواهد نمود.