ثبت برند در ایران صفر تا صد

یک اصل اساسی و مهم در شروع یک کسب و کار جدید ، انتخاب نام و علامت تجاری (برند) می باشد. و چنانچه مرتکب چنین عملی شوند مالک نام و علامت تجاری می تواند با تکیه بر گواهی ثبت برند اقدام به شکایت در مراجع صالح نماید. پس از انجام فرایند ثبت اظهارنامه ثبت برند در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر لوگو در سایت باید حداقل 15 روز منتظر باشید تا نتایج بررسی کارشناسان برای شما اعلام گردد. هم چنین شکل و شمایل فضای تبلیغاتی شما هم چون وب سایت در ثبت برند از تاثیر زیادی برخوردار است، پس سعی کنید بسته زیباسازی سایت خود را فعال کنید تا زمانی که مشتری وارد سایت شما می شود، احساس خوشایندی به وی دست بدهد. پس درک این مساله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که همیشه سعی در افزایش ورودی خود باشید.

هر کسب و کاری و هر شرکت یا تاجر یا تولیدکننده‌ای که محصول یا خدمتی برای ارائه داشته باشد می‌تواند برای کالا یا محصول خود مراحل ثبت برند را طی کند و ثبت برند تجاری انجام دهد. هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند. اگر تصمیم دارید که ثبت برند خود را برون سپار کنید حتما با موسسات معتبر همکاری کنید. یک مجموعه که بشود به آن اعتماد کرد باید ویژگی هایی داشته باشد که مهم ترین آن این است که با شما قرارداد برند معتبر ببندد. به عنوان مثال تصور کنید که نام خاصی را برای محصول خود انتخاب کرده اید و آن را بر روی بسته بندی ها چاب کرده اید. از این به بعد مشتری های شما برای آن که چای های شما را تهیه کنند به نام آن توجه می کنند.

  • اطلاعات فرد حقیقی و یا حقوقی که قرار است مالک لوگو باشد را باید وارد کنید.
  • هزینه مربوط در هر طبقه اضافی برای یک شخص حقیقی، ۲۰۰۰ تومان و برای یک شخص حقوقی ۴۰۰۰ تومان می باشد.
  • ثبت برند تجاری عنصر اصلی معرفی کالا یا خدمات شما می‌باشد و باید منحصر به فرد باشد.
  • البته موارد استثنایی هم ذکر شده که در این قسمت به آن نمی پردازیم.

علامت تجاری که به برند یک محصول و خدمت نیز معروف است در واقع آرم تعیین شده و مشخصی است که تولیدات ، کالاها و خدمات مخصوص یک شخص حقیقی و یا حقوقی با آن شناخته می شوند و همین امر باعث تمایز کالاها و خدمات این شخص از سایر اشخاص و بخصوص هم صنفی های او می شود . این علامت نشات گرفته از زمان های دور یعنی زمان باستان می باشد. در زمان باستان صنعت گران پس از ساخت کالاهای خود امضاء یا علامتی را بر روی آن اثر هنری و کاربردی خود ثبت می کردند تا دیگران با دیدن این علامت سازنده آن را بشناسند . این علامت ها در طول تاریخ تغییرات زیادی را تجربه کرده تا به شکل امروزی خود درآمده است .امروزه به منظور حفاظت از این علائم آنها را در یک سیستم کشوری و جهانی ثبت می نمایند.

ضرورت داشت نشان تجاری برای کسب و کار چیست؟

هزینه های مربوط به ثبت علامت تجاری، با مراجعه به سامانه (ssaa.ir) و به شکل اینترنتی قابل پرداخت می باشد. بله؛ شما همزمان با ثبت نامی (هم به زبان فارسی و هم لاتین) برای برند خود در اظهارنامه، می توانید لوگویی را برای آن طراحی و به ثبت برسانید. بر اساس قوانین اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری، زمان ثبت یک برند متغیر است، اما این کار بطور متوسط بین 45 تا 50 روز کاری به طول می انجامد. با توجه به اینکه در حال حاضر، مراحل پذیرش اظهارنامه برند بصورت الکترونیکی انجام می شود، چنانچه پس از بررسی آن، برای پرونده اخطار (رفع نقص یا رد اظهارنامه) صادر گردد، این هشدار از طریق ایمیل یا پیامک برای فرد متقاضی ارسال خواهد شد.

لطفا فرم ذیل را تکمیل نمایید

پیشنهاد می کنیم استعلام برند را با دقت کامل انجام دهید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید و زمان و هزینه تان هدر نرود. نوع فعالیت و کالاهایی که هر شخص حقیقی و یا حقوقی برای برند خود در نظر می‌گیرد را می‌توان در یک دسته‌بندی قرار داد که به آن طبقه آن محصول یا خدمات برای ثبت برند می‌گویند. در مرحله دوم برند مورد نظرتان را در صورتی که قبلا ثبت نشده باشد می توانید به صورت شرکتی ( یعنی برند متعلق به شرکت است نه شخص ) ثبت کنید که آن هم حدود forty ثبت شرکت در تهران five روز تا دریافت تایید نهایی زمانبر خواهد بود. مالک یا مالکین یک شرکت، با ثبت برند یا علامت تجاری شرکت خود، نسبت به آن حق انحصاری دارند.

اگر بتوانید سطح کیفی محصولات یا خدمات خود را در حد مطلوبی نگه دارید، مشتریان خاص خود را خواهید داشت و ممکن است عده‌ای برند شما را بر سایر برندهای مشابه ترجیح بدهند. هنگامی که اظهارنامه برند و علامت تجاری خود را در سامانه ارسال می نمایید، در نوبت بررسی کارشناسان و همچنین رئیس اداره علائم تجاری قرار می گیرد و در واقع نوبت شما و این موضوع که چند نفر قبل از شما در صف انتظار بررسی اظهارنامه هستند، تعیین کننده مدت زمان ثبت برند مورد نظرتان است. ثبت برند و لوگو دو موضوع متفاوت بوده که مراحل تقریبا مشابهی دارند.

طبقه 18 – چرم و چرم مصنوعي و كالاهاي ساخته شده از آن‌ها كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ پوست حيوانات؛ چمدان، كيسه و كيف‌هاي مسافرتي؛ چتر، چتر آفتابگير و عصا؛ شلاق، يراق و زين و برگ. eleven – اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند. بله متاسفانه هزینه های روزنامه برند تقریبا دو برابر شدن و هیچ دلیل و علتی هم اعلام نشده.