ثبت طرح صنعتی

همانطور که بیان شد برای ثبت طرح صنعتی در داخل کشور متقاضی باید پس از مراجعه به سایت و تکمیل اظهارنامه طرح و پیوست نمودن ضمائم قانونی به صورت الکترونیکی به اداره مالکیت صنعتی ارسال نماید. مراتب بررسی می‌شود و در صورت عدم وجود ثبت برند منع قانونی به نام متقاضی ثبت و تحت حمایت قانون قرار خواهد گرفت. پس از ورود اطلاعات سازمان ثبت کننده، شناسه ملی شخصیت حقوقی، نوع شخصیت، شماره ثبت شخصیت، اداره کل، نام شخصیت، واحد ثبتی را وارد نموده و بر روی جستجو بزنید.

طرح صنعتی زمانی قابل ثبت است که جدید و اصیل باشد و شبیه اشکال موجود در طبیعت نباشد. صرفاً اشخاص حقیقی و حقوقی که در ادارت اجرا دارای پرونده جاری می باشند امکان ثبت نام و اخذ نوبت در این سامانه را دارا می باشند. برای ثبت اختراع باید اظهارنامه ای تنظیم کرده و آن را به مرجع ثبتی ارائه داد. برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایای داشتن گواهی ثبت اختراع می توانید به مقاله آن مراجعه نموده و مقاله را مطالعه نمایید.

این امر باید در ظرف ماه اول ثبت شرکت و توسط اداره ی ثبت محل یا جانشین آن، بسته به مورد، در مجله ی رسمی دادگستری و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت، به خرج خود شرکت انجام گیرد (ماده ی 6 نظامنامه ی قانون تجارت وزارت عدلیه و تبصره ی آن). بنابراین در صورت پذیرش، مسئول اداره، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید. چنانچه قصد استفاده از یک وکیل را داشته باشید ، باید اطلاعات هویتی وکیل مربوطه من جمله شماره وکالتنامه ، شماره ملی ، شماره تماس و … را تکمیل نمایید . من فقط یادمه یک وکالت نامه داشتم ، شماره سندی یا چیزی ندارم امکان داره فقط از طریق کد ملی پیدا کرد.

ssaa ثبت

در بخش پیگیری پرونده اجرا متقاضیان می توانند با استفاده از شماره پرونده و رمز شخصی، آخرین وضعیت پرونده اجرایی ثبتی خود را در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک پیگیری نمایند. نکته قابل توجه این است که طرح صنعتی هم می‌تواند توسط شخص حقیقی و هم توسط شخص حقوقی که همان شرکت‌ها و موسسات هستند به ثبت برسد .چرا که اشخاص حقوقی نیز دارای شخصیت می باشند و از کلیه حقوق مربوط به اشخاص ، به جز مواردی که مختص شخص حقیقی می باشد بهره‌مند هستند. لذا لازم است مدارک مورد نیاز برای ثبت طرح صنعتی را در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی به تفکیک مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که اشاره شد، سامانه آنلاین ثبت اسناد رسمی و املاک کشور به عنوان سایت آزمون سردفتری، محل اصلی برای ثبت نام متقاضیان جهت شرکت در این آزمون بزرگ می‌ باشد.

استعلام ممنوع الخروجی در سامانه ثبت من My Ssaa

در صورتی که قصد استعلام و مشاهده اطلاعات عمومی اشخاص حقوقی را دارید، می توانید به سامانه مراجعه نمایید و با وارد کردن شناسه ملی اقدام به دریافت اطلاعات اشخاص حقوقی کنید. امکان مشاهده اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی بدون وارد کردن شناسه ملی هم وجود دارد. در این صورت لازم است که افراد اطلاعاتی همچون نوع شرکت، شماره ثبت، واحد ثبتی و … در صورتی که قصد مراجعه به دفاتر اسناد رسمی را پیگیری ثبت تغییرات شرکت دارید، بهتر است که قبل از مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به سایت سازمان اسناد و املاک مراجعه نمایید و لیست دفاتر اسناد رسمی که دارای ظرفیت برای ثبت سند می باشند را مشاهده نمایید و بر اساس ظرفیت آن ها به این دفاتر مراجعه کنید. یکی از خدمات بسیار خوب در سامانه ثبت سازمان اسناد و املاک کشور این است که افراد می توانند از ممنوع الخروج بودن خود و یا دیگران مطلع شوند.

اگر در آینده سند باطل شود، زمان گرفتن استعلام اصالت، سیستم میزند چنین سندی وجود ندارد. اگر شمار سند و رمز تصدیق را وارد کردیم و نتیجه مثبت شد و متن سند قابل مشاهده باشد. شما در سامانه شناسه سند و رمز سند رو وارد کنید، اگر نتیجه استعلام گفت چنین سندی وجود ندارد، مطمئن باشید که وکالت نامه لغو شده است.

  • جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را در فرم زیر وارد کرده و بر روی تایید کلیک نمایید.
  • دستورالعمل جدید چگونگی ثبت الکترونیکی شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان مبنی بر بکارگیری فناوری‌های نوین و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به متقاضیان محترم، از سوی دکتر تویسرکانی معاون رییس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ شد.
  • مادامی که برند و یا نشانه تجاری به ثبت نرسیده باشد، حق انحصاری برند در گرو شخص نخواهد بود.
  • در صورتی که نام مربوطه دارای مستند نام می باشد ، از فرهنگ لغت های معتبر باید معنی آن را ذکر نمایید .
  • لازم به ذکر است از مهمترین مواردی که پیش از درخواست نام باید صورت داده شود استعلام نام شرکت است که از طریق روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار صورت می پذیرد .

این تارنما این امکان را فراهم کرده که شما به صورت آنلاین و بدون نیاز به مشاورین حقوقی و قضایی به صورت رایگان از مشاوره های حقوقدانان آن نیز بهره مند شوید. لذا با تکمیل فرم ها و ارسال آن به اداره ی ثبت شرکت ها اگر صورتجلسه ی شما دارای نقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و باید رفع نقص نمایید. اگر صورتجلسه ی شما تایید شود در نهایت جهت صدور آگهی به روزنامه ارسال می گردد. در حالتی دیگر حتی ممکن است صورتجلسه ی شما رد شود که در این حالت دلایل رد صورتجلسه طی ابلاغیه ای به شما اعلام می گردد تا نسبت به صدور صورتجلسه ی جدید اقدام نمایید. دستی و سنتی بودن اوراق و مراحل ثبت شرکت و امور مربوطه سرعت و زمان زیادی را از متقاضیان سلب می نمود ولی سایت مذکور تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت و سرعت انجام این مراحل داشت .

در صورتی که مدارک ارسال شده برای مسئولان اصلی مورد قبول واقع شده و موفقیت لازم در مصاحبه‌ی شغلی به شکل حضوری کسب شود، فرد مورد نظر به عنوان یکی از نیروهای منتخب برای منصب سردفتری به نهاد اصلی معرفی می‌ شود. برای ثبت شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir باید با تمامی قواعد و ضوابط مربوطه آشنایی داشته باشید تا بدون نقص اطلاعات خود را به ثبت برسانید . اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد .

مزایای داشتن گواهی ثبت اختراع

پیگیری پرونده اجرا که امکان پیگیر پرونده اجرایی ثبتی را از طریق شماره پرونده و رمز شخصی برای کاربران فراهم می کند. اگر شما به ‌دنبال اطلاع ‌رسانی در زمینه تمامی آزمون‌ های حوزه قضایی و وکالت هستید ما به شما پایگاه خبری اختبار را معرفی می‌ کنیم. تمامی کسانی که قصد آگاهی و یا اطلاع ‌رسانی در زمینه قضایی دادگستری و وکالت را دارند.

و همچنین دانشجویان این حوزه می‌توانند در بخش آزمون ‌های حقوقی اختبار از آن مطلع شوند. ابتدا شما بایستی با استفاده از مرورگر اینترنت خود عبارت پایگاه خبری اختبار یا نشانی عبارت ekhtebar.com را تایپ کنید. سپس در بخش فوقانی این سایت قسمت نوار خدمات، هفتمین مورد از سمت راست را که آزمون ‌های حقوقی را با استفاده از نشانگر رایانه خود بر روی آن ببرید. شما می توانید تمامی آزمون ‌ها و اطلاعات مرتبط با آن را به ‌صورت فهرست ‌وار مشاهده ‌کنید.

سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir، سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، سامانه مالکیت فکری و سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی، از مهم ترین سامانه های زیرمجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشند. سایت ثبت من،با عنوان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سایتی است که ارائه دهنده خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به صورت یکپارچه می باشد. ثبت نام در سامانه ثبت من، از طریق ورود به سایت my.ssaa.ir، امکان پذیر بوده وثبت شرکت ها، تصدیق اصالت سند و استعلام ممنوع الخروجی، از مهم ترین امکانات آن می باشند. سامانه ثبت اسناد و املاک و سایت های وابسته به آن همچونسایت ثبت من my.ssaa.irامکانات گسترده ای را در رابطه با امور ثبتی برای کاربران خود فراهم کرده است. این امکانات در بخش میز خدمات الکترونیک سایت سازمان ثبت اسناد و املاک در دسترس بوده و شامل 6 گروه کلی خدمات اطلاع رسانی، استعلامات ثبتی، ثبت شرکتها ، مرکز مالکیت معنوی، اجرای اسناد رسمی و املاک می باشد. در صورتی که نام پیشنهادی رد شود لازم است مجدد نام های پیشنهادی ارسال گردد.

ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی تصدیق اصالت سند درخواست صدور سند معرفی دفاتر دارای ظرفیت برای ثبت طلاق و استعلام ممنوع الخروجی از امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. یکی از مهم ترین بخش هایی که در بخش استعلام ثبتی سامانه ثبت اسناد و املاک کشور درج شده است، بخش تصدیق اصالت سند مالکیت است. در این بخش امکان استعلام سند مالکیت و مشاهده اصالت آن به صورت آنلاین فراهم شده است. در این بخش می تواند اصالت سند مالکیت را با وارد کردن یک سری اطلاعات از جمله کد ملی فرد مالک، واحد ثبتی، نوع سند، شماره دفتر املاک الکترونیکی و … دفاتر اسناد رسمی و پیشخوان های دولت باید کلیه وکالتنامه هایی که برای ثبت نام، تغییرنام و سایر خدمات ارائه میگردد، می بایست از سایت تصدیق اصالت اسناد رسمی – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استعلام و در صورت داشتن اعتبار می توان به آن ارائه خدمات نمود.

سامانه جام سازمان اسناد و املاک یکی از پرکاربردترین سامانه هایی است که زیر نظر این سازمان راه اندازی شده و در حال حاضر خدمات به مردم ارائه می کند. این سامانه همان ثبت شرکت در تهران سامانه آموزش الکترونیک سازمان اسناد و املاک کشور می باشد. در این بخش از سایت ssaa.ir امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به خدمات این بخش از سایت امکان پذیر است.