جستجوی بهترین اسم برای شرکت

طبق ماده ۹۵ قانون تجارت ثبت شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو و یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود که در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و هر یک از شرکا به میزان سرمایه آورنده شان در قبال قروض و تعهدات شرکت دارای مسئولیت می باشند. انتخاب نام شرکت، یکی از نکات مهم در بدو ثبت شرکت به شمار میرود. اگرچه ممکن است در ابتدای راه اهمیت نام شرکت درک نشود اما به مرور و در حین فعالیت­های شرکت به این مهم پی خواهید برد زیرا مطالعات نشان داده که شرکت­های موفق معمولاً اسم خوبی نیز دارند. مهم‌ترین نکته در انتخاب نام شرکت، کارآمدی و تناسب آن است و کلید رسیدن به این هدف، داشتن استراتژی مشخص و درست است. به طور کلی، تصمیم‌گیری در این مورد فرایندی پیچیده و زمان‌بر است.

  • کلماتی از قبیل ساختمانی، بازرگانی، تجاری، مهندسی، مهندسی مشاور، حقوقی، تولیدی و …
  • از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند.
  • با سلام شما فقط یک نام می توانید در صورتجلسه ثبت کنید، لازم است قبل از ثبت صورتجلسه تغییر نام، اسم مورد نظرتون رو از سایت ilenc.ssaa.ir به طور دقیق استعلام بگیرید.
  • نام انتخابی شرکت شما باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد.
  • البته این زمان با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد .

سلام یک اسم واسه فروص فالوور اینستاگران و لایو کامنت و… سلام دوست عزیز، لطفا جهت مشاوره با تلفن های مجتمع ثبتی ایلیا تماس برقرارکنید. اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند.

چگونه برای شرکت خود اسم انتخاب کنیم ؟ اشخاصی که قصد دارند شرکت ویا برندی را به ثبت برسانند می بایست برای نام شرکت خود وقت و زمان زیادی را صرف کنند شایان ذکر است که در زمان های گذشته ثبت اسم تک سیلابی شرکت بسیار آسان بوده اما امروزه ممکن نمی باشد . چنانچه به هر دلیلی اسم شرکت خود را بدون در نظر گرفتن همه جوانب انتخاب کنید ممکن است بعد از مدتی نیاز به تغییر نام داشته باشید . تعیین نام هر شخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و عندالاقتضاء اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت ممکن خواهد بود. مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نامی جذاب و شیک برای شرکت انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. پیش از اینکه به ارائه لیست نمونه اسم شرکت بپردازیم ، بهتر است تا کمی به تفاوت آن با نام تجاری بپردازیم. در لست های ارائه شده سعی کردیم تا نام هر نمونه اسم شرکت را نیز بیان کنیم تا هنکام انتخاب نام بدانید که چه مفهومی دارد.

راهنمای انتخاب اسم سه سیلابی برای شرکت

دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان پیگیری ثبت تغییرات شرکت را شامل شود . نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد.

اسم برای شرکت

اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. موسسه حقوقی ثبت نوول در این مقاله تلاش و کوشش نموده است تا درباره ی نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکت ها مطالبی را ارائه نماید مقاله را بخوانید و چنانچه با هر سوال و مسئله ای مواجه شدید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید. بعد از انتخاب نام شرکت باید به سامانه اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید و 5 نام 3 ثبت شرکت سیلابی را به ترتیب اولویت وارد نمایید .در صورت تایید اولین نام توسط سامانه ، سایر اسامی مورد بررسی قرار نمی گیرند.

نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

این دستورالعمل را اداره تعیین نام اشخاص حقوقی و ثبت تجاری تدوین کرده است. مقررات انتخاب نام شرکت سهامی خاص تفاوت چندانی با انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود ندارد. هر دو آنها باید بر اساس دستورالعمل تعیین نام شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری باشند و نام شرکا نباید در اسم آنها قید شود. تنها تفاوت نام‌گذاری آنها، الزام به درج عبارت سهامی خاص و با مسئولیت محدود در عنوان هر یک از آنها است. در صورت وجود تعارض در نام با معیارهای فوق‌الذکر، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید. در این شرایط، متقاضی موظف است مجدداً پنج اسم جدید را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهد و روند انتخاب نام شرکت همانند بار اول انجام می‌پذیرد.

در این مرحله اسم شرکت شما در شرکت نامه، اظهارنامه و اساسنامه شرکت ثبت گردیده است. در این قسمت، 5 اسم 3 سیلابی باید پیشنهاد دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی میگردند. اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد. سلام.خسته نباشید.چند تا اسم در مورد شرکت که در مورد طبیعت و گردشگری هست میخوام نمیخوام کلمه گردشگری باشد تو اسم شرکتم مثلا این این سم منو رد کردن شرکت رویش سبز شمال . صورتجلسه ی تغییرنام شما شامل عناوینی جدیدی خواهد بود که با درج آن موارد و در نظر گرفتن پنج نام برای شرکت میتوانید اقدام به تغییر نام نمایید همچنین میتوانید از لیست اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید .

کسانی که می‌خواهند شرکت ثبت کنند حتما باید برای انتخاب نام فکر کنند و تحقیقات و بررسی‌های مربوطه را انجام دهند. انتخاب اسم شرکت در زمان کوتاه بدون فکر و بررسی امکان‌پذیر نیست. اگر در انتخاب نام عجولانه عمل کنید بعد از گذشت زمان ممکن است مجبور شوید که نام را تغییر دهید و این امر احتمالا به شهرت و اعتبار اجتماعی شما ضربه خواهد زد.

به طور مثال، دو کلمه فارسی «تک» و «نو» می‌توانند تداعی‌کننده واژه بیگانه تکنو باشند. چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد، امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت دیگری وجود ندارد. برای مثال، اگر شرکت «آریا پاد» ثبت شده باشد، کسی نمی‌تواند عنوان «فنی مهندسی آریا پاد» را پیشنهاد دهد. به انواع مخفف‌ها (کوته‌نوشت‌ها) و واج‌آرایی آنها هم فکر کنید. گاهی برخی سرواژه‌ها یا سرنام‌ها می‌توانند معنادار باشند و به راحتی مصطلح شوند.

در صورتی که در کارشناسی تعیین نام مرحله دوم نیز نام پیشنهادی رد شود، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید. توجه داشته باشید ثبت برند که در صورت استعلام اسم شرکت، شما می دانید که اسم انتخابی شما ثبت می شود، یا نه! در این حالت دیگر منتظر جواب کارشناس اداره ثبت نمی مانید و در صورتی که این اسم در گذشته انتخاب شده باشد، آن را تغییر خواهید داد.

تعیین نام شرکت در سایت اداره ثبت شرکت ها

با توجه به مطالب گفته شده در بالا حال قصد داریم نکات مهم و کاربردی در انتخاب اسم شرکت را جمع بندی کنیم، تا با توجه به این نکات بتوانید انتخابی بهتر و کاربردی تر داشته باشید. بعد از این کار هم باید منتظر بمانید تا کارشناس اداره ثبت مدارک شما را تائید کند و برای آگهی روزنامه آماده شوید. البته لازم به ذکر است که مراحل ثبت یک شرکت پیچیدگی های خاص خود را دارد، اما برای آن که از موضوع اصلی این مطلب یعنی اسم شرکت دور نشویم، به همین توضیح خلاصه بسنده کرده ایم. برای تعیین نام شرکت،موسسین باید بدواَ نظر مساعد اداره ثبت شرکت ها را کسب نمایند. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید.

اشخاصی كه در شهرستان ها قصد تاسیس شركت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شركت خود از مركز كسب تكلیف نمایند. علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شركت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود كه باید مورد تایید و موافقت مدیر كل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود كه در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام كنترل اسامی كلیه شركتها و موسسات غیر تجاری كه در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است.