راهنمای مرحله به مرحله ثبت و تشکیل شرکت تعاونی

پ- افتتاح حساب به نام «تعاونی در شرف تأسیس» در بانک توسعه تعاون و یا حسابی که توسط بانک توسعه تعاون در یکی از بانکها تعیین می گردد. • اگر تعداد اعضای شرکت تعاونی از حد نصاب مشخص شده کمتر شود و ظرف حداکثر three ماه به حد نصاب نرسد. در غیر اینصورت معمولا اداره ثبت شرکت کل تعاون هر استان کلاس هایی را در باب آشنایی افراد با قوانین برگزار می کند که توصیه می کنیم حتما شرکت کنید. • حداکثر تعداد اعضاء در تعاونی های مسکن (تأمین مسکن اعضاء) متناسب با اهلیت، دانش و تجربه مدیران تعاونی بنا به تشخیص ادارات کل تعاون تعیین می ‌گردد.

ثبت شرکت تعاونی

نهایتا بایستی مجوز و اساسنامه اظهارنامه بهاداره ثبت شرکت هاارسال گردد. بیژن نصیری اعظم به عنوان مشاور مالکیت فکری ثبت بیش از ۱۰ علامت تجاری، حدود ۴۵ اختراع در معاهده PCT و ۵۰ اختراع و اثر ملی را در کارنامه خود دارد. در تابلوها و سربرگهای شرکتهای تعاونی ذکر عنوان «تعاونی» ضروری است و باید بطور خوانا قید شود. ـ فهرست اسم و مشخصات اعضاء هیئت مدیره ، بازرسان و مدیرعامل شركت تعاونی .

مدارک لازم جهت ثبت شرکت تعاونی :

شرکت تعاونی کشاورزی نوعی شرکت تعاونی خاص است که عضویت در این نوع تعاونی ها تنها خاص افرادی خواهد بود که به نوعی به فعالیت کشاورزی مرتبط باشند. بر این اساس سهامدارن و یا اعضا این شرکت نمی توانند از شرکت ها و اعضا غیر مرتبط انتخاب شوند . مثلا شرکت های صنعتی غیر مرتبط با کشاورزی و یا رانندگان و کارمندان دولتی نمی توانند در این شرکت ها عضویت داشته باشند.

  • اساسنامه تصویب شده شرکت تعاونی در اولین مجمع عمومی عادی در ۴ نسخه.
  • اعتبار شرکت تعاونی به اعضایش است و هر عضو بدون توجه به میزان سرمایه، دارای حق رأی است.
  • در صورتی که تصمیم به ثبت شرکت تعاونی دارید، بهتر است با دانش قبلی اقدام کنید و یا از متخصصین این حوزه، کمک بگیرید.
  • اینان به اموری همچون تصویب بودجه سالیانه و تعیین سیاست ها و خط مشی شرکت از وظایف مجمع عادی و اتخاذ تصمیم در خصوص افزایش یا کاهش سرمایه و انحلال شرکت و غیره .
  • در این نوع از شرکت ها فعالیت هایی در باب تهیه و توزیع کالا خدمات مسکن و دیگر نیازمندی های افراد انجام می شود.

ماده 19- هیأت مدیره باید جهت تکمیل پرونده، فهرست اسامی و مشخصات اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، بازرس یا بازرسان و کلیه اعضاء (طبق فرم شماره 7) تنظیم و به اداره کل / اداره تعاون تحویل می‌گردد. کلیه امور سامانه ثبت شرکت ثبت تغییرات شرکت تعاونی نیز در ثبت شرکت فردا در کوتاه ترین زمان مکن انجام می پذیرد. آن دسته از شرکتهای تعاونی که فعالیت آنان تواماَ تولیدی و توزیعی باشد را شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی می نامند.

ورود کمیسیون اصل نود به پرونده کشت محصولات کشاورزی با آب‌های آلوده

هیئت‌موسس باید مدارک سربازی خود را ارائه دهند اما برای دیگر اعضا الزامی نیست. ارزیابی آورده‌های غیرنقدی داوطلبین عضویت که متناسب و مورد نیاز طرح باشد، توسط کارشناس رسمی دادگستری و با انجام تشریفات قانونی آن. ارائه 4رونوشت از مجوز ثبت تعاونی توسط اداره کل یا ادارات تعاون شهرستان ذیربط. 2- شرکت‌هایی که قسمتی از سرمایه (حداقل fifty one درصد) به وسیله اعضا تامین گردیده و بقیه به وسیله نهادهای دولتی و عمومی در اختیار شرکت گذاشته می‌شود. تبصره 5- حداقل تعداد اعضاء اتحادیه‌های سراسری در زمان ثبت و دوران فعالیت 15 عضو تعیین می‌گردد.

general