راهنمای کامل ثبت موسسه خیریه و سمن در وزارت کشور و بهزیستی

مجوز صادره از زمان صدور برای واحدهای آموزشی متقاضی کاردانش فقط برای پذیرش در مهر و دی ماه همان سال و برای متقاضیان آموزش های آزاد برای پذیرش در مهر- دی و تیرماه همان سال معتبر بوده و جذب فراگیر با تمدید مجوز سالانه ممکن خواهد بود. پس از انتخاب اعضا و افراد مؤسسه ، با انتخاب گزینه ، پیام زیر در بالای صفحه نمایان خواهد شد. درضمن باید خلاصه این موارد و مشخصات کامل مؤسسه (مشخصات اعضاء، موضوع، نام، آدرس، میزان سرمایه) به وسیله درخواست کننده باید در روزنامه رسمی کشور در یک نوبت چاپ و منتشر گردد. تمام حقوق این سایت متعلق به هلدینگ ثبت سنتر می باشد.

  • در صورتی که درباره چگونگی آن در اساسنامه تعیین نشده است، در مجمع عمومی فوق العاده در زمان انحلال یک نفر به عنوان مدیر تصفیه با تعیین حدود و اختیارات معرفی می شود.
  • برای ثبت هر یک از این موسسه ها، پروسه مخصوصی باید طی شود.
  • در ثبت شرکت سهامی عام، عبارت «شرکت سهامی عام» می بایستی حتما قبل از نام شرکت یا بعد از آن، بدون هیچ فاصله یا واسطه ای با نام شرکت در تمامی اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت به طرزی خوانا قید شود.
  • همچنین لازم است بدانید که در حال حاضر موسسات زیادی در ایران به ثبت رسیده‌اند.
  • در نهایت در صورتی که تمامی قوانین و شرایط دقیقا رعایت شده باشد، صدور آگهی ثبتی تاسیس را خواهیم داشت.

برای مثال نحوه ی ارائه ی تاییدیه به درخواست کننده ممکن است در یک سازمان به صورت دستی صورت گیرد و در سازمانی دیگر فرم به صورت چاپ شده برای درخواست دهنده ارسال گردد. موسسه ی آموزشی جزء شرکت های غیر تجاری است که معامله ای را بازار انجام نمی دهد. حال خود موسسه آموزشی انواع مختلفی دارد و در دو گروه تقسیم بندی می شود، در دسته ی اول افراد در موسسه آموزشی کسب در آمد می کنند و در نهایت سود به دست آمده را بین افراد گروه تقسیم می کنند. شما باید 5 نام را به ترتیب اولویتی که برای خودتان دارد وارد نمایید.

شرکت ها و نهادهای تامین کننده سرمایه موسسه به هیچ عنوان، نمی توانند بخشی از آن باشند. با این وجود، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره، می توانید با تیم مشاوران هلدینگ بین المللی ملاصدرا تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از آنان دریافت نمایید. سپس باید اساسنامه موسسه و سایر مدارک را بر اساس روال گفته شده در این پست تهیه کنید. هزینه ثبت موسسه از طریق اداره ثبت شرکت‌ها، ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و مدت زمان آن، ۱۵ روز کاری است. در این مرحله به پنجره واحد مراجعه و اوراق و آگهی ثبت موسسه را دریافت کنید.

چنانچه متصدی امر تصفیه و مراحل انجام آن، تعیین نشده باشد، مجمع عمومی فوق العاده هنگام انحلال یک نفر را به عنوان مدیر تصفیه با تعیین حدود اختیارات آن تعیین می کند. برای ثبت موسسه آموزشی مانند دیگر موسسات، اخذ مجوز الزامی می باشد. 3) اگر برای انجام کارهای مربوط به ثبت موسسه آموزشی، کار ها را به وکیل واگذار کرده اید، باید وکیل مربوطه کار های اداری مربوط به برابر با اصل شدن مدارک را بر عهده بگیرد.

پس از رای گیری و تعیین سمت اعضای اصلی هیات مدیره، آنها باید فرم صورت‌جلسه را در ۳ نسخه پرکرده و امضاء نمایند. اساساَ در بند ۲ اساسنامه موضوع این نوع موسسات عبارت « مشاوره حقوقی و انجام امور مربوط به وکالت از طریق وکلای معتبر دادگستری » قید می شود که همین عبارت،کلیه امور حقوقی را شامل می شود . بعداز اینکه یکی از نام ها برگزیده شد متصدی مربوطه بعداز توجهات لازم به موضوعیت ثبت موسسه و اخذ مجوز در صورت احتیاج به مرجع مرتبط ارجاع داده می شود. اساسنامه این تشکیلات می تواند مانند اساسنامه شرکت های با مسئولیت محدود باشد.موسسه دارای مجمع عمومی فوق العاده و عادی می باشد و اعضای هیات مدیره را مجمع عمومی عادی تعیین می کند . مثل موسسات غیر تجاری که با اهداف علمی و ادبی و یا خیریه انجام می شود.

لینک های مهم

تیم حقوقی «تهران ثبت» اعتماد مشتریان را ارزش تلقی کرده و با در نظر گرفتن و بکارگیری جدیدترین فناوری و دانش روز و همگام کردن آن با ارایه خدمات ثبتی توانسته بیشترین امتیاز را در جلب رضایتمندی مشتری دریافت نماید. اسم و اقامتگاه و شهرت اشخاصی که براي اداره کردن موسسه حقوقی و داوری معین شده اند. حداقل یک نفر از وکلا باید دارای بیش از 10 سال سابقه وکالت در دادگستری باشد.

شرایط ثبت موسسه حقوقی:

بررسی درخواست متقاضیان توسط آموزش ادارات شهرستان انجام می پذیرد و درصورت تکمیل بودن مدارک، طبق ضوابط مندرج در قسمت دوم همین فصل ارسال می گردد. سرانه فضای کارگاه ها (مساحت هر کارگاه) برای هر فراگیر ٥/٢ مترمربع و حداقل ٤٠ متر باشد. مادامیکه در خواست در وضعیت “منتظر تایید اعضاء ” باشد ، درخواست توسط اداره کل مطبوعات داخلی قابل بررسی نمی باشد. در قسمت “درخواست مؤسسه” ، بخش “اساسنامه مؤسسه”را انتخاب نمایید.

هزینه ثبت موسسه به چه میزان است و چه روش­ هایی برای پرداخت آن وجود دارد؟

ماده 19 ـ در صورت فوت يا استعفا يا اعلام عدم صلاحيّت هريك از اعضاي هيأت مؤسس، آموزشگاه تا پايان دوره و حدّاكثر تا يك‌سال با مسؤليت كامل مديرمسؤل به كار خود ادامه خواهد داد. تقاضاي ترميم هيأت مؤسس از سوي باقيمانده اعضاء بلامانع است. ماده 17 ـ اجازه تأسيس آموزشگاه‌هايي كه حداكثر پس از 6 ماه از تاريخ صدور، داير نشده و يا فعاليّت خود را كتباً به اطلاع اداره كل ارشاد نرسانده باشند لغو خواهد شد. این نوع از سازمان خیریه کمک های نقدی و غیر نقدی را دریافت می کنند و در بین افراد نیازمند تقسیم می کنند . بدون پروانه وکالت نیز ثبت موسسه حقوقی امکان پذیر است. فتوکپی آخرین روزنامه رسمی منتشر شده و ثبت تغییرات به همراه فرم مشخصات مرتبط با متقاضی تاسیس موسسه آموزشی و پژوهشی، ارائه شود.

در انتخاب اسم موسسه حقوقی خود نمی‌توانید از حروف لاتین استفاده کنید و حتما باید از اسامی فارسی بهره بگیرید. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به «موسسه ثبت شرکت ملاصدرا» می باشد. در این مرحله، مدارک باید توسط شرکا در دو ثبت شرکت نسخه امضا شود. در این مرحله مدارک بارکددار موسسه را از سامانه دریافت کنید. این مدارک شامل اساسنامه، تقاضانامه، شرکتنامه و غیره است. اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.