روش و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدت مدیریت در ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز ممکن است برای مدت محدود یا نامحدود باشد.مدیر شرکت می‌تواند از اشخاص حقوقی (حتی یک شرکت تجاری می‌تواند مدیریت یک شرکت با مسئولیت محدود را برعهده بگیرد.) و یا از اشخاص حقیقی باشد. ۱۴ـ تقسیم سود در شرکت سهامی خاص به نسبت تعداد سهام و در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه شرکاء تقسیم خواهد شد و در شرکت با مسئولیت محدود می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر دارند . در شرکت مسئولیت محدود هیچ گونه قانونی برای انتخاب مدیر ذکر نشده و انتخاب معمولا از طریق اساسنامه و یا شرکتنامه انجام می شود و همانطور که در بالا گفتیم این نوع شرکت برخلاف شرکت سهامی مدیران آن می تواند خارج از شرکا نیز باشد. از جمله ساده‌‎ترین موضوعاتی که باید در ثبت شرکت با مسئولیت محدود به آن توجه داشت این است که در نام شرکت حتما باید عبارت «با مسئولیت محدود» قید شود. در شرکت با مسئولیت محدود هر یک از شرکا تا میزان سرمایه خود در قروض و تعهدات شرکت متعهد می شود.

  • 1ـ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل three نفر می باشند .
  • سپس مدارک به بخش ثبت تاسیس و تغییرات ارسال می شوند و پس از طی روال قانونی، آگهی ثبت شرکت توسط مدیر اداره ثبت شرکت ها امضا می شود.
  • ۱۱ـ تقویم سهم الشرکه غیر نقدی در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکاء صورت می گیرد شرکاء دراین خصوص دارای مسئولیت می باشند .
  • هیات نظار دررابطه با مدیریت شرکت ونتایج آن مسئولیتی ندارد اما در رابطه با وظایف قانونی خود که به آنها اشاره شد مسئول و مکلف می باشد.
  • (مواد ۹۶ و ۹۷ ق. ت) البته تسلیم باید به گونه‌ای باشد که شرکت بتواند هرگونه تصرفی در مال انجام دهد.

ب – در حالتی که که مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل شود می بایست روال اداری دعوت بر پایه ی اساسنامه و قانون تجارت اجرا شده و مدارک مثبته آن تسلیم گردد . برای تقسیم دارایی شرکت بعد از انحلال، لازم است که انحلال شرکت قبلا در روزنامه رسمی اعلام شده و سه بار در یکی از جراید آگهی شده باشد و ضمنا یک سال نیز از تاریخ انتشار اولین آگهی در روزنامه گذشته باشد. شیوه اداره آن از شرکت های تضامنی و نسبی کامل تر است اما به کاملی شرکت های سهامی و تعاونی نمی باشد بنابراین برای تشکیل شرکت هایی با تعداد زیاد از شرکاء مناسب نیست. سهم الشرکه را نمی توان منتقل به غیر نمود مگر با رضایت عده ای از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند. به موجب ماده ” ۱۰۵ قانون تجارت ” مدیران شرکت کلیه اختیارات لازم را برای نمایندگی و اداره شرکت خواهند داشت.

در پایان باید بدانید که تمامی فرایندهای مذکور با یک مراجعه ساده به سایت ثبت فردا به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود. این شرکت با کادری مجرب و آشنا به مسائل حقوقی ثبت شرکت مسئولیت محدود، ثبت برند، ثبت شرکت و… امکانات فراوانی را در اختیار کار آفرینان و علاقه مندان قرار داده است. برای یک تجربه آسان و بی دردسر همین حالا با متخصصان این سایت ارتباط برقرار کنید. اما قبل از آن که درباره مراحل ، شرایط و اسنادِ مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود بنویسیم ، باید اندکی درباره ماهیت و پیشینه نامِ این شرکت به شما اطلاعاتی بدهیم. هیئت نظار می‌تواند شرکا را برای انعقاد مجمع عمومی فوق العاده دعوت نماید.طبق مقررات 165 و 167 و 168 و one hundred seventy قانون تجارت،در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز باید رعایت شود.

ثبت شرکت بازرگانی

مالیات بر عملکرد شرکت، این مالیات بر اساس هزینه های شرکت و سود به دست آمده است. این هزینه ها مانند هزینه تنظیم اوراق قانونی، تحویل اوراق شرکت، هزینه وکیل و غیره است. هیئت نظارت باید حداقل سالی یک مرتبه مجمع عمومی تشکیل دهد. اگر تعداد شرکا حداقل 12 نفر باشند تشکیل هیئت نظار الزامی است. در صورت تصمیم عده ای از شركا سهم الشركه آنها بیش از نصف سرمایه شركت باشد.

در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به چه صورت تقسیم می شود؟

همچنین این امکان وجود دارد که ثبت شرکت خود را به شرکت ثبتیما بسپارید. این شرکت با دارا بودن تخصص و سالها تجربه، قادر است بهترین خدمات مربوط به امور شرکت‌ها را به شما ارائه دهد. چنانچه سرمایه گذاری قصد تاسیس شرکتی با مسئولیت کم را داشته باشد و بخواهد سرمایه شرکت توسط شرکای آن تامین شود، باید شرکت خود را به شکل مسئولیت محدود ثبت نماید. در این نوع شرکت، هر کدام از شرکا به میزان سرمایه خود وظایفی را بر عهده گرفته و مسئول انجام آن ها می باشد. 11ـ مدیران در شرکت سهامی خاص الزاما بایستی سهامدار بوده یا تعداد سهام وثیقه مقرر در اساسنامه را تهیه وبه صندوق شرکت بسپارند . بر اساس ماده ۹۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود شرکتی‌ست که می‌تواند بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شود و هریک از شرکا، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول تعهدات شرکت هستند.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

چنانچه نیاز به مشاوره قبل از شروع دارید بهتر است با ما تماس بگیرید. فایده ای که شرکت های با مسئولیت محدود دارند، این است که شرکت های سهامی غالباَ احتیاج به سرمایه های مهم دارند و ناچارند شریک بیشتری داشته باشند. به این جهت مقررات زیادی درباره ی آن ها وضع شده که رعایت تمام آن ها از عهده ی اشخاصی که می خواهند شرکای محدودی داشته باشند خارج است. بر عکس، شرکت های با مسئولیت محدود، از این قیود تا اندازه ای آزاد هستند.

در شرکت نامه باید صراحتاَ قید شده باشد که سهم الشرکه های غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است. در صورتی که نام یکی از شرکا در نام اصلی شرکت مشاهده شود، این شخص در حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی بوده و در ابتدای کار، مسئولیت پرداخت تمام قروض و عمل به تعهدات با وی خواهد بود. در حالت کلی، شرکت‌ها از لحاظ ساختار، قوانین و سایر ویژگی‌های بزرگ و کوچک خود به ۸ دسته مختلف تقسیم بندی‌ می‌شوند.

با شرکت در مناقصات و مزایدات سود بیشتری نصیب شرکت خواهد شد. نام شرکت (سه سیلاب تا بیشتر، شامل اسامی خاص مانند اشخاص، گیاهان و …) در ادامه شرایط انتخاب نام شرکت را به صورت کامل توضیح میدهیم. اعضای هیات مدیره می توانند خارج از شرکا انتخاب شوند اما به هرحال حداقل شرکا این شرکت 2 نفر می باشد.

متقاضی بایستی به بانک مراجعه و نسبت به پرداخت حق الثبت که در ذیل اظهار نامه مبلغ آن قید شده اقدام نماید. یکی از رایج ترین و متداول ترین شرکتهای بازرگانی در کشور ایران ثبت شرکت در تهران می باشد. شرکت با مسئولیت محدود مطابق ماده 94 شرکتی می باشد که بین دو یا چند نفر برای امور بازرگانی تشکیل شده است. شرکت با مسئولیت محدود، عبارت است از شرکتی که تعداد اعضا حداقل دو نفر بالای 18 سال سن داشته باشند ( محدودیتی در تعداد بالای دو نفر نیست ) شرکت مسئولیت محدود برای امور تجارتی تشکیل شده است. تعداد اعضای هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود حداقل یک نفر مدیر عامل و یک نفر رئیس هیئت مدیره می باشد .

اما شاید نکته مهم و اصلی در این میان، انتخاب صحیح نوع شرکت باشد. اگر به هر دلیلی نوع شرکت خود را به درستی مشخص و انتخاب نکنید، بدون شک باید منتظر عواقب آن باشید. برای ارائه اطلاعات بیشتر، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی معرفی یکی از رایج‌ترین انواع شرکت‌ها، یعنی شرکت مسئولیت محدود بپردازیم. شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع شرکت است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری مانند مشاغل بازرگانی ، ساختمانی، تولیدی و غیره تشکیل می‌شود. این نوع از شرکت‌ به این دلیل مسئولیت محدود نامیده می‌شود که برخلاف شرکت‌های تضامنی، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی‌ها و تعهدات شرکت، محدود به مبلغ سرمایه اولیه شرکت است . حداقل تعداد نفرات برای ثبت یک شرکت در ایران دو نفر برای شرکت با مسئولیت محدود است.

در بعضی از مناقصات نمی توان با این نوع شرکت ها در مناقصه های دولتی شرکت کرد. مدت فعالیت اعضای هیئت مدیره از تاریخ ثبت به مدت نامحدود می باشد و نیازی به آن نیست. اتخاذ تصمیم راجع به تغییرات اساسنامه باید با اكثریت عددی شركا كه دارای سه چهارم سرمایه هستند به عمل آید ممکن است در اساسنامه حد نصاب دیگری برای این منظوردر نظر گرفته شده باشد. هیات نظار دررابطه با مدیریت شرکت ونتایج آن مسئولیتی ندارد اما در رابطه با وظایف قانونی خود که به آنها اشاره شد مسئول و مکلف می باشد. میزان آورده غیرنقدی باید در شركت نامه به طور دقیق قید شده و تقویم شود ، درغیراین صورت شرکت نامه فاقد اعتبارخواهد بود.