ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت انتخاب نام برند فارسی

یک سری نکات و توصیه‌هایی وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک نام مناسب برای شرکت یا استارت‌آپ خودتان انتخاب کنید تا هم به یاد مشتری‌ها بماند و هم آیینه‌ای از هویت و فعالیت سازمان‌تان باشد. هر اسم برند تنها ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. نام موفق نامی است که ذهن شنونده را به شکل مثبتی درگیر خود کند و به اندازه مناسب خلاقانه باشد. در مرحله انتخاب نام بیشترین دقت را به خرج دهید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید. اگر نام انتخابی رد شد نیازی نیست که مجدد ۴۰ هزار ریال پرداخت شود.

اسم پیشنهادی شما باید خاص باشد و اسم عام قابلیت ثبت ندارد . مثال این مورد این است که شما نمی توانید کلمه ی صندلی را برای خود ثبت نمایید. البته ویژه بودن و تک بودن ویژگی های خیلی مهمی برای کلمه و یا عبارت قابل ثبت به عنوان برند می باشد لیکن اسم خاص در اینجا معنای دیگر دارد. اما در ادامه کسب و کار خود را گسترش داد و امروزه انواع کالاها و محصولات در آن به فروش می رسد. لذا بهتر بود از همان ابتدا از لغت دیگری که کالاهای مختلفی را شامل میشد استفاده میکرد.

نیازی به گفتن نیست که بسیاری از کافی‌شاپ‌ها هستند که از نام / نام خانوادگی بنیانگذار استفاده می‌کنند، که این استراتژی را کمی کلیشه می‌کند. با این حال، اگر نام نادر و گیرایی باشد، می‌تواند برای یک کافه در یک شهر کوچک یا محله بسیار خوب باشد. فقط مطمئن شوید که رقبای شما از همان استراتژی استفاده نمی‌کند. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید.

اسامی زیبا برای برند

پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. بهتر است نام‌هایی انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد. زیرا حتی اگر مصرف‌کننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه هجی کند. در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند. منتها به نظر بنده کلمه «دلوسه» کلمه ای مازندرانی به معنی دلخواه و آنچه دلت میخواهد است. مجموعه ما اکنون در ششمین سال فعالیت خود در حوزه برندینگ علی‌الخصوص نام‌گذارى برند به سر می‌برد.

راهنمای انتخاب اسم برند تجاری

منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و ثبت شرکت در تهران توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد .

  • اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد.
  • به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود.
  • پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند.
  • وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد.
  • حتما مشتری آن استفاده خواهد نمود ، به یاد خواهد آورد ، تکرار خواهد کرد و به دیگران توصیه خواهد نمود.

اسم‌هایی مثل کافه فلامینگو، کافه دارکوب، کافه بلوط، کافه ترنج مناسب هستند. اما برای برند سازی در اینستاگرام یکی از اصلی ترین کار ها همان انتخاب اسم پیج ثبت برند تجاری مناسب میباشد که در قسمت بالاتر به آن موارد پرداختیم. بعد از انتخاب نام کاربری موارد دیگری در ارتباط با صفحه پروفایل اهمیت دارد که به آن ها میپردازیم.

برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. اگر در گوگل عبارت اسامی خاص برای برند را جستجو کنید در بخش جستجوهای مرتبط با عبارات زیر بر خورد می کنید. راه حل انتخاب کلمات و عباراتی است که حدس می زنید کمتر به ذهن دیگران می رسد. استفاده از اسامی اصیل ایرانی و یا نام های ایرانی گاه راه حلی موثر در این زمینه است.

کلید هفتم: از اعداد هوشمندانه کمک بگیرید

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید. اگه پیجتون تازه غیرفعال شده باشه، همون یوزرنیم رو قبول نمیکنه. من با مقدای بررسی اسم های زیر رو به شما پیشنهاد می کنم با این حال شما می تونید ترکیب های دیگه ای هم بسازید. این کار غیر ممکنه چون اینستاگرام به هیچ وجه چنین اجازه ای رو نمیده.

در ایران نیز گروه گلرنگ سابقه زیادی در انتخاب نام برندهای خارجی و لاتین برای زیرمجموعه‌های خود دارد که شاید به علت گرایش مصرف در مخاطبان هدف کالاهای تندمصرف به محصولات خارجی دارد. به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است. اسم تجاری همان اسم‌های بازرگانی، اسامی شرکت‌ها و … است که شرکت تحت آن عنوان فعالیت حقوقی و قانونی دارد و قانون نیز از آن اسم ثبت‌شده در برابر استفاده دیگران حمایت می‌کند. در مقابل اسم برند ترکیبی از خواص و ویژگی‌های ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی می‌شود و نیازی به ثبت کردن آن نیست. حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب اسم برند آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم.

نام کاربری که کوتاه باشد باعث میشود تا بیننده در یک نگاه برایش قابل فهم باشد که با چه موضوع و محوصلاتی طرف خواهد بود. همین مورد خود به خود به برند سازی پیج شما که در ادامه مقاله به راه های برند سازی پیگیری ثبت تغییرات شرکت در اینستاگرام نیز خواهیم پرداخت کمک کرده باشد. در قسمت بالاتر که به انتخاب نام کاربری با تلفظ راحت اشاره کردیم و گفتیم اگر مجبور شدید از یوزرنیم بلند تری هم استفاده کنید اگر تلفظ راحتی داشت.