شرایط انتخاب اسم شرکت

سازمان ها و شرکت ها با توجه به قوانین و دستورات ارائه شده مستلزم رعایت نکاتی در هنگام انتخاب نام برای خود هستند. باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. برخی ثبت شرکت در تهران از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند. در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید . در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید .

از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب‌ و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی می‌کنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار می‌تواند به‌تنهایی ضربه‌ای به برند و شرکت شما برند که سال‌ها درگیر آن باشید. اما در مقابل کمپانی‌های طراحی در بیشتر موارد از مفهوم‌های ظرافت و خاص بودن استفاده می‌کنند. پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان را حول آن پیدا کنید. کمک گرفتن از دیگران نیز می‌تواند در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت کمک کننده باشد.

اسم و لوگوی این برند در لحظه شکل یک سیب را به مخاطب یادآوری می‌کند. این کار کمک می‌کند تا برند شما در ذهن مخاطب یک تصویر کاملا مشخص و واضح داشته باشد. کمپانی‌های ردبول، حلواشکری عقاب و جگوار نیز از این شیوه‌ی نام‌گذاری بصری استفاده کرده‌اند. برای مثال فروشگاه‌های افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند.

پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد، پذیرفته نخواهد شد. اسامی ای که انتخاب می شوند خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و اصول اعتقادی و مذهبی نباشند. ترکیب ۲ کلمه فارسی نباید تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد.

اسم برای کمپانی

برای انتخاب بهتر و دقیق تر نام و گرفتن مشاوره رایگان لطفا با مجموعه تماس حاصل نمایید. فرهنگستان ادب برای برخی کلمات،معادل مناسبی انتخاب نموده است.به عنوان مثال برای آپارتمان،معادل فارسی کاشانه، برای کلینیک معادل فارسی درمانگاه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است. سوالاتی بسیاری در خصوص انتخاب نام شرکت شده است که غالبا ثبت برند تجاری تحت عناوین زیر است و سعی خواهیم نمود تا در این مطلب به آنان پاسخ دهیم. این امکان وجود ندارد و فقط با کسب مجوز از افراد و مقام های دارای صلاحیت این نهاد ها امکان استفاده از نام های دولتی و نظامی وجود دارد، در غیر این صورت شرکت مجبور به تغییر اسم خود خواهد بود. تعیین نام شرکت ها و موسسات غیر تجاری که قبلا سابقه داشته و هم اکنون قصد تعویض نام آن را دارند.

تعیین نام تخصصی برای شرکت ها

برای هر نام تقریبا دو ماه اعتبار در نظر گرفته می شود و اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفاتر وارد می شود. علاوه بر این در بالای اوراق نام شرکت با توجه به نوع آن، نوشته و امضا می شود که باید مورد تایید مدیر کل و یا معاون و رئیس اداره واقع شود و این افراد باید در بالای اوراق نظر خود را اعلام کنند. در قسمت تعیین نام، کنترل پیگیری ثبت تغییرات شرکت اسامی کلیه شرکت ها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی قرار می گیرد. انتخاب اسم برند و همچنین برند سازی نیاز به مشاوره دارد . ۱۰- ضرورتی ندارد که از اسم شهر یا منطقه خود در انتخاب اسم شرکت استفاده کنید بلکه بهتر است فرامنطقه‌ای فکر کنید. حتی به این فکر کنید که ممکن است برند شما خدماتی به خارج از کشور نیز ارائه دهد.

  • روش خلاقانه ای برای انتخاب اسم برند تجاری و دامنه اینترنتی است که روش های سنتی را به چالش می کشه.
  • مشکلی که این‌جا وجود دارد این است که شرکت‌های بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد.
  • براین اساس وظیفه بازاریابان این است که شیوه پردازش اطلاعات مرتبط با نام های تجاری توسط مصرف کنندگان را تسهیل نمایند .بدین ترتیب، انتخاب نام تجاری کوتاه ، به سرعت از طریق پیوندهایی که با آن علائم تجاری دارند در حافظه در دسترس قرار می گیرند.
  • اگر توانایی انجام کارهای سفارش داده شده از جانب خریداران رو داری می تونی اقدام به کسب در آمد از پارسکدرز کنی.
  • هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است.

اسم باید فارسی و معنادار باشند و در فرهنگ لغت دهخدا و عمیدنیز موجود باشند. _نام های انتخابی مخالف موازین شرعی نباشد تغییرات و با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد. تلفظ و به خاطرسپاری چنین نام‌هایی بدون تبلیغات سنگین ممکن نیست. هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است. یک تصویر بصری ایجاد کنید که مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند.

انتخاب نام شرکت

۸- واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام ثبت شده دیگری باشند، پذیرفته نمی شوند. ۴- نام یا مدارک ثبت تغییرات شرکت نام اختصاری یا حروفی که رسماً متعلق به دولت باشد از قبیل ایران، کشور، ناجا، نزاجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی. باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. اسم شرکت باید حداقل دارای سه سیلاب (سه کلمه مستقل) باشد. انتخاب اسم شرکت از اولین و مهم ترین مراحل ثبت شرکت می‌باشد.

برای شرکت‌های تعاونی در ابتدا باید وزارت تعاون نام انتخابی را تأیید کند. عدم استفاده ازحروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف. به طور کلی می‌توان گفت نام یک شرکت، بخش بزرگی از برند شرکت است . در زمان انتخاب نام باید درباره دامنه نام، محصولات و بازاریابی فکر کنید.

سایت کاریابی جاب ویژن با استفاده از هوش مصنوعی ، عملکرد شما را در سیستم رصد کرده و بر همین اساس، آگهی‌های استخدام مرتبط را از طریق پنل کاربری، ایمیل، ربات تلگرام و در برخی موارد پیامک و نوتیفیکشن به شما پیشنهاد می‌دهد. رزومه اولین برخورد کارفرما با توانمندی‌های شماست و به جای شما با کارفرما حرف می‌زند! با استفاده از رزومه ساز رایگان و آنلاین جاب ویژن، رزومه‌ای حرفه‌ای و استاندارد و در عین حال زیبا برای خود بسازید. نکته منحصربفرد این رزومه ساز، ساخت همزمان رزومه انگلیسی، همزمان با تکمیل اطلاعات به فارسی است.