شرایط ثبت شرکت تعاونی مسکن و روند ثبت آن

الف)فتوکپی مدارک ثبت تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است. در 4 رونوشت ارائه رسید پرداخت سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون. 1- شرکت‌هایی که تمام سرمایه آن را به وسیله اعضا تامین می‌شود.

  • بعد از اینکه آگهی با موفقیت به ثبت رسید اگهی ثبتی صادر می شود و این مرحله به اتمام می رسد.
  • برای تعیین نام تعاونی باید از واژه هایی استفاده شود که تماماً فارسی و دارای معنا و مفهوم و با رعایت شئونات اسلامی و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و از الفاظ و کماتی که معنای سیاسی و فرهنگی نامتناسبی دارند خودداری شود.
  • امکان کسب سود توسط کسب و‌کار تعاونی وجود دارد اما غالباً این شرکت‌ها با اهدافی دیگر تاسیس می‌شوند و از آن‌جایی‌که کسب سود هدف اولیه آن‌ها نیست، امکان دارد، مدیریت خوبی در مورد نحوه تخصیص منابع صورت نگیرد و شرکت‌، فعالیت تعیین شده را به خوبی انجام ندهد.
  • مشتریان گرامی در نظر داشته باشند کلیه قراردادهای تهران ثبت، رسمی بوده و مبلغ نه درصد مالیات بر ارزش افزوده مصوب جمهوری اسلامی ایران، بر مبلغ قرارداد افزوده می‌شود.
  • ارائه ۳ نسخه لیست اسامی اعضایی که در جلسه اول مجمع عمومی عادی حاضر شدند.

گفتنی است که کارکنان دولت نمی‌توانند تصدی هیئت‌مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های تعاونی را بپذیرند مگر در تعاونی‌های خاص کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی که در آن شاغل باشند. از جمله ثبت‌نام نامزدهای تصدی سمت‌های ثبت شرکت در تهران مدیریت و بازرسی، اخذ برگه ورود به جلسه از داوطلبان و تکمیل فهرست اسامی حاضرین همراه با امضای آنها. همچنین رای‌گیری و انتخاب هیئت‌رئیسه مجمع شامل رئیس، منشی و دو ناظر در همین نشست انجام می‌گیرد.

و وظیفه آن ها نظارت بر عملکرد هیئت مدیره و اجرای اساسنامه و تصمیمات مجمع و رسیدگی به شکایات اعضا از عملکرد هیئت مدیره می باشد. مجموعه ای که شامل اعضای شرکت تعاونی یا نمایندگان آن ها می باشد که به دو صورت عادی و فوق العاده برگزار می شود. شرکت تعاونی می تواند در قالب شرکت سهامی خاص تشکیل شود و یا طبق مقررات خاص شرکت و با توافق اعضا شکل بگیرد. مجوز اداره تعاون جهت ثبت شرکت تعاونی ؛ وزارت تعاون باید «مجوز ثبت» صادر کند. حداقل تعداد اعضاء اتحادیه‌های سراسری در زمان ثبت شرکت تعاونی و دوران فعالیت 15 عضو تعیین می‌گردد.

اخذ جواز صنایع

علاوه بر این بسیار ضروری است که با کمک یک وکیل با آگاهی کامل اقدام کنید و برای دریافت اطلاعات دقیق در رابطه با هزینه‌ی ثبت شرکت از مشاور حقوقی و متخصص امور ثبت شرکت‌ها کمک بگیرید. در شرکت های تعاونی کلیه سهامداران باید حقوق و سهام مساوی داشته باشند. حتی اگر برخی از سهامداران ، سهام بیشتری عملا خریداری کنند یا سرمایه بیشتری تادیه کنند، این باعث نمی شود که حق بیشتری از شرکت به نسبت رای داشته باشند و هر سهامدارن تنها یک حق رای دارد. البته مشارکت و عضویت در تعاونی ها برای شرکت های خصوصی به عنوان شخصیت های حقوقی مستقل محدودیتی ندارد و کلیه این شرکت ها می توانند به صورت آزادانه در ثبت شرکت تعاونی شراکت کنند.

آیا اخذ کد اقتصادی پس از ثبت شرکت اجباری می باشد و پلمپ دفاتر چیست ؟

نکته مهم دیگر این است که شرکتنامه باید در یک سند رسمی تنظیم شود. یکی از کارهایی که برای ثبت شرکت باید انجام دهید، چاپ آگهی در روزنامه است. در مرحله اول باید در یک روزنامه محلی و در مرحله دوم در روزنامه رسمی چاپ می‌شود. در جلسه مجمع عمومی عادی، اعضای هیئت مدیره و بازرس‌های شرکت تعاونی با حضورهمه اعضا انتخاب می‌گردند. ثبت شرکت در هر نقطه از جهان در تخصص وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. پس اگر شما هم مشتاق کسب اطلاعات به روز و کاملی درباب شرایط و هزینه ثبت شرکت در اسلواکی، مجارستان، اتریش، ترکیه و غیره هستید حتما با وکلای ما در ارتباط باشید.

ایران در لیست سیاه Fatf باقی ماند

پروسه دریافت مجوز از وزارت تعاون حدود 30 الی 40 روز کاری طول می کشد. به این صورت که سرمایه معینی را درمیان می‌گذارند و دسته‌جمعی مشکل را حل می‌نمایند. شرکت در مجامع بین‌المللی تعاون به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران. تعاونیها می‌توانند تا حداکثر یک دوم ذخیره قانونی را جهت افزایش سرمایه خود بکار ببرند.