ضرورت ثبت علامت تجاری

نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. در این مقاله، به بررسی اقدامات لازم جهت ثبت علامت تجاری فوم می پردازیم. خوانندگان محترم ، علاوه بر مطالعه ی این نوشتار، می توانند جهت مشاوره تخصصی رایگان با همکاران ما در ثبت شرکت کیا تماس حاصل فرمایند.

دو مرحله از مخارجی که برای ثبت علامت تجاری بر عهده تاجر است، مرحله ایجاد آگهی درباره ی آن است. وقتی اظهارنامه برای اداره مالکیت معنوی فرستاده شد و کارشناس های این اداره تشخیص دادند که علامت تجاری مطابق قوانین انتخاب شده، تاجر باید درخواست خود را به اطلاع عموم برساند. این اتفاق بعد از تایید علامت تجاری نیز می افتد و تاجر متقاضی باید دوباره این مرحله را طی کند. همانگونه که قبلاً بیان شد، علامت تجاری دارای ارزش مالی بوده و مالیت دارد و در نتیجه می‌تواند از خصوصیت تملیک نیز برخوردار شود.

  • از گونه ای دیگر از علامت ها ، علامت هایی هستند که دارای کیفیت آن کالا و محصول را نشان می دهد مانند علامت ایزو علامت استاندارد است .
  • احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد .
  • علائمی که ناقض انتظام جامعه و اخلاقیات معنوی و اسلامی می باشند.
  • در صورتی که در مدارک ارسالی و یا تنظیم محتوای اظهارنامه نقصی وجود داشته باشد ابلاغیه ی رفع نقص می فرستد.

پس از یک ماه در صورتی که هیچ اعتراضی از طرف شخص ثالث صورت نگرفت، شما می توانید اصل مدارک را به اداره ثبت برند به صورت فیزیکی تحویل دهید. همان‌طور که گفته شد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مجری فرآیند ثبت علامت تجاری در ایران است. این سازمان، برای هر نوع ثبت اسناد و املاک، قوانین روشن و مشخص دارد که به تفصیل در وبسایت‌های مخصوص هر نوع از ثبت قابل مشاهده است. در اینجا به معرفی آسان و قابل فهم برخی از این قوانین می‌پردازیم.

دومین نشست تخصصی حمایت از نام تجاری در پرتو آراء دادگاه‌ها

ماده 161 ـ هزینه‌های مقرر در قانون و آیین‌نامه حاضر مطابق جدول هزینه‌ها، که ضمیمه این آیین‌نامه است در حسابی خاص که به نام اداره کل مالکیت صنعتی مفتوح می‌گردد، پرداخت خواهد شد. هـ ـ عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است‌. زـ عين علامتی باشد كه قبلاً به نام مالك ديگری ثبت شده و يا تاريخ تقاضاي ثبت آن مقدم يا داراي حق تقدم برای همان كالا و خدمات و يا براي كالا و خدماتی است كه به‌ لحاظ ارتباط و شباهت موجب فريب و گمراهی شود. علامت های توصیفی باید این مانع اضافی را روشن کنند زیرا آنها اصطلاحی هستند که برای توصیف محصول اساسی مفید هستند و تولید کننده خاص با استفاده منحصر به فرد از این اصطلاح می‌تواند مزیت عادلانه را به ارمغان بیاورد. آرم انتخاب شده نباید با موازین اخلاقی و اجتماعی مخالفتی داشته باشد و از تمام نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم باید تبعیت کند.

راهنمای ثبت اظهارنامه برند

یعنی با تائید پرونده شما در روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار آگهی می شود. هزینه حق الثبت که حداقل one hundred twenty هزار تومان برای یک طبقه می باشد که به ازای افزایش طبقات این هزینه هم افزایش می باید. به عبارت سـاده تر، می توان گفت با ثبت شرکت تجای است که یک شرکت به مشتریان خود معرفی می گردد. بعد از فرآیند ثبت اظهارنامه ثبت برند در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر برند در سایت باید حداقل 15 روز منتظر ماند تا نتیجه بررسی کارشناسان اعلام شود.

آگاهی از قابلیت ثبت

مراحل ثبت برند هم مانند دیگر کارهای ثبتی از مراحل مختلفی تشکیل شده است و هر شخص می بایست به نوبت این مراحل ثبت لوگو و علامت را به اجراء درآورد. می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد. هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی (شرکت یا فرد) مدارکی دال بر تولید- توزیع- بسته بندی- خرید و فروش و یا واردات و صادرات کالا) و یا مدارکی جهت فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت علامت تجاری ، نام و لوگوی خود را بدهد. تعداد رو به افزایش کشورها باعث شده تا اشکالی از علائم تجاری که پیش از آن رایج نبوده‌اند هم به ثبت رسند. نظیر رنگ ‌ها، علامت های سه بعدی (شکل یا بسته‌بندی محصولات)، علامت های قابل شنیدن (اصوات) یا علائم قابل استشمام (بوها).