قوانین انتخاب اسم شرکت در سال 1400

برند خوب به راحتی در بازار جا باز می کند و این به معنی فروش برای مالک آن است. لندن و زهره به ترتیب به اسم یک شهر خاص و به یک سیاره خاص اشاره می کند. البته ویژه بودن و تک بودن ویژگی های خیلی مهمی برای کلمه و یا عبارت قابل ثبت به عنوان برند می باشد لیکن اسم خاص در اینجا معنای دیگر دارد. اول از همه تعریفی از اسم خاص داشته باشیم تا بعد به ثبت برند برسیم. استنباط از خاص بودن در اسم خاص ممکن است؛ مفاهیم مختلفی را به ذهن متبادر کند.

اسامی خاص ایرانی برای برند

همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود. ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.

در ثبت شرکت‌هایی که با مشارکت چند شرکت ایرانی و خارجی تاسیس شده ‌اند می‌توان از نام کامل یا قسمتی از نام کامل شرکت خارجی و از نام فارسی استفاده کرد. برای ثبت برند تجاری در هر کشوری باید مراحل و قواعد مربوط به آن کشور را طی نمایید و در صورتی که تمام موارد را به درستی ثبت برند رعایت کرده باشید و نقص قانونی بر آن وارد نباشد ، تایید و ثبت خواهد شد . ثبت برند فضایی مناسب برای رقابت های سالم با سایرین ایجاد می کند و نام مناسب شما را در رتبه اول قرار می دهد . فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید.

اسم تجاری خود را با تفکر بین‌المللی انتخاب نمایید

یکی از ویژگی‌های بارز نام برند جاباما این است که توانسته ماموریت کامل برند خود را در قالب اسم برند به مخاطبان معرفی کند. کسانی که می‌خواهند شرکت ثبت کنند حتما باید برای انتخاب نام فکر کنند و تحقیقات و بررسی‌های مربوطه را انجام دهند. انتخاب اسم شرکت در زمان کوتاه بدون فکر و بررسی امکان‌پذیر نیست. اگر در انتخاب نام عجولانه عمل کنید بعد از ثبت شرکت در تهران گذشت زمان ممکن است مجبور شوید که نام را تغییر دهید و این امر احتمالا به شهرت و اعتبار اجتماعی شما ضربه خواهد زد. همچنین میتوانید برای انتخاب اسم شرکت به صفحه انتخاب نام شرکت مراجعه نمایید. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین.

  • برای این دسته، از نام شخص یا گروه خاص استفاده می‌شود.
  • اما اگر بیشتر از ۳ ماه از زمان تایید نام بگذرد و شرکت ثبت نشود، متقاضی باید حتما مجدد مبلغ مربوطه را بپردازد.
  • امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود.
  • اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب‌وکار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند.
  • مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است.

به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام می‌داد می‌شناسند. لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است. یک تصمیم اصلی در فرآیند نام‌گذاری این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر. ممکن است با داشتن یک محصول یا خدمات به یک نام دامنه احتیاج نداشته باشید.

نکاتی که باید قبل از انتخاب اسم شرکت بدانید

نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. سرواژه‌هایی که در کنار هم یک نام صدادار را می‌سازند، گاهی با معنی و گاهی هم بدون معنی خاصی! اما به هر صورت این نام صدادار بوده و قابلیت برند شدن دارد. اما پیشنهاد می‌کنم تا پیش از این که این مقاله را کامل بخوانید، تصمیمی جدی در این باره اتخاذ ننمایید. لکسوس برند برتر کمپانی تویوتا نیز با ایجاد تغییرات در کلمه لاکچری، نام برندی قدرتمند برای خود ساخته است. اکساب، برند خاص و متفاوت آب آشامیدنی که نامش را از ترکیب اکسیژن و آب به دست آورده است.

مدیران موفق به آینده کاری خود می اندیشند و اسامی خاص و تکی را برای شرکت خود انتخاب کرده که باعث پیشرفت هرچه بیشتر شرکت و مطرح شدن آن ها بین اشخاص در جامعه شود. تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و مورد نیاز اخذ مجوزهای ثبت تغییرات شرکت لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود. برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد .

کافه خود را بر اساس منطقه یا خیابان نامگذاری کنید

همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نام‌های تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دسته‌بندی نوین خودم را شرح دهم. جمع‌بندی آن‌چه در این کتابم توضیح داده‌ام این است که نام‌ها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم می‌شوند. طبیعتا هر مالک برندی می‌خواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر می‌خواهید نامی فوق‌العاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نام‌ها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید. اگرنه مثل بسیاری از دیگر کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار به انتخاب یک نام معمولی بسنده می‌کردید و به سراغ جست‌وجو و خواندن مطلب در این باره نمی‌رفتید. با این وجود باید بگویم ارزش اسم برند بسیار بیش‌تر از چیزی است که حتی تصورش را بکنید.

سلام دوست عزیز، لطفا جهت مشاوره با تلفن های مجتمع ثبتی ایلیا تماس برقرارکنید. بنابراین با انتخاب نام مناسب و با در نظر داشتن ضوابط با مناسب ترین اسم برای حرفتون شما را همراهی خواهیم کرد . اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند.

باید بگوییم که بهترین و خاص ترین اسامی برای برند، یک نتیجه محرمانه و به یادماندنی هستند. در مورد احساساتی که می خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید به خوبی فکر کنید و با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مرتبط با کسب و کار خود آغاز کنید. شما باید کلمات، تجربیات توصیفی کسب و کار خود را به خوبی بشناسید.