لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند

نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. نام کشور پاکستان نیز برگرفته از پنجاب، افغان، کشمیر و ستان به معنای بلوچستان و پسوند مکان است. این تصمیمی بود که ده‌ها سال پیش، انگلیسی‌هایی که مسئول جداسازی پاکستان از هندوستان ودند برایشان گرفتند. این اتفاق در مورد برندهای بیمه‌ای معروف آمریکایی مثل افلاک و گایکو هم رخ داده است که از سرواژه‌های کلماتی مثل امریکن، فامیلی، لایف، اینشورنس و کمپانی تشکیل شده‌اند. شاید معروف‌ترین از این دسته برند خودروسازی معتبر ایتالیایی فیات است. سرواژه‌هایی که در کنار هم یک نام صدادار را می‌سازند، گاهی با معنی و گاهی هم بدون معنی خاصی!

اسم برند ها

فراتر از مرزهای ملی فکر کنید؛ چون احتمالا روزی خواهد رسید که محصولاتتان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنید و اگر اسم اشتباهی انتخاب کرده باشید، هیچ راهی برای اصلاح آن ندارید. اگر نام برند شما معنی داشته باشد و در ضمن به شرکت شما هم ارتباط داشته باشد، تصویر بهتری از شما در ذهن و قلب مشتریان بر جای می‌گذارد. مثلا تیوب‌های شکلاتی شوکوپارس که همیشه از بوفه مدرسه می‌گرفتیم و خیلی خوشمزه بود، تا همیشه به یادمان می‌ماند. مورد دیگری که باید در نظر گرفت اینه که اسم موردنظر باید با دقت و وقت کافی انتخاب شود. چون در صورتی که بعدا پشیمان شوید، کاری نمی‌توانید انجام دهید.

شرکت تراورس

برای دریافت اطلاعات بیشتر هم می‌توانید به متخصصین این امر رجوع فرمایید. امیدوارم این مطلب موجبات رضایت شما را فراهم کرده باشد. درگیر شدن و به خرج دادن وسواس بیش از حد می‌تواند بقیه فعالیت‌های مفید ما را مختل تغییرات شرکت کند. پس زیاد حساس نشوید و همینکه به نام ساده با معنی خوب رسیدید (حتی در صورت غیر مرتبط بودن با فعالیت) آن را برگزینید. البته گاهی مشورت با سایر افراد هم می‌تواند در انتخاب یک اسم مناسب بسیار کمک‌کننده باشد.

  • به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، برندی که خوش ساخت باشد زبان گویای کسب و کار، لوگو و هویت شرکت شماست و دیدی جامع از کسب و کار شما در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
  • در ادامه تعدادی از اسامی پیشنهادی برند را برای شما مطرح می کنیم.
  • تفاوت شما با رقیبانتان می‌تواند برای انتخاب اسم برند برای کسب و کار به دردتان بخورد.
  • Lakme که یکی از معروف ترین محصولات زیبایی است ، نام خود را از Goddess Lakshmi گرفته است.
  • از همین‌رو حتما در این مسیر به کمک بهترین شرکت انتخاب اسم برند نیاز پیدا خواهید کرد.

با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد. کلمه ای که به مرور زمان جایگاه خود را در بین سایر کلمات بدست خواهد آورد. تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع. البته این زمان با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد . موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند.

به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است. یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه می‌گیرند. رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب‌وکار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند.

کارت بانک مهر ایران

احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). برندینگ مدرن تمرکز هوشیارانه و پیشرفته ای را برای ایجاد اعتماد به نفس و ترغیب مصرف کننده به خرید به کار می گیرد. پس از جنگ جهانی دوم ، زمانی که بازار پر رونقِ مصرف کننده محصولات جدیدی را تولید و نام آنها را بی نظیر و به یاد ماندنی کرد ، اجرای هدفمند آغاز شد. از اواخر دهه 1870 ، شرکت Quaker Oats شروع به استفاده از تصویر مرد Quaker به جای یک علامت تجاری کرد که کاملاً موفق بود.

برندهای پوشاک بزرگ و کوچکی در ایران مشغول به فعالیت هستند که هر یک نیاز بخشی از جامعه را تامین می‌کنند و در بخش‌های لباس، کیف و کفش،‌ پوشاک ورزشی و اکسسوری محصولاتشان را ارائه می‌دهند. بسیاری از شرکت‌ها حاضر نیستند زمان یا منابع لازم را برای انتخاب بهترین اسم برند صرف کنند که این اشتباه است. پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه مورد‌نظر است نیاز دارید.

براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی می‌بایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد. ابتدا به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسم‌های مشابه را بررسی و استعلام اسم شرکت‌ها را نیز دریافت کنید. پس از انتخاب اسم برند به منظور حفظ و نگهداری باید آن را به لحاظ قانونی ثبت ثبت برند تجاری کنید تا در آینده کسی نتواند مدعی این اسم شود. انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزه‌های تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و جامعه‌شناسی. گروهی که جمعی از دوستان یا اعضای خانواده باشند هیچ فایده‌ای ندارد. تولید اسامی یک فرآیند خلاق است و اگر به خودتان آزادی بدهید به بهترین وجه کار می‌کند.

در ضمن این شرکت‌ها وکلای درجه یک و تیم حقوقی قدرتمندی دارند که حاضرند برای محافظت از نام برندشان میلیون‌ها تومان هزینه کنند و کارتان را در دادگاه یکسره کنند. در زمانی که قصد صادر کردن محصولی را دارید، باید خیلی دقت کنید که اسم محصول شما در زبانهای دیگر چه معنی می دهد. تو مقاله‌ای که مطالعه کردین در مورد انتخاب نام برند و اهمیت اون صحبت کردیم. گفتیم یه نام برند ثبت شرکت مناسب چه ویژگی‌هایی رو باید داشته باشه که هم تو ذهن مخاطب تصویر خوبی شکل بگیره و هم با هدف اون برند هماهنگ باشه. در ادامه چند گامی که برای انتخاب نام برند باید طی کنین رو گفتیم که این مراحل می‌تونه کارتون رو برای انتخاب سریع و مناسب آسون‌تر کنه. در آخر ایده‌هایی رو گفتیم که شما هم می‌تونین از اون ها استفاده کنین و برندتون رو به یکی از برندهای مطرح تبدیل کنین.

یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند. با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان آراز ثبت بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. در مرحله بعد لازم است نامی را انتخاب کنید که مستقیم یا غیرمستقیم و در زیر پوششی شفاف به محصول و یا خدمت شما اشاره کند. بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی می‌باشند.