لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . در انتخاب نام برند نباید فقط از اسامی عام استفاده کنید بلکه اسامی عام به همراه اسامی خاص باید مورد استفاده قرار بگیرد . نام برند من جمله مهم ترین اصول در تبلیغات و فروش هر خدمت یا محصول است که باید به درستی ثبت برند تجاری و راهنمایی کارشناسان این زمینه صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را برای شما به دنبال داشته باشد . برای ثبت برند تجاری در هر کشوری باید مراحل و قواعد مربوط به آن کشور را طی نمایید و در صورتی که تمام موارد را به درستی رعایت کرده باشید و نقص قانونی بر آن وارد نباشد ، تایید و ثبت خواهد شد .

  • خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانی‌ها منابع بسیار غنی از اسطوره و افسانه در فرهنگمان داریم، خیلی از این اسم‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند.
  • اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است.
  • تمامی این موارد باعث افزایش فالوور در اینستاگرام میشود.
  • انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد .

یک کسب و کار جدید آغاز نموده‌اید و نیاز به نام ؛ لوگو و وب‌سایت دارید. تو ادامه چند راه بهتون میگم تا بتونین ازش ایده بگیرین و سریع‌تر پروسه انتخاب نام برند رو طی کنین. در آخر و بعد از بررسی هر کدوم از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشته باشن رو به‌ عنوان اسم برندتون انتخاب کنین.

کارتون انیمیشن

مثلاً آسیه که ممکن است به‌صورت Asie، Asiye، Asiyeh و … نوشته شود. بهتر است از این کلمه‌ها که به شکل‌های مختلف می‌توانند نوشته شوند، برای نام برند استفاده نکنید. منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المان‌های گرافیکی و رنگ‌ها که در کنار هم قرار می‌گیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین search engine optimization می‌تواند روی رتبه‌ی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در آینده، به بازارهای بین‌المللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب می‌کنید را به زبان‌های دیگر چک کنید.

شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید. جای تعجب نیست که یافتن این نام دشوار است اما غیرممکن نیست. به عنوان مثال، رستوران معروف Nobu در نیویورک به نام مالک سرآشپز آن، Nobu Matsuhisa نامگذاری شده است. گرچه Nobu یک کلمه رایج در انگلیسی نیست، اما تلفظ آن آسان است و به راحتی در ذهن می‌ماند با این حال، اگر این آشپز نام خانوادگی خود، ماتسوهیسا ، را به عنوان اسم رستوران برمی‌گزید، تلفظ و به خاطر سپردن آن راحت نبود. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. یکی دیگر از ضعف‌ها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود.

اسم های خاص برای برند

البته می‌توانید در سوشیال‌های خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزه‌ای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر تغییرات شرکت می‌شود. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست. برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ۳ اسم باقی بماند. البته نمونه‌های موفق ایرانی کلمات مخفف هم کم نیستند.

تو این مرحله می‌تونین با خیال راحت اسم برندتون رو ثبت کنین. برای این کار باید از راه سایت مرکز مالکیت طبق محصول و خدماتی که دارین اظهارنامه مربوطه رو تکمیل کنین و مدارک مورد نیاز رو ارسال کنین و منتظر نتیجه باشین. حالا برای اینکه بفهمین کدوم اسم براتون مناسب تره باید هر کدوم از 3 اسم منتخب رو اینجوری تست کنین. حالا صفحات فرود چی هستن؟ صفحات فرود یا Landing web page صفحات ساده‌ای هستن که هدفی رو دنبال می‌کنن.

چگونه بهترین نام برند نام تجاری را انتخاب نماییم

چیزی که ممکن است در شروع یک کسب و کار در دسترس نباشد. متخصصان پیشنهاد می‌دهند اسمی که انتخاب می‌کنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کرده‌اید که هم عجیب و غریب است و ثبت شرکت در تهران هم به چند نوع مختلف نوشته می‌شود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است.

مثلاً برند تِسلا موتورز از نام دانشمندی بزرگ به نام نیکولا تسلا بهره بود و توانست نام برند خودش را در اذهان عمومی به‌راحتی معرفی نماید. زمانی که به پاسخ این سؤال‌ها برسید هویت بنیادین برند شما شکل می‌گیرد و باید بعد ازآن به تحلیل رقبا بپردازید و نقاط مشترک و ضعف او را شناسایی نمایید و ارزش پیشنهادی خودتان را نسبت به رقبا به ترسیم بکشید. و نحوه ثبت آن باهم صحبت کرده‌ایم، اگر هنوز مطالعه نکردید در پایان این مقاله حتماً مطالعه نمایید. حتی اگر از اسامی ترکیبی و خلاقانه استفاده می‌کنید هم باید تمام شرایط گفته‌شده را داشته باشد مثلاً بامیلو یک اسم ترکیبی و خلاقانه است اما تمام معیارها را در خودش دارد و به‌راحتی در ذهن‌ها ماندگار می‌شود.

گفتیم یه نام برند مناسب چه ویژگی‌هایی رو باید داشته باشه که هم تو ذهن مخاطب تصویر خوبی شکل بگیره و هم با هدف اون برند هماهنگ باشه. در ادامه چند گامی که برای انتخاب نام برند باید طی کنین رو گفتیم که این مراحل می‌تونه کارتون رو برای انتخاب سریع و مناسب آسون‌تر کنه. در آخر ایده‌هایی رو گفتیم که شما هم می‌تونین از اون ها استفاده کنین و برندتون رو به یکی از برندهای مطرح تبدیل کنین. اطلاعات غلط و ناآشنایی و اشتباه تو انتخاب نام برند می‌تونه تأثیر منفی روی فروش محصول داشته باشه. در عوض دونستن قوانین و نکات در مورد نام برند می‌تونه به شما کمک بزرگی کنه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش محصول، مقاله تکنیک آماده سازی ذهن مشتری در روند فروش رو مطالعه کنید.

هر چند اسامی مخفف برای انتخاب اسم برند برای کسب و کار در کل پیشنهاد نمی‌شود، ولی اگر دوست دارید می‌توانید از این اسامی هم استفاده کنید. برای مثال شرکت کامپیوتری hp مخفف بنیانگذاران آن است. اول آنها می‌خواستند اسم ph را برای خود برگزیند؛ ولی چون این نام به عنوان یک کمیت شیمیایی معروف بود مجبور شدند ترکیب را برعکس کنند و اچ پی را به عنوان اسم برند خود انتخاب کنند. انتخاب اسم برند برای کسب و کار می‌تواند فرایندی خسته‌کننده و طولانی باشد. برخی از برندها برای یافتن یک اسم عالی در طول شش ماه بیش از دوهزار اسم گوناگون را بررسی می‌کنند. هرچند امروز سیستم‌های خیلی زیادی برای پیشنهاد دادن اسم برند به طور خودکار مانند Shopify’s Business Name Generator به وجود آمده‌اند.