لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود. اشخاصی كه در شهرستان ها قصد تاسیس شركت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شركت خود از مركز كسب تكلیف نمایند. اینكار بوسیله نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام می شود و یا متقاضی خود مستقیماً با درخواست كتبی مراجعه نموده و تقاضای نام می نماید. اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد. با سلام لطفاً ی اسم شیک و خاص به برای فروشگاه اینترنتی میخواستم ممنون میشم راهنماییم کنید.

اسامی ثبت شرکت

بنده برای یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید ادوات کشاورزی فعالیت خواهد داشت به چند نام مناسب نیاز دارم . برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت. برای ارائه ی اطلاعات در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهم گرفت . سلام برای شرکت تولیدی رنگ ساختمانی دنبال یه اسم بامفهوم و درعین حال کوتاه میگردم.

سامانه ثبت برند

گروه کارشناسی ثبت آراز در این نوشته اطلاعات دقیق و جامعی را در اختیار شما عزیزان با استناد بر دستورالعمل ها و قوانین قرار داد. مجتمع ثبتی و حقوقی آراز ثبت با دارا بودن دپارتمان های تخصصی در زمینه خدمات ثبت شرک و ثبت برند آماده ارائه خدمات کاملا تخصصی به شما عزیزان می باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و یا نیاز به اطلاعات دقیق تر درباره فعالیت شرکت و سازمان خود با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید. از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنیم و امیدوارم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.

  • در قسمت تعیین نام، کنترل اسامی کلیه شرکت ها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی قرار می گیرد.
  • چنانچه نتیجه کارشناسی تعیین نام، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با مفاد دستور العمل باشد، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد و ارسال نماید.
  • برای روند شروع صحیح با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید.

آن قدر باید در ایده پردازی ، معماری ، ریتم ، معنا داری و قانونی بودنِ آن تفکر شود که بتوان همیشه از اسمِ آن با افتخار و شخصیت یاد کرد . انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت است. در راستای تسهیل مراحل ثبت تاسیس شرکت ها و موسسات غیرتجاری و ایجاد رویه یکسان و شفاف در کارشناسی تعیین نام اشخاص حقوقی (انتخاب نام شرکت) ، مفاد” دستورالعمل اجراییتعیین نام اشخاص حقوقی” به شرح زیر تبیین می گردد. وقتی که در مورد پیشرفت یک کسب و کار برنامه ریزی می کنیم اولین اقدامی که باید انجام دهیم انتخابنام شرکتمناسب برای کسب موفقیت می باشد. انتخاب صحیح یک نام برای شرکت شما می تواند باعث موفقیت شما گردد و این در حلی ست که انتخاب نادرست میتواند ضررهای جبران ناپذیر بوجود آورد.

مشاوره ثبتی

در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد باید مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکتهای بررسی کننده نام اعلام نماید تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد. تکراری نباشد.به سایتirمراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد. امروز قصد داریم شما را با چند نمونه نام برای ثبت شرکتیا چند اسم زیبا برای ثبت شرکت آشنا کنیم. هر چند استفاده از اسامی شهر ها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد ،اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. اسامی انتخابی برای نام شرکت باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. ماده ۵- نام شخص حقوقی (نام شرکت) ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم ، مختص شخصی است که به نام آن در مرجعثبت شرکتها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس (تام، ناقص حرکتی ، لفظی) آن را ندارد این حق پس از انحلال و ختم تصفیه ، منتفی می شود .

البته مراحل ثبت نام برند در ایران پیچیدگی ها و شرایط مربوط به خود را که در اینجا به طور مختصر خواهیم داد . چنانچه اگر قصد دارید تجارتی پر رونق را شروع کنید با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور ، برند خود را به ثبت برسانید و پس از ثبت از حقوق متعدد برند بهره مند خواهید شد . به عنوان نمونه برند هایی مانند اپل ، سامسونگ ، مک دونالد ، دیزنی ، گوگل و مایکروسافت جزو ده برند برتر و ارزشمند در دنیا می باشند که قیمت های قابل توجهی داشته و حتی مالکین برند های مذکور تمایلی به فروش آن ها ندارند .

بهتر است حتی الامکان از اسم های اصیل ایرانی برای شرکت استفاده شود. اسم انتخابی باید حداقل از three بخش تشکیل شده باشد و با موضوع و حوزه فعالیت شرکت همخوانی داشته و مرتبط باشد، علاوه بر آن اسم مورد نظر باید معنا و مفهوم داشته و خوش آهنگ باشد. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. هزینه ثبت برند لاتین هم مانند برند فارسی از دو میلیون و چهارصد هزار تومان شروع می‌شود که ثبت برند تجاری این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی در نظر گرفته می‌شود. با کمک این سامانه برای ثبت برند و ارسال مدارک مرتبط، نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری و ارسال فیزیکی مدارک ندارید. لازم به ذکر است که هر چند استعمال از اسم های شهرها، رنگ ها و اعداد در اسم شرکت بلامانع می باشد اما این کلمه ها جزئی از اسم شرکت محسوب نمی شوند و اسم شرکت بایستی به غیر از این کلمات دربردارنده سه کلمه باشد.

مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود. برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد. ما تولیدی واترپمپ خودرو داریم بعداز یکسال اومدیم ثبت کنیم برندمون رو ثبت شرکت ک مشابه داره و ثبت نمیشه. یه اسم میخواستم ک ب این مخفف انگلیسی بخوره ک بسته بندی هامون تغییر آنچنانی نکنه یا تکتاز توش باشه. سلام خسته نباشید.ببخشید امکان داره به من کمک کنید برای برند محصولات چرم چه نامی انتخاب کنم که تک و خاص باشه.ممنون میشم کمکم کنید. ی اسم شرکت واسه تهویه و گاز میخواستم که اسم بیژن هم توش باشه…ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

توجه داشته باشید بعد از انتخاب نام ، پیش از ارائه درخواست ثبت برند از طریق سامانه های رسمی و قانونی مشخص شده استعلام بگیرید تا از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل نمایید ، چراکه تقاضا برندی که قبلا به ثبت رسیده باشد فقط باعث اتلاف زمان و هزینه شما می گردد . استعلام اسم شرکت از دو طریق صورت می گیرد که عبارتند از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و سامانه شناسه ملی که بیشتر توضیح خواهیم داد . نباید از اسامی و کلماتی بی معنا در نام شرکت به کار گرفته شود چنانچه مستند نام باید از فرهنگ لغت های معتبری من جمله عمید ، دهخدا ، معین و … در سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به طور کامل توضیح داده شود . متاسفانه اغلب شرکت‌ها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکت‌ها ندارند. کلماتی مانند تجاری، بازرگانی، برتر، بهتر و … را می توانید در نام شرکت استفاده نمایید ولی جزو سه کلمه مجزا یا سه سیلاب برای نامگذاری اسم شرکت محسوب نمی شود.

اسم شرکت باید سه سیلابی باشه ، اما برای انتخاب نام برند میتونید یک سیلابی انتخاب کنید و حتی می توانید از کلمات لاتین و زبان های دیگر هم استفاده کنید ( البته برای این کار نیاز به کارت بازرگانی دارید ) . میخایم یه اسم برای شرکت انتخاب کنیم درخصوص شوینده هست تنها اسمی که انتخاب شد (زینو) هست ولی تغییرات شرکت نمیدونم با چی ترکیبش کنم که خوب دربیاد ممنون میشم راهنمایی کنین. پس از مطالعه این مقاله در صورت وجود هرگونه ابهام و یا برای پرسیدن سوال در مورد انتخاب اسم شرکت می توانید با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید تا شما سروران گرامی را راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

بعد از بررسی و دستور تعیین نام در بالای اوراق و کسب اطمینان از هویت فرد متقاضی اقدام و کوشش در جهت انتخاب اسم از میان اسامی پیشنهادی که به صورت جداگانه و به ترتیب اولویت توسط متقاضی ارائه شده صورت می گیرد. عاقلانه ترین کار این است که شما به عنوان مدیر یا موسس شرکت قبل از اقدام برای ثبت شرکت یک نام مناسب و مطلوب برای شرکت خود انتخاب کنید. اگر این پروسه در زمان مناسب انجام نشود ممکن است پس از ثبت شرکت تصمیم به تغییر نام شرکت بگیرید. واقعیت این است که تمامی اسامی و عناوین در صورتی که با یک استراتژی بازاریابی مناسب انتخاب شوند می توانند کارآمد و موثر باشند. انتخاب یک نام تجاری خوب یک فرآیند پیچیده را به همراه دارد و جز اولین قدم های مقررات ثبت شرکت است. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک مطرح می شود انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند.

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه ثبت شرکت ونک میباشد. اما انتخاب اسامی تجاری درخور و شایسته علاوه بر سرگرم کننده بودن ، قواعد و ضوابطی نیز دارد که نباید از آن ها غفلت کرد . در ادامه با چند محدودیتی که در هنگام انتخاب اسامی تجاری شرکت باید به آن ها توجه داشته باشید برای شما ذکر می شود. هر شخصیت حقوقی و حقیقی که در قالب یک شرکت ، هولدینگ و سایرِ قالب های کمپانی های مرسوم فعالیت می کند باید برای شرکت خود نامِ تجاریِ در خور و مناسبِ احوالِ فعالیتش انتخاب کند . در انتخاب نام شرکت باید دقت لازم را نمایید زیرا بعد از انتخاب شرکت و ثبت آن برای تغییر نام شرکت باید وقت و هزینه جداگانه ای را صرف نمایید. استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.