لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

اعتبار اسامی شرکتهایی که آگهی شده اند و دارای شماره ثبت می باشند به صورت نامحدود می باشد اما شرکتهایی که در مرحله تایید نام می باشند صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارند در شرکتهای سهامی عام نیز از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس 6 ماه اعتبار دارد. این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود. قبل از ارائه نام انتخابی در سایت اداره ثبت شرکت ها باید از ثبت قبلی این نام در اداره اطمینان حاصل کرده که امور ثبتی شما دچار مشکل نشود که مجبور به پرداخت هزینه های حقوقی بیشتر نگردد. یک نام خوب باید منحصر به ‌فرد بوده و به ‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود.

هر چند استفاده از اسامی شهر ها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد ،اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. در تعیین نام شرکت ها برای تعیین نام می بایست از اسم خاص استفاده گردد.اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماَ نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص،شیء یا مفهومی به کار می رود. اسامی انتخابی برای نام شرکت باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند.

اسم شركت

برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره.

در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود. لطفا با شرکت در تماس باشید تا کارشناسان لیست اسامی پیشنهادی را خدمتتان ارائه دهند. برای دریافت لیست اسامی پیشنهادی لطفا تماس بگیرید یا شماره تماس خود را ارسال نموده تا کارشناسان خدمتتان تماس بگیرند.

حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. البته می‌توانید در سوشیال‌های خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزه‌ای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدوده‌ی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سال‌های آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقه‌ای بروید.

همه چیز درباره انتخاب نام شرکت

بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). سامانه ثبت شرکت در تهران تخصصی ثبت شرکت سرمایه با بهره گیری از بیش از 15 سال تجربه و کادری مجرب و متخصص در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم وکالت، ثبت شرکت، ثبت صورتجلسات شرکتها و ثبت ارزیابی و خرید و فروش علائم در نامهای تجاری و … کلماتی مانند تجاری، بازرگانی، برتر، بهتر و … را می توانید در نام شرکت استفاده نمایید ولی جزو سه کلمه مجزا یا سه سیلاب برای نامگذاری اسم شرکت محسوب نمی شود.

  • با سلام کارشناسان ثبت شرکت و برند ایلیا در اسرع وقت با شما تماس حاصل می نمایند.
  • شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی؛ تفاوت و شرایط ثبت آنهاشرکت مختلط سهامی و غیرسهامی چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین شرکت مختلط سهامی با غیرسهامی وجود دارد؟ چگونه باید شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی را به ثبت رساند؟ تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.
  • تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند.
  • این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود.

ر- دیگر اقداماتی که در قسمت تعیین نام صورت می گیرد با توجه به کثرت شرکتهای ثبت شده در ایران تعیین شماره ثبت شرکتها می باشد. آنچه در مورد مزایای ثبت برند باید بدانیمثبت برند چه مزایایی برای دارنده آن به ارمغان می‌آورد؟ اساسا کارکرد برند چیست و چه نقشی در کسب و کار فرد ایجاد می‌کند؟ آیا ثبت برند دارای معایب نیز هست؟ در این مقاله به سوالات پاسخ می‌دهیم. مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها چگونه است؟مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها شامل چندین مرحله مختلف بوده که متقاضی به صورت اینترنتی می‌تواند آن را انجام دهد و نیازی به مراجعه حضوری نیست. کارشناسان مربوطه در اداره ثبت شرکت‌ها مدارک ارسالی را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت وجود نقص مدارک به شما اطلاع می‌دهند. بعد از بررسی و تایید نام شرکت باید از کلیه اوراق شرکت پرینت تهیه نمایید.سپس نام شرکت در شرکتنامه ، اساسنامه و اظهارنامه ثبت می شود.پس از امضای اوراق آن ها را به همراه کلیه مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

در واقع اسم شرکت نشانه یک شرکت است و مانند سرود و پرچم یک کشور دارای اهمیت زیادی می باشد.به دلیل اهمیت انتخاب نام شرکت قوانین آن دارای پیچیدگی و سختگیرانه می باشد. مضاف بر آن،در تغییر نام شرکت رعایت مواد 95 و 117 و 141 و163 و 184 و 200 قانون تجارت و تبصره ذیل ماده four لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده 1 آیین نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است. به موجب دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،نام شرکت باید فارسی و ایرانی پیگیری ثبت تغییرات شرکت باشد.لذا،مرجع ثبت شرکت ها از پذیرفتن نام های خارجی(مگر با اجازه وزارت مزبور) خودداری می نماید. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود.

نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک

همچنین همانطور که نام انتخابی افراد حقیقی باید طبق قوانین جمهوری اسلامی و کشور تابعه باشد، شرکت های حقوقی نیز باید قوانین انتخاب نام را رعایت کنند تا نام مورد نظرشان مورد تایید سازمان و اداره ثبت شرکت ها قرار بگیرد. اکثر مراجعین که فقط نام شرکت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شرکت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور کلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شرکتها همگی بطور جداگانه تفکیک شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد. ص- در مورد اعتراض شرکتها به اسامی متشابه که بعلت عدم مشاهده در دفاتر و یا به نظر مدعی یا مدعیان به اسم اعلام شده در این قسمت اعتراض آنها مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد و حتی در مواقع ضروری با مراجعه به دادگاهها، ذینفع را در این مرحله یاری میدهد.

پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکت‌های بزرگ این زمان به ۶ ماه هم می‌رسد. به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید. در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است. شرکتی به عنوان شرکت اینترنتی وجود ندارد و می بایست بین مسئولیت محدود و سهامی خاص یکی را انتخاب و اقدام به ثبت آن نمایید. بهتر است حتی الامکان از اسم های اصیل ایرانی برای شرکت استفاده شود. اسم انتخابی باید حداقل از three ثبت برند بخش تشکیل شده باشد و با موضوع و حوزه فعالیت شرکت همخوانی داشته و مرتبط باشد، علاوه بر آن اسم مورد نظر باید معنا و مفهوم داشته و خوش آهنگ باشد.

_استفاده از اسامی ائمه و نام های متبرکه در موسسات خیریه، فرهنگی و شرکت های خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و در صورت رعایت سایر موارد، ممکن می باشد. _برای انتخاب نام شرکت، نباید از کلمات کلیشه ای و خسته کننده استفاده کرد. با وارد نمودن حداقل یکی از اطلاعات فوق، در صورتیکه شرکت مورد نظر قبلا ثبت شده باشد اطلاعات کلی آن شامل نام کامل، تاریخ تأسیس و ثبت، شناسه ملی واحد ثبتی آدرس و کد پستی شرکت قابل روئت می باشد.