مجموعه دانستنی های ثبت شرکت

3-نحوه افزایش و کاهش سرمایه و شرایط حاکم در این خصوص به وضوح ذکر و به جزئیات اشاره شود. 6- ساعت و تاریخ تشکیل مجمع عمومی در آگهی دعوت نباید با ساعت و تاریخ تشکیل مجمع در صورتجلسه تنظیمی مغایر باشد . 1- زمان تشکیل جلسه مجمع عمومی با قید ساعت و تاریخ دقیق در متن آگهی ثبت شرکت دعوت جهت انطباق با صورتجلسه مربوطه اعلام گردد . هنگام تاسیس قانونی شرکت سهامی خاص، نیازی به ارائه مدارک تحصیلی اعضا نیست. در نام‌گذاری و انتخاب اسم این کمپانی‌ها نباید از ترکیب‌های تکراری استفاده کرد. همچنین عبارت «سهامی خاص» حتماً باید در عنوان شرکت نیز قید شود.

ثبت شرکت سهامی

باید %35 از سرمایه اولیه شرکت در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس واریز شود. برتری شرکت های سهامی خاص به مسئولیت محدود ، حوزه اختیارات آن در شرکت در مزایدات و مناقصات دولتی و خصوصی است و لازم است بدانید که فقط شرکت های سهامی خاص قادر به شرکت در مناقصات و مزایدات وزارت نفت و شهرداری هستند. در شرکت های سهامی خاص، میزان سرمایه شرکت به صورت سهام بین افراد تقسیم شده و تمامی اعضاء هیئت مدیره باید حداقل دارای یک سهم باشند. بعد از ثبت شرکت سهامی خاص ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید هزینه روزنامه ها پرداخت شود و بعد از این زمان باید ظرف مدت ۲۰ روز پلمپ دفاتر را اخذ کرد و همچنین ظرف مدت ۲ ماه برای اخذ کد اقتصادی اقدام نمود.

ثبت فردا

برند ها به شکل علامت تجاری یا لوگو تایپ یا نوشته تجاری و لوگو جداگانه استفاده می گردند.بنابراین کلیه مدیران پس برای گسترش فعالیت های خود پس از ثبت شرکت ، برندی را مد نظر قرار داده و با آن برند کار می کند. پس از انجام مقدمات اولیه باید موضوع تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام در مرجع ثبت شرکت ها ثبت شود. برای این منظور تغییرات شرکت باید اعمال شود و موضوع تغییرات شرکت باید در روزنامه کثیرالانتشار شرکت و همچنین در روزنامه رسمی آگهی شود. در تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام نیز این موضوع صادق است. دلایلی که منجر به نیاز برای تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام می شود متفاوت است اما عمدتا نیاز به افزایش سرمایه، برای موضوعات بزرگ و همچنین حضور در بورس و فروش سهام به سهامداران آزاد از مهم ترین دلایلی است که باعث احساس نیاز برای تبدیل شرکت سهامی خاص به عام می شود.

  • میزان مبلغ اسمی هر سهم و همینطور میزان تعهد سهامداران نسبت به سهام با نام و بی نام نیز باید به صورت جز به جز ذکر و مشخص گردد.
  • به همین دلیل می توانید قبل از اقدام از چند موسسه قدیمی استعلام بگیرید تا با خیال راحت بهترین موسسه را انتخاب کنید.
  • مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیرنقد آن به تفکیک.
  • ثبت الف همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

مهدی نائینی وکیل پایه یک دادگستری کانون وکلای مرکز و کارشناس ارشد حقوق خصوصی. تجربه چند ساله و شرکت در پرونده های متفاوت حقوقی و کیفری و ثبتی به ما آموخته که در مسیر احقاق حقوق موکل همه تلاش خود را به کار گرفته و تا آخرین نفس در راستای برقراری عدالت مبارزه کنیم. اقامت در کشور امارات به‌وسیله ثبت شرکت ثبت شرکت همانطور که می‌دانید کشور امارات، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه ثبت شرکت کشورهای دنیا در همسایگی کشور ما ایران واقع شده است. کشور امارات نه فقط به دلیل جذابیت برای سرمایه‌گذاران بخاطر رونق بازار اقتصادی بلکه به دلایل مختلف که برای موسس شرکت به همراه دارد همیشه مورد پسند بوده است. چنان چه چند شریک بخواهند برای فعالیت غیر تجاری خود مانند فعالیت های خدماتی و مشاوره ای اقدام به ثبت شرکت نمایند باید با عنوان موسسه غیر تجاری ثبت کنند.

مزایا و معایب ثبت شرکت چیست و چرا باید شرکت ثبت کنیم ؟

اگر سرمایه شرکت به طور کامل فراهم نشده است، میزان تعهد پرداخت هر یک از شرکا باید جداگانه معین شود. نام بانک و شماره حسابی که وجوه پرداختی در آن واریز می‌شود نیز باید درج شود. گفتنی است که طبق ماده پنجم قانون، سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. همچنین مطابق با ماده ۲۱، شرکت‌های سهامی خاص نمی‌توانند سهام خود را برای پذیره‌نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک‌ها عرضه نمایند و یا به انتشار آگهی و اطلاعیه و یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کنند. شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن در موقع تاسیس منحصرا بوسیله موسسین تامین می گردد. شرکت سهامی خاص شرکتی بازرگانی است که تمام سرمایه آن منحصراً توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.

other