مدارک مورد نیاز ثبت شرکت حراستی چگونه است؟

میزان سرمایه شخصیت حقوقی در زمان تاسیس حداقل سرمایه یکصد هزار تومان می باشد. انتخاب و ارائه چند نام ایرانی، مطابق با فرهنگ اسلامی، غیرتکراری و بامعنا به واحد تعیین نام ادارهثبت شرکت ها . ۲۰ درصد سرمایه در شرکت نگهداری شود و ۳۵ درصد آن به حساب شرکت در بانک قرار داده شود . اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه شرکت (در صورتیکه قسمتی از سرمایه موسسین بصورت غیر نقدی باشد ) . در مورد آورده غیر نقد، تعیین اوصاف و مشخصات و ارزش آن به نحوی که امکان اطلاع از خصوصیات و کم و کیف آن بصورت کامل وجود داشته باشد.

مطابق قانون تجارت نیز همان طور که قبل اشاره کردیم وجود دو شریک الزامی است. صورت جلسه مجمع عمومی موسسین شرکت مختلط سهامی باید در دو نسخه ارائه شود. شما می توانید در هر چند شرکت که می توانید عضو هیئت مدیره باشید اما فقط در یک شرکت می توانید مدیرعامل باشید. یعنی می توانید مثلا در یک شرکت مدیرعامل و در ده شرکت عوض هیئت مدیره یا رئیس هیئت مدیره باشید. بستگی به نوع اخطار رد دارد، ممکن است کامل رد شده باشد ممکن است اخطار رفع نقص داده باشد که در این صورت نیاز نیست تمامی مراحل قبلی طی شوند.

در گذشته مراحل، ثبت با طی پروسه بسیار سخت و زمانبر اداری صورت می گرفت. اما امروزه این پروسه به دلیل الکترونیکی شدن، بسیار سریع تر و با صرف زمان و هزینه کمتری قابل پیگیری و انجام می باشد. میخوام یک شرکت ثبت کنم تنها برای خودم با مسئولیت محدود و این کار رو میخوام با دو عضو بکنم (خودم و دیگری). من میخواستم شرکت حمل و نقل درون شهری با مسئولیت محدود ثبت کنم آیا برای این کار باید مجوز بگیرم یا خیر ممنون میشم پاسخ بدین .

مدارک ثبت شرکت

۳- اگر بخواهید شرکت سهامی ثبت کنید، این مرحله به مراحل ثبت شرکت اضافه می‌شود. به این صورت که باید در بانک، به نام شرکت در شرف تاسیس حساب باز کنید و ۳۵ درصد از ۲۰ درصد مبلغ کل سرمایه شرکت را در آن واریز کنید. سپس گواهی بانکی را به کارشناس تحویل بدهید تا با سایر مدارک پست کند.

تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

بعد از ثبت شرکت و اخذ شماره ثبت، لازم است تا از طریق سایت روزنامه رسمی به آدرس نسبت به پرداخت هزینه آگهی اقدام کنید. بعد از ثبت شرکت سهامی خاص طی مدت زمانی حدود ۱۵ تا ۳۰ روز , مدرک نهایی ثبت شرکت ( روزنامه ثبت شرکت در تهران رسمی) صادر می گردد. پرداخت هزینه تعیین نام شرکت و ارائه فیش بانکی به اداره ثبت شرکت ها . شرکت سهامی عام شرکتی است که موسسین آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند .

  • اظهارنامه‌ای مبنی بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی که نشان دهنده پرداخت قسمت نقدی سهام است که به هر حال نباید کمتر از ۳۵% کل سهام باشد.
  • آغاز و پایان سال مالی جهت اعلام گزارش به بازرس و مجمع عمومی سالانه در اساسنامه مشخص باشد.
  • این پنجره در واقع روندی برای راه‌اندازی کسب‌وکار است که تمام نهادهای اعطای مجوز و مسئولان رویه‌های ثبتی را در یک ساختمان گرد هم آورده و به نوعی واحد کرده است.
  • تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار ، مبنی بر غیردولتی بودن آن .

مطابق ماده6 قانون تعاونی که شرایط تشکیل اتحادیه تعاونی را بیان می کند، اتحادیه تعاونی با عضویت شرکتها و تعاونیهای داوطلب و با حداقل 7 عضو که دارای موضوع فعالیت واحد باشند در سطح شهرستان یا استان تشکیل می‌شوند. ۶۵٪ مابقی سرمایه در تعهد سهامداران می باشد به همین دلیل شخص حقوقی سهامی خاص دارای اعتبار بالاتری بوده و جهت حضور در مناقصات و مزایدات در اولویت می باشند. در صورت ایجاد اختلاف بین شرکا امکان پیگیری از طریق مرجع قانونی وجود نخواهد داشت ضمن اینکه عدم ثبت شراکت ( به صورت ثبت شرکت ) میتواند باعث عدم ثَبت و پذیرش مسئولیت‌ها و تعهدات از جانب شرکا شود. در صورت اینکه سرمایه شرکت از اموال غیر منقول باشد اصل سند مالکیت باید ارائه داده شود . ارائه مجوز های لازم برای نوع فعالیت های شرکت که باید ااز مراجع ذی صلاح این مجوز اخذ گردد .

مناطق ویژه اقتصادی محدوده جغرافیایی مشخص شده ای در مرزها یا در داخل کشور است که هدف آن جذب سرمایه های خارجی و داخلی، ایجاد بستر مناسب جهت تولید و انجام فعالیت های تجاری جهت افزایش صادرات کالا و ارائه خدمات بهتر برای حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی. اساسنامه تعاونی که توسط هیئت مؤسس پیشنهاد شده است پس از بررسی با موافقت حداقل دو سوم اعضا تصویب می شود. مطابق ماده6 قانون تعاونی؛ موسسین تعاونی باید با قوانین و مقررات تعاونیها آشنائی کافی داشته باشند و در صورت نیاز در کلاسهای آموزشی یکروزه که اداره کل تعاون استان تعیین می‌کند و زمان تشکیل آن حداکثر یک هفته از تاریخ تسلیم تقاضا خواهد بود حضور پیدا کنند.

مدارک ثبت شرکت تضامنی

در ابتدا شما باید تعداد شرکا را با توجه به نحوه و نوع فعالیتشان تعیین نمایید و برای تمامی شرکا حدود مسئولیت ها را مشخص کنید. سپس در سامانه های مربوطه برای ثبت شرکت ثبت نام نمایید و آدرس شرکت خود را در این سایت وارد کنید. در مرحله بعد نیاز است که میزان درآمد اولیه برای آغاز فعالیت خود را مشخص کنید و اسم و سمت و همینطور مقدار نوع سهام هر کدام از شرکا و اعضای شرکت را تعیین نمایید. ثبت شرکت در قانون تجاری پیچیده گی هایی دارد از این رو در لایحه اصلاحی قانون تجارت برای ثبت شرکت با تعداد شرکای کمتر و فعالیتی مجدود و ساده تر چاره ای اندیشیده شده است به نام ثبت شرکت سهامی خاص که ثبت آن ساده تر بوده و به مدت زمان کمتری نیز نیاز دارد.

ثبت شرکت ها قوانین خاص خود را داشته و از متقاضیان انتظار می رود که این قوانین را اجرا کنند. برای مطمئن شدن از رعایت تمامی قوانین، می توانید با متخصص حقوقی مشورت کنید. نیاز است که مدارک لازم اعم از شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و پروانه مدنظر قرار بگیرد. از سوی دیگر نیاز به کپی یا تصویر از علامت و توضیحات لازم است و می بایست کپی برابر اصل مدارک نیز توسط وکیل مدنظر واقع شود. علاوه بر اینکه مشخصات متقاضی برای تکمیل فرم نیاز است باید یک سری اصول دیگر مشخص باشد. مثلاً نام شرکت یکی از موارد بسیار مهم است شرکت می بایست نام مخصوص برای خود داشته باشد.

بعد از انتخاب موسسه ثبتی معتبر، باید مدارک خود را تکمیل کرده و در اختیار موسسه برای انجام مراحل قرار دهید. تا کارشناسان ما با بررسی شرایط شما هزینه دقیق را ارزیابی کرده، و به اطلاع شما برسانند. پارسه نیروهای مجرب و کادر حرفه ای آماده مشاوره رایگان و همراهی شما در این امر مهم و تخصصی، با کمترین هزینه و زمان ممکن است.

هزینه رتبه بندی شرکت

شرکت نوع اول یا تولیدی، همان طور که از اسم آن آشکار است، به اصنافی مرتبط است که به نحوی به تولید یک کالا می پردازند. مثلا استخرهایی که ماهی های مختلف را پرورش می دهند می توانند به عنوان شرکت تعاونی تولیدی دیده شوند. و شرکت توزیعی هم به طبع شرکتی است که کالاهای آماده شده را در خدمت مردم مصرف کننده می گذارد و از توزیع محصولات تجاری مطمئن می شود. تاسیس شرکت جدید برای هر تاجر به این معنی است که باید اسمی انتخاب کند که بتواند علاوه بر به بار ثبت شرکت کشیدن مفهوم و هدف شرکت، خاص و ممتاز باشد به نحوی که مردم مصرف کننده بتوانند به سادگی آن را بخوانند و متوجه شوند و همینطور نام این شرکت را با شرکت های دیگر اشتباه نگیرند. تصمیم منطقی و عقلانی این است که شمایی که می‌خواهید در آینده نزدیک میلیون‌ها و یا میلیاردها تومان هزینه و درآمد داشته باشید، مقداری هم به احترام جیب‌تان و به خاطر حفظ سرمایه‌تان هزینه کنید و برای ثبت شرکت در قدم اول با مشاوران خبره و متخصصان ثبت شرکتها مشورت کنید.

uncategorized