مدارک و مراحل ثبت انحلال شرکت

توجه داشته باشید که در شرکت‌های تضامنی، تمامی شرکا مسئول پرداخت بدهی‌ها هستند. بنابراین حتی اگر بدهی‌ها به پیش از ورود یکی از شرکا مربوط باشد، باز هم تمامی اعضا مسئول بازپرداخت آن هستند. همچنین تا پرداخت کامل قرض‌ها، هیچ کس حق استفاده از اموال شرکت را نخواهد داشت. در شرایطی که تنها یکی از شرکا در شرکت باقی بماند، شرکت ذات خود را از دست می دهد و خود به خود منحل می شود. یا اگر شرایط خاصی در اساس نامه ذکر شده باشد که حد نصابی برای تعداد شرکا تعیین شده باشد نفی آن شرایط می توواند موجب انحلال شرکت شود.

  • با برنامه ریزی و حسابرسی های دقیقی که انجام می دهند در امور مالی شرکت بسیار تاثیر مثبتی دارد.
  • به این نکته توجه داشته باشید که در مواردی دادگاه می تواند حکمی برای منحل کردن یک شرکت صادر کند، در این حالت هم باید بگوییم که انحلال آن شرکت به صورت اجباری انجام شده است.
  • نکته بسیار مهمی که در دستورالعمل انحلال شرکت‌ها وجود دارد، لزوم معرفی مدیر تصفیه برای به پایان رساندن امور مجموعه است.
  • باید نسخه ای از صورتجلسه مجمع شرکت که تصمیم به انحلال شرکت گرفته و مدیر تصفیه را نیز تعیین نموده است و به امضاء شرکاء و سهامداران شرکت و مدیر تصفیه رسیده است و به همراه مدارک ذیل به اداره ثبت شرکت ها از طریق باجه های پستی منتخب و بوسیله پست پیشتاز ارسال گردد.
  • ۵- درصورت ورشکستگی؛ (بند الف م ۱۱۴ ق.ت)ورشکستگی یک شرکت تجاری زمانی مطرح می‌شود که، شرکت از پرداخت وجوهی که به عهده دارد بر نیاید.
  • در هر موقع که مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام به هر علتی رای به انحلال بدهند.

‌بر اساس ماده 274 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب سال 1347، دادگاهی که حکم بطلان شرکت را صادر می‌کند، باید ضمن حکم خود یک یا چند نفر را به عنوان مدیر تصفیه تعیین کند تا بر طبق‌ مقررات این قانون انجام وظیفه کنند. در حقوق ایران برخلاف حقوق بعضی از کشورای اروپایی، شرکت تک شریک معتبر نمی باشد شرکت در صورتی تشکیل می شود که حداقل دو نفر در تشکیل آن توافق کنند و هرگاه پس از تشکیل شرکت حالت تعدد شرکا از میان میرود یعنی فقط یک شریک در شرکت باقی می ماند که باعث میشود شرکت منحل خواهد شود. از آنجا که شرکت، از تاریخ صدور حکم ورشکستگی، از دخالت در اموال خود ممنوع است طبیعی است که قانون گذار این قاعده را پیش بینی کرده باشد که در صورت ورشکستگی شرکت، شرکت منحل می شود. 2- در صورتی که مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به حساب های هر یک از سال های مالی تا ده ماه از تاریخی که اساسنامه تعیین کرده است؛ تشکیل نشده باشد.

امسال نیز شرایط ثبت شرکت در اتریش و اخذ اقامت اروپایی از این کشور برای سرمایه گذاران محترم ایرانی فراهم است. یکی از گزینه های محبوب برای ثبت شرکت و اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت GmbH در اتریش با حداقل سرمایه 35000€ (یورو) می باشد. هموطنان عزیز برای اطلاع از دیگر شرایط و مدارک لازم و نیز ارزیابی صلاحیت خود جهت انجام این نوع سرمایه گذاری آتیه دار می توانند به وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایند. پس از انقضاء ده سال از تاریخ انتشار آگهی ختم تصفیه هر مبلغ از وجوه که‌در بانک باقیمانده باشد در حکم مال بلاصاحب بوده و از طرف بانک با اطلاع دادستان شهرستان محل به خزانه دولت منتقل خواهد شد.

چنانچه دارایی‌های شرکت کفاف بدهی‌های آن را ندهد شرکت ورشکسته می‌شود که در این صورت تابع قواعد ورشکستگی شرکت‌هاست. ثبت پایتخت با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه ثبت شرکتها با بهره مندی از کارشناسانی مجرب و با تجربه در تمامی زمینه های مرتبط آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می باشد. لازم به ذکر است که کیفیت مربوط به انحلال و مقام تصمیم گیرنده انحلال شرکتها و حد نصاب آن در انواع شرکت‌های تجاری متفاوت است.

کافی ست اپلیکیشن مشاوره حقوقی آنلاین آنی مشاور را دانلود و نصب کنید. کلیه فعاليت‌ها و خدمات سامانه ثبت آنلاین آسان ثبت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است. تعهد به ارائه ی خدمات برتر،مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان از افتخارات درخشان مجموعه ی ماست. پاسخ سوال شما خیلی مفصل هست و همچنین نیاز به اطلاعات بیشتری داره که بشه پاسخ کامل و دقیقی ارائه داد.

ب ورشکستگی شریک و نه شرکت

در ضمن شرکت های سهامی به محض انحلال ، شرکت های درحال تصفیه محسوب می شوند و باید در ادامه نام شرکت ، همه جا عبارت ” در حال تصفیه ” ذکر شود و نام مدیر یا مدیران تصفیه در کلیه اوراق و آگهی های مربوط به شرکت قید گردد. مدت ماموریت مدیران تصفیه حداکثر دو سال می باشد ، تمدید مهلت فوق با ذکر دلایل و توجیهات از جانب مدیر یا مدیران تصفیه به مجمع عمومی سهام داران و تصویب آنان بلا مانع است . در صورتی که مدیران تصفیه بانی ضرر و زیان بشوند و در طول دوران مدیریتی خود تخلف نمایند اشخاص محق می توانند بعد از اثبات ادعای خودشان نسبت به خسران مالی ایجاد شده اعاده ی حق نمایند واین موضوع از حقوق مدنی و جزایی مدیران تصفیه می باشد. تمام بدهی های قانونی یک شرکت بعد از انحلال به عهده شخصی که برای تصفیه معرفی می شود، می باشد. شما برای این کار باید حدود 10 الی 14 روز کاری زمان در نظر بگیرید. هزینه صفر تا صد انحلال شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص قدری متفاوت است، انحلال شرکت مسئولیت محدود 800 هزار تومان شرکت سهامی یک میلیون تومان است.

مدیر تصفیه به عنوان نماینده شرکت برای انجام امور مربوطه، انتخاب می گردد. در صورت عدم حضور تمامی اعضا در جلسه مجمع فوق‌العاده انحلال شرکت، روزنامه کثیرالانتشار دعوت تمامی شرکا به جلسه مذکور نیز مورد نیاز است. اولین وظیفه مدیر تصفیه بعد از تعیین وی به سمت مذکور، دعوت از بستانکاران شرکت در روزنامه‌ها و آگهی‌های کثیرالانتشار است.

آیا با انحلال پرونده شرکت به طور کامل بسته خواهد شد؟

به دلیل آنکه این زیادی در واقع همان منفعت و سود است، باید میان همه شرکا تقسیم بشود. شریکی که آورده‌اش به شرکت فقط کار و تخصص خود او بوده است، حقی نسبت به دارایی شرکت نخواهد داشت. 1- از بين رفتن حداقل نصف سرمايه شركت بر اثر زيان های وارده به شركت. انحلال شرکت‌‌ به معنی تعطیل شدن شرکت، از بین رفتن شرکت‌ها، برچیده شدن شرکت‌ها است. اولا؛ انتخاب اعضایی از بین خود شرکاء به سمت هیات رئیسه جلسه (رئیس، معاون و منشی) ضرورت می یابد.

تصفیه شرکت سبب به نقد کردن دارایی، دریافت مطالبات شرکت، پرداخت دیون و انجام تعهدات می‌شود. البته بدیهی است که برای انجام این اعمال شرکت باید شخصیت خود را حفظ کند. توجه به م ۲۰۸ ق.ت مشخص می ثبت شرکت کند که شرکت را پس از انحلال، همچنان می‌توان متعهد ساخت. در این مرحله مدیر تصفیه شرکت و یا وکیل دادگستری می‌توانند به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه و اقدامات مندرج در بند ۴ را به انجام برسانند.

پس هرگاه شرکت سهامی در زمان حکومت قانون تجارت تشکیل شده و بعد از تصویب لایحه قانونی 1347 خود رو با لایحه بالا تطبیق نداده باشه، باید نادیده گرفته بشه نه اینکه تضامنی تلقی شود. ارائه سند ثبت دایر بر ارسال دعوت نامه برای شرکاء چنانچه مجمع عمومی فوق العاده با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد. شرکت در مدت تصفیه باید در تمامی سربرگ های خود عنوان در حال تصفیه را قید نماید تا اشخاص ثالث مطلع باشند که شرکت مزبور منحل گشته و در حال تصفیه است. قبل از اعلام انحلال شرکت و طی نمودن مراحل قانونی و ثبتی شرکت مدیر یا مدیران تصفیه را معرفی می کنند.

همچنین این موسسه ارائه دهنده ارزانترین ثبت برند در کوتاه‌ترین زمان ممکن می باشد. زمانی که این نوع شرکت ثبت می شود، باید در نام شرکت عبارت با مسئولیت محدود قید شود، نام این نوع شرکت نباید متضمن نام هیچ کدام از شرکا باشد. فوت شریک نیز شرکت را منحل می‌‌‌کند، مگر اینکه شرکای باقی مانده و قائم مقام متوفی به بقای شرکت رضایت دهند. برابر ماده 139 ق.ت اگر سایر شرکا به بقا شرکت تصمیم گرفته باشند قائم مقام متوفی باید در مدت یک ماه از تاریخ فوت رضایت یا عدم رضایت خود را کتباً اعلام نماید. زمانی که مجمع عمومی فوق العاده در آن سهامداران باتوجه به دلایلی به انحلال شرکت رأی دهند .