مراحل ثبت شرکت

این مرحله آخرین بخش از سامانه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها است. با استفاده از کد ثبت شده شرکت می‌توانید آگهی روزنامه رسمی را به چاپ برسانید. تهران دارای بیشترین تراکنش های تجاری کشور است و بیشترین تعداد شرکت در این شهر وجود دارد.

مدارک مورد نیازی که پس از تایید نام شرکت برای ثبت آن مورد نیاز است بسته به نوع شرکت متفاوت است در ادامه به مدارک مورد نیاز برخی از انواع شرکت ها اشاره می کنیم. فقط در مواردی که موضوع فعالیت شما نیاز به دریافت مجوز داشته باشد، باید آن را پیش از ثبت شرکت، از سازمان مربوطه دریافت کنید. نقش شرکت‌های تجاری در موفقیت کسب و کار را نمی‌توان نادیده گرفت، چرا که اصولا به اشتراک گذاشتن سرمایه و تخصص همواره عاقلانه‌ترین روش پیشرفت در دنیای تجارت به شمار می‌رود.

ثبت شرکت به چه معناست؟

اگر می خواهید شرکت رسمی داشته باشید و نمیدانید که باید اقدام به خرید شرکت کنید یا ثبت آن، با مشاوران و کارشناسان ما در تکسفیر تماس حاصل فرمایید. در صورتی که برای ثبت شرکت تنها چند فیش با مبالغ اندک باید پرداخت شود. لازم به یادآوری است که سامانه یاد شده، تنها مرجع موثق استعلام شرکت ها می باشد.

  • پلمپ دفاتر شرکت برای مشخص نمودن فعالیت های سالیانه شرکت ضروری است.
  • قانون طرح اصلاحی آیین‌نامه‌ی ثبت شرکت‌ها مصوب شهریور ماه 1340، اداره‌ی ثبت شرکت‌ها در تهران و دوایر ثبت شرکت‌ها در شهرستان‌ها، در ثبت شرکت‌نامه، قائم‌مقام دفترخانه‌های اسناد رسمی هستند و از این¬رو برای تنظیم شرکت‌نامه‌ی رسمی، نیاز به مراجعه به دفترخانه‌ی اسناد رسمی نیست.
  • شرکت الی ثبت با آدرس اینترنتی elisabt.ir یکی از شرکت های متخصص در حوزه ثبت کردن برند و شرکت است و همکاران ما می توانند کمک زیادی به درخواست کننده برسانند.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص را می توان به دو دسته هزینه های قانونی و اجرت موسسه ثبت شرکت ذهن ناب تقسیم بندی کرد. در حفظ و نگهداری این اوراق شرکت سهامی خاص تمام تلاش خود را داشته باشید به دلیل این موضوع که المثنی اوراق تاسیس بسیار روند پیچیده ای دارد. تنظیم اوراق تمامی شرکت های سهامی خاص به دلیل رعایت موارد قانونی نیاز به مشاوره ثبتی با متخصص امور ثبتی می باشد تا اگر در آینده سهامداران به مشکلی برخورد کنند خلاء قانونی نباشد. به طور مثال شرکت هایی که برای انجام پروژه ای خاص تاسیس می گردند، عمدتاً به صورت محدود و مطابق زمانی که در اساسنامه تعیین شده است، به انجام فعالیت می پردازند اما عمده شرکت های بازرگانی به صورت نامحدود تاسیس می شوند.

مدارک ثبت شرکت

شرط اول اینکه می بایست در کشور خود به صورت قانونی شناخته شده باشد. دقت شود که اثبات این امر بسیار مهم است و می بایست به واسطه مرجع ثبت شرکت ثابت شود. اگر مدارک شما دارای نقص فنی باشد که ثبت شرکت قابل برطرف کردن نباشند، شرکت شما قابلیت ثبت شدن را نخواهد داشت و در این دسته قرار خواهد گرفت. در این شرایط شما باید دوباره مراحل بالا را تکرار و اقدام به اخذ کد رهگیری جدید نمایید.

مراحل ثبت شرکت

مطمئن باشید تعداد بسیار زیادی از افراد را مشاهده می کنید که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی کافی حقوقی در زمان تاسیس شرکت خود در ادامه با چه مشکلاتی روبرو شده اند. خوب البته این شوخی بود ولی زمانی باید برای اخذ کارت بازرگانی اقدام کنید که کسب و کار شما نیاز به تجارت یا همان واردات و صادرات کالا انجام می دهد. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از خدمات غیر حضوری علاوه بر مالی، در زمان خود هم صرفه جویی خواهید کرد. مناطق آزاد باعث ذخیره ارز و جلوگیری از خروج آن از کشور شده و در مقابل باعث ارز آوری فراوان می شود. و بسیاری از تجار خارجی نیز برای راه کسب و کار در ایران ابتدا در مناطق آزاد سرمایه گذاری می کنند.

general