مراحل و مدارک ثبت تغییرات شرکت و موسسه

پس از تکمیل مدارک مربوطه که در بالا گفته شد ، متناسب با نوع تغییرات باید نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام نمایید . برای تشکیل هیئت مدیره حضور بیش از نیمی از اعضاء هیئت مدیره الزامی است یعنی به حضور اکثریت برای اتخاذ تصمیم در این جلسه نیاز است . شرکت سهامی ،شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام ،محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است.(ماده 1 قانون تجارت).در شرکت سهامی تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد. از جمله سایرموارد قابل توجه در فرم پیش رو ،انتخاب نوع شرکت است که به دلیل اهمیت آن به طور مختصر، به توضیح آنها می پردازیم.در اقسام مختلفه شرکت ها ، شرکتهای تجارتی مطابق ماده 20قانون تجارت بر هفت قسم می باشند. به وسیله این شناسه، هویت اشخاص حقوقی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اتاق بازرگانی، سازمان اوقاف وامور خیریه و حوزه های علمیه قابل شناسایی خواهد بود.

سایت https://sherkat.ssaa.ir

مراحل ثبت شرکت در ایران در عین سادگی نیازمند دقت و توجه خاصی است. برای به سرانجام رساندن موضوع ثبت کمپانی مورد نظر خود باید تمام مراحل زیر را قدم به قدم و به دقت پیش بروید و در صورت اشتباه در یکی از مراحل، ثبت تایید نشده و باید تمام مراحل را از اول پیش بروید که باعث می شود مقدار زیادی از زمان و پول تاجر هدر برود. پس نصیحت ما برای تمام تاجران تازه کار این است که کار خود را به شرکت حقوقی متخصص در حوزه تاسیس شرکت ها بسپارید. اصل روزنامه کثیر الانتشار شرکت دایر بر رعایت مواد 166 و 169 لایحه اصلاحی قانون تجارت بهمراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد. نام سهامداران در مجمع و تعداد سهامی آنها در یک لیست نوشته و به امضاء آنها برسد و هیات رئیسه مجمع صحت آنرا تأیید و به همراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد.

ممکن است برای ادامه فعالیت شرکت لازم باشه موضوع شرکت تغییر کنه یا اینکه مواردی بهش اضافه بشه. طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع مطالب و مقالات از این سایت ممنوع بوده وقابلیت پیگیری قانونی دارد. در مرحله سوم باید نوع تصمیم جلسه را تعیین نموده و سپس گزینه افزودن تصمیم جلسه را ثبت شرکت انتخاب نمایید. مدیر عامل و مدیران نمی توانند معاملات را انجام دهند زیرا اگر دچار خسارت شوند باید خودشان این خسارت را پرداخت نمایند. صورتجلسه در چند نسخه تنظیم و کلیه نسخ و صفحات آن به امضای هیات رئیسه و خریدار و فروشنده برسد. 3ـ صورتجلسه در ظرف مدت سه روز تحویل اداره پست شود و سپس بارکدپستی در سیستم درج گردد.

ثبت صورتجلسات

در این صفحه نوع سرمایه نظیر سرمایه ی نقدی یا غیر نقدی، سهام با نام یا بی نام انتخاب می شود. تغییر در مدت زمان فعالیت شرکت و یا تمدید آن یعنی زمانی که اعتبار مجوز شرکت در حال اتمام است به تمدید آن باید بپردازید و یا اینکه می خواهید شرکت را منحل کنید و زمان اعتبار آن را کاهش دهید. هر شرکتی موظف است که بداند سالیانه میزان سود و زیان آن چقدر است بنابراین بطور دقیق این اطلاعات را هیئت مدیره ارائه می دهد که تصویب ترازنامه بر عهده مجمع عمومی خواهد بود.

اگر در زمان مقرر تشکیل نگردد ، سهامداران شرکت که دارای بیش از ۱۵ درصد از سرمایه شرکت هستند می توانند اقدام به تشکیل این جلسه بنمایند . مجمع عمومی عادی یک بار جهت اتخاذ تصمیم در چارچوب و محدوده وظایف مربوطه طرح می شود . با سلام موسسه ایلیا از شما برای قدردانی بی نظیرتان سپاس گذار است. امید است تا بتوانیم با قرار دادن مطلب ارزنده بر روی سایت جهت سهولت و تسریع امور شما عزیزان گام های موثری را برداریم. از طریق این سایت میتونید به موجود بودن شرکت پی ببرید ، ilenc.ir مراجعه کنید . اما نکته ایی که حائز اهمیت هست اینه که موجود بودن یک شرکت دال بر قانونی کار کردن اون شرکت نیست .

لذا از قابلیت های سودمندی که با ثبت نام کردن اینترنتی به دست می آید استفاده از همین فهرست پیگیری است که می توان به راحتی بدون مراجعه ی حضوری، پیگیر پاسخ درخواست خود شد. هزینه ای که بابت ثبت تغییرات شرکت پرداخت کنید با توجه به تعداد صورتجلسات و میزان حجم متن آگهی تغییرات که می بایست در روزنامه رسمی چاپ گردد متفاوت می باشد. بله اما در صورتی که قبلا با راهنمایی کسی این کار را انجام داده باشید، در غیر این صورت احتمالا در تنظیم صورتجلسات که قواعد خاص خود را دارند و یا بعد از ثبت در سامانه و پست مدارک اشتباه خواهید کرد و درخواست شما رد خواهد شد و مجدد باید این مسیر را طی کنید. در صورتی که قبلا این فرآیند را انجام نداده اید با ما مشورت کنید.

صورتجلسه در چند نسخه تنظیم و به امضاء هیات رئیسه برسد یک نسخه آن ظرف مدت سه روز تحویل اداره پست شود و سپس بارکدپستی در سیستم درج گردد. صورتجلسه در چند نسخه تنظیم و کلیه صفحات به امضاء هیات رئیسه جلسه برسد ظرف مدت سه روز تحویل اداره پست شود و سپس بارکدپستی در سیستم درج گردد. شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند . گام بعدی مشخص کردن سمت و نام شرکا و سهام هر یک از آنهاست . مفاد شرکتنامه و اساسنامه را در ستون های آن، ثبت و برای هر شرکت یک صفحه مترادف تخصیص می دهد.

سوالات مهم تغییرات شرکت

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده ای توسط منشی جلسه تنظیم میشه و باید به تایید و امضای هیئت رئیسه مجمع برسه. رئیس جلسه باید رئیس هیئت مدیره باشه مگر جلسه انتخاب مدیران باشه که در اینصورت رئیس جلسه از سهامداران انتخاب میشه، ناظرین باید از سهامداران باشن، منشی جلسه می تونه از سهامداران باشه یا از بازرسین یا هر شخص دیگه ای که در شرکت سمت و سهم نداره. ما در این مقاله تلاش برآن داریم تا درباره ی ثبت شرکت در زنجان مطالبی را ارائه نماییم مقاله را بخوانید و در صورت مواجه شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • بر خلاف موسسه های انتفاعی اهدافی نظیر تقسیم سود بین موسسین را دنبال نخواهد کرد .
  • فرمی پیش روی شما ظاهر می شود که باید مرحله به مرحله آن را تکمیل نمایید.
  • گواهی از مرجع قضای مربوطه دایر بر عدم وصول دادخواست(اعتراض به کاهش سرمایه) بهمراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال گردد.
  • برای پایه گذاری شرکت با مسئولیت محدود، حتما باید نوع آن را در اسم شرکت بیان کنید.

در مرحله بعدی پیش نویسی جهت انتشار آگهی تاسیس تنظیم خواهد شد. بعد از احراز هویت و انجام مراحلی که اشاره کردیم در نهایت امضاء متقاضی را نیاز خواهد داشت. بر خلاف موسسه های انتفاعی اهدافی نظیر تقسیم سود بین موسسین را دنبال نخواهد کرد . که در ادامه به چند مورد از فعالیت های این نوع موسسه ها اشاره خواهیم سامانه ثبت شرکت کرد. انجمن های سیاسی، انجمن های اسلامی، صندوق قرض الحسنه، موسسه های خیریه و از این دست موسسه ها همگی با اهدافی که خدمت شما عرض شد احداث خواهند شد .به همین منظور در دسته موسسه های غیر انتفاعی قرار خواهند گرفت. در رابطه با این نوع موسسه ها لازم است اشاره کنیم که هدف شرکت در راستا اهداف غیر تجاری است.

نام شرکت ……………….…………… شماره ثبت ……………… و شناسه ملی ………………. سرمایه ثبت شده ……………… ریال در تاریخ ……………………… ساعت …………………… مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء/ اکثریت شرکاء در محل شرکت تشکیل و نسبت به تغییر محل شرکت اتخاذ تصمیم شد. اما افرادی که برای اولین بار میخواهند شرکت خود را ثبت نمایند مسلما با نحوه ثبت در اداره ثبت شرکتها در زنجان مشکل دارند و اینجاست که به یک مشاور مجرب و متخصص نیاز دارند. اغلب موارد موسسین خود اقدام به ثبت نام در اداره ثبت شرکتها در زنجان مینمایند، اما پس از از دست دادن زمانی کار آنها برگشت خورده و وقت خود را هدر می دهند. چون حتی اگر در زمینه ثبت نوع شرکتی که می خواهید تجربه کافی هم داشته باشید، هنوز احتمال دارد که با گذشت زمان قوانینی تغییر کرده باشد و شما آگاه نباشید. پس برای هر تاجری که قصد ثبت کردن یک کمپانی را دارد واجب است که در ابتدا با یک شرکت حقوقی در این زمینه تماس بگیرد و با گرفتن مشاوره مطمئن شود که جزییات کار را به درستی و به طور کامل درک می کند.

روزنامه رسمی های قدیمی که در کاغذهای سازمان روزنامه رسمی به صورت پشت و رو در سایز A3 به چاپ می رسید قابل ترجمه و تایید در قوه قضاییه و وزارت خارجه هستند. کپی روزنامه های رسمی قدیمی را نیز می توان به سازمان روزنامه رسمی فرستاد و در صورت اخذ مهر برابر اصل آن سازمان، قابل ترجمه و تایید خواهند بود. در گام نخست پرداخت هزینه دفاتر پلمپ قانونی ، وجه مربوط به ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست است.

anonymous