نام شرکت و نمونه اسم های سه سیلابی زیبا

با تغییراتی که در روند ثبت شرکت ها انجام شده است، شما می بایست نام های مدنظر خود را در هنگام مراحل ثبت اعلام نمایید. در ضمن،هر چند استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات ثبت شرکت در تهران جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. تعیین نام شرکت ها و موسسات غیر تجاری خارجی که در کشور های خارجی سابقه ثبت دارند و شعباتی از آن ها در ایران تاسیس می شود.

اگر در انتخاب نام عجولانه عمل کنید بعد از گذشت زمان ممکن است مجبور شوید که نام را تغییر دهید و این امر احتمالا به شهرت و اعتبار اجتماعی شما ضربه خواهد زد. البته به شرط تکراری نبود امکان انتخاب نام دو سیلابی هم وجود دارد. در مجموع و به طور کلی، این سه سیلاب باید معنادار، فارسی و خاص باشد و در لغت‌نامه دهخدا وجود داشته باشد. دو سیلاب از سه سیلاب باید نامی باشد که دارای سابقه متفاوت باشد.

اسم شرکت برای ثبت

گفتنی است که این موضوع در مورد شناسه‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به همین ترتیب صادق است. تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. انتخاب نام شرکت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. انتخاب نام شرکت و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. در نظر داشته باشید عدم استعلام نام شرکت می تواند به رد نام منجر شده و مراحل ثبت شرکت های شما را به تعویق بیندازد چرا که باید برای درخواست تعیین نام مجدد اقدام نمایید .

لذا به منظور پیشگیری از رد نام در سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها، قبل از ثبت نام شرکت در سامانه حتماً نام انتخابی را استعلام نمایید. در راستای تسهیل مراحل ثبت تاسیس شرکت ها و موسسات غیر تجاری و ایجاد رویه یکسان و شفاف در کارشناسی تعیین نام اشخاص حقوقی (انتخاب اسم شرکت)، مفاد “دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی” به شرح زیر تعیین می گردد. ملاک خاص بودن کلمه برای اسم شرکت را اداره ثبت هر استان و خصوصاً کارشناس تایید نام آن حوزه مشخص می کند. به عنوان مثال کلمه نوین در بعضی از استان ها خاص و در بعضی از استانها عام می باشد. و همچنین کلمات پیشرو ، پیشتاز و کلماتی که کسب و کار را تعریف می‌کنند مثل بازرگانی و تجارت و سایر کلمات مرتبط نیز اصولا عام میباشد. به عنوان مثال اسم« معدنی آریا فلات یزد» با اسم« آریا فلات یزد» هیچ تفاوتی ندارد چون که کلمه معدنی عام میباشد.

در صورت به کار بردن نام شخص در نام شرکت:

پس از مطالعه این مقاله در صورت وجود هرگونه ابهام و یا برای پرسیدن سوال در مورد انتخاب اسم شرکت می توانید با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید تا شما سروران گرامی را راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند. قوانین تجارتی جهموری اسلامی ایران همه شرکت ها را ملزم کرده است که نام خود را تحت شرایط خاص انتخاب و ثبت کنند. یعنی شرکت ها و سازمان ها باید مانند افراد جامعه که اشخاص حقیقی به حساب می آیند و اسم دارند، اسم مختص به خود را داشته باشند. در ادامه گروه کارشناسان ثبت آراز به بررسی قوانین انتخاب اسم برند برای شرکت ها و سازمان ها خواهند پرداخت که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.

نام شرکت معرف شرکت و موضوع فعالیت شرکت است و بر روی بازاریابی شرکت تاثیر مستقیم دارد. از طرفی انتخاب نام شرکت منحصراً محدود به سلیقه ی موسسین شرکت نبوده و می بایست نظر افراد بسیاری از اقشار جامعه را به خود جلب نماید و برای آنان نیز جذاب باشد. تحقیقات نشان داده اند شرکت هایی که به درستی نام خود را انتخاب نموده اند بسیار موفق تر از کسانی بوده اند که از نام های کلیشه ای و تکراری برای شرکت خود استفاده نموده اند. ماده ثبت برند تجاری 2-اسم اشخاص حقوقی عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند. یکی از مهمترین خدمات ثبت شرکت دیاکو، مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب نام شرکت می باشد ، شما اگر از مشتریان ما باشید می توانید از این خدمات بهره مند شوید . من میخوام توی کرج، شرکت ثبت کنم / موضوع فعالیت شرکت هم خدماتی است/ لطفا چند تا اسم دهن پر کن برام ایمیل کنید .

  • اسم انتخابی باید حداقل از three بخش تشکیل شده باشد و با موضوع و حوزه فعالیت شرکت همخوانی داشته و مرتبط باشد، علاوه بر آن اسم مورد نظر باید معنا و مفهوم داشته و خوش آهنگ باشد.
  • این اسم علاوه بر خاص بودن باید در نگاه اول ماهیت کار آنها را نیز منعکس نماید.
  • اما با این حال به طور اختصار به نحوه انتخاب نام شرکت در این نوشتار خواهیم پرداخت.
  • یادآوری این نکته ضروری است که تمامی موارد بالا تنها به شرط ارائه رضایت‌نامه کتبی شخصیت حقوقی در قالب صورت‌جلسه هیئت‌مدیره قابل ثبت خواهد بود.
  • جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات جامع تر با ما تماس حاصل فرمایید.
  • باید هر سه کلمه برای اسم شرکت خاص باشد که حداقل بتوان یک اسمی را انتخاب کنید که تکراری نباشد.

اسم شرکت باید سه سیلابی باشه ، اما برای انتخاب نام برند میتونید یک سیلابی انتخاب کنید و حتی می توانید از کلمات لاتین و زبان های دیگر هم استفاده کنید ( البته برای این کار نیاز به کارت بازرگانی دارید ) . انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند. اشخاصی كه در شهرستان ها قصد تاسیس شركت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شركت خود از مركز كسب تكلیف نمایند. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و ….

مشاوره ثبتی

لطفا با شرکت در تماس باشید تا کارشناسان لیست اسامی پیشنهادی را خدمتتان ارائه دهند. ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید. اكثر مراجعین كه فقط نام شركت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شركت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود.

اهمیت فرایند انتخاب نام درست شرکت ها در چیست؟

از حروف اول چند کلمه به صورت مخفف (مانند پی‌وی‌سی) و یا ترکیبی از کلمات کوتاه‌شده نباید استفاده شود. از اسامی دانشمندان، کاشفان و شعرای معاصر نمی‌توان برای نام‌گذاری شرکت استفاده کرد. اعداد در نام شرکت باید به حروف نوشته شوند و اضافه کردن اعداد به نام‌های ثبت‌شده قبلی پذیرفته نمی‌شود. پیگیری ثبت تغییرات شرکت همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید. در صورتی که یکی از شرکا بخواهد بر اساس دلایلی با شرکت دیگر شراکتی نداشته باشد میتوان با در نظر گرفتن تحقیقات و تفحصاتی که در نظر می توان گرفت کاهش سرمایه شرکت و یا افزایش سرمایه شرکت را در پی داشته باشد .

اگر میشه چون به ایمیلم کمتر دسترسی دارم یک نمونه اسم مناسب به واتس آپ خودم به شماره ………………..ارسال بفرمایید. سلام من یه اسم میخواستم برای پیجم قراره کارهای هنریمو توش بفروش برسونم عروسک ساز هستم،اما نمیدونم چه اسمی انتخاب کنم به نتیجه نمیرسم لطفا راهنماییم کنید. اگر کلمه آرتانا فارسی باشد ، اسامی که داده بودی را می توان به عنوان اسم شرکت تان انتخاب کنید . جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد. سلام.خسته نباشید.چند تا اسم در مورد شرکت که در مورد طبیعت و گردشگری هست میخوام نمیخوام کلمه گردشگری باشد تو اسم شرکتم مثلا این این سم منو رد کردن شرکت رویش سبز شمال .

سلام.برای یه شرکت تولیدی کاغذ چه اسمی پیشنهاد میکنید که توش کاغذ شبز هم داشته باشه. گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند. اگه بخوام اسم براش انتخاب کنم ،چی پیشنهاد میدین؟ترجیحا میخوام کلمه ی “پایدار” تو اسم باشه. برای دریافت لیست اسامی پیشنهادی لطفا تماس بگیرید یا شماره تماس خود را ارسال نموده تا کارشناسان خدمتتان تماس بگیرند.

آیا تغییر نام شرکت امکان پذیر است ؟ تغییر نام شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود چه مراحل و هزینه ای دارد و از چه طریقی انجام می شود؟ تمام این سوالات در ادامه پاسخ داده می شوند به طور دقیق. بعد از انتخاب نام شرکت برای استعلام نام شرکت اداره ثبت شرکت ها سامانه ای در نظر گرفته است.با استفاده از این سامانه به راحتی می توانید اسم انتخاب شده را استعلام نمایید تا مطمئن شوید که قبلا ثبت نشده باشد. نام شرکت اولین اطلاعاتی است که مشتریان درباره مجموعه شما کسب می‌کنند. بنابراین نهایت دقت و ظرافت را باید در انتخاب و تعیین آن به کار ببندید. فرقی نمی‌کند که نوع شرکت شما چیست یا تعداد اعضا و سرمایه اولیه آن چقدر است. آگاهی به معیارها، قوانین و روند ارزیابی اسامی پیشنهادی شما احتمال تایید نام انتخابی شما را افزایش خواهد داد.