نام شرکت و نمونه اسم های سه سیلابی زیبا

از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب‌ و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی می‌کنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار می‌تواند به‌تنهایی ضربه‌ای به برند و شرکت شما برند که سال‌ها درگیر آن باشید. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید.

برخی استارت آپ ها از اسامی عجیب استفاده می‌نمایند تا بتوانند خود را از رقبا متمایز نمایند. اما این مسئله هنگامی دچار مشکل می‌گردد که مشتری بخواهد شما را گوگل کند و یا به دیگران توصیه نماید. از کلمات قدیمی و یا جدیدی استفاده کنید که بشود تلفظ نمود ؛ نه اینکه فقط خودتان دوست داشته باشیدش. نام و برندی که برای شرکت خود ثبت می کنید نباید قبلا توسط شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد.

  • در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید.
  • این امکان وجود ندارد و فقط با کسب مجوز از افراد و مقام های دارای صلاحیت این نهاد ها امکان استفاده از نام های دولتی و نظامی وجود دارد، در غیر این صورت شرکت مجبور به تغییر اسم خود خواهد بود.
  • گاهی ممکن است با بررسی کارشناس، نام تعیین شده با قوانین تعارض داشته باشد.
  • درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید.

برای مشاوره رایگان از طریق واتس اپ کلیک کنید و منتظر پاسخ کارشناس بمانید. در نام شرکت باید اطلاعاتی در خصوص ماهیت کسب‌وکار به عنوان سرنخ وجود داشته باشد. شاید یک نام برای مشتری یک کسب‌وکار یک سرنخ خوب باشد اما برای دیگری خیر. اسم شرکت باید منحصر به فرد و قابلیت به یاد سپاری داشته باشد.

راهنمای گام به گام انتخاب نام شرکت

در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید. بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیش‌از ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی می‌کنند. تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگی‌هایی را باید داشته ثبت شرکت در تهران باشد. در ادامه‌‌ی کار سعی می‌کنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم. استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد.

پس از تماس از کارشناس مربوطه در خواست کنید تعدادی اسم که با کسب و کار شما همخوانی داد به شما معرفی کند. در این حالت شما تعدادی اسم کارشناسی شده که افراد مجرب آن را برای شما انتخاب کرده اند در مقابل شما خواهد بود. تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند.

اما بر اساس قواعد برند سازی، اسم شرکت باید از کلمات ساده، اصیل، خاص، لوکس تشکیل شود. هر چقدر اسم شرکت شما ساده اما زیبا باشد قطعاً تعداد ثبت برند افراد زیادی در مدت زمان کوتاه‌تری شرکت شما را خواهند شناخت. داشتن نام برای اشخاص حقوقی، همانند اشخاص حقیقی، هم حق است و هم تكليف.

انتخاب نام شرکت

به عنوان نمونه، باید به جای واژه غیرفارسی «آپارتمان» از معادل فارسی آن یعنی «کاشانه» استفاده کرد. همچنین از «فن» به جای «تکنیک» و «تکنو»، از «فناوری» به جای «تکنولوژی»، از «درمانگاه» به جای «کلینیک» و از «سامانه» به جای «سیستم» باید استفاده کرد. اگر واژه‌های انتخابی شما، به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه نام شرکت‌هایی باشند که قبلاً ثبت شده‌اند، این اسامی تایید نخواهند شد. قانون گذار این اجازه را برای سازمان و شرکت ها صادر کرده که بتوانند از اسم های اصیل اقوام ایرانی در نام خود استفاده کنند. این امکان وجود ندارد و فقط با کسب مجوز از افراد و مقام های دارای صلاحیت این نهاد ها امکان استفاده از نام های دولتی و نظامی وجود دارد، در غیر این صورت شرکت مجبور به تغییر اسم خود خواهد بود.

با تغییراتی که در روند ثبت شرکت ها انجام شده است، شما می بایست نام های مدنظر خود را در هنگام مراحل ثبت اعلام نمایید. به دلیل گسترش فعالیت‌های روز افزون در کشور تعداد شرکت‌های ثبت شده در کشور همواره در حال افزایش است، از این رو سازمان ثبت شرکت‌ها قوانین سخت گیرانه ای برای ثبت شرکت ایجاد کرده. 3 – در رابطه با مخاطبین کسب و کارتان نیز بررسی نمایید و نامی را انتخاب کنید که در ذهن آنها باقی بماند. بنابراین به یاد داشته باشید که برای این انتخاب زمان و انرژی صرف نمایید تا انتخابی آگانه انجام گیرد در غیر این صورت پس از مدتی ملزم به تغییر نام خواهید بود که این امر علاوه بر اینکه مستلزم طی مراحل قانونی و زمان است، برای اعتبار شرکت نیز مناسب نمی باشد. هنگامی که از موفقیت یک کسب و کار کوچک صحبت میکنیم در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند.

تعیین نام های مشابه ممکن است، منجر به تضییع حقوق شرکت های ثبت شده قبلی و حق تقدم” آنان شود و زمینه های رقابت نامشروع تجاری را فراهم سازد. در راستای ایجاد وحدت رویه، در حال حاضر در اداره ثبت شرکت ها، تعیین نام شرکت ها با رعایت دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی صورت می گیرد. یکی از مقدمات ثبت شرکت، انتخاب نام می‎باشد که در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت محسوب می‎شود. برخی از مدیران سعی می‎کنند در انتخاب نام برای شرکت وسواس زیادی به خرج دهند و زمان و انرژی زیادی را نیز صرف این کار می‎کنند. این در حالی است که عده ای دیگر بدون توجه به عواملی که بعدها می‎تواند در رونق کسب و کار موثر باشد، نام شرکت را انتخاب و پس از گذشت مدتی دوباره تصمیم به تغییر نام می‎نمایند.

نکته چهارم:ارتباط با حوزه کاری شرکت

در برخی موارد ممکن است دو یا چند شرکت ایرانی و خارجی قصد همکاری با یکدیگر را دارند.در این شرایط می‌توان نام شرکت کاملا خارجی یا قسمتی از آن خارجی و قسمتی دیگیر فارسی باشد که با ارائه مدارک به همراه ترجمه رسمی اوراق شرکت خارجی این امکان می‌پذیرد. در پیگیری ثبت تغییرات شرکت باید این نکته را توجه داشت که نام شرکت باید حتما سه سیلاب (بخش) باشد. در گذشته و سالهای پیشین شرکت‌ها می‌توانستند نام‌های یک سیلابی یا دوسیلابی انتخاب نمایند ولی با افزایش شرکت‌ها این سختگیری بیشتر شده و باعث شده که نام شرکت‌ها سه سیلاب باشند، هرچند می‌توان نام دو سیلابی هم انتخاب کرد مشورط به اینکه آن نام ثبت نشده باشد.

جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت است. ماده ۵- نام شخص حقوقی (نام شرکت) ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم ، مختص شخصی است که به نام آن در مرجعثبت شرکتها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس (تام، ناقص حرکتی ، لفظی) آن را ندارد این حق پس از انحلال و ختم تصفیه ، منتفی می شود . صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت……………………………….سهامی خاص ثبت شده به شماره …………………در تاریخ…………………ساعت……………………….با حضور کلیه سهامداران/اکثریت سهامداران در مرکز شرکت تشکیل گردید. به منظور پرداخت مبلغ حق الثبت وکیل رسمی شرکت که وکالتنامه دارد و یا یکی از شرکا موظف است نهایتا تا مدت یک ماه به اداره ی ثبت شرکت ها مراجعه کند.

ما در این مقاله برآنیم تا در مورد راهنمایی گام به گام انتخاب اسم شرکت مطالبی را به اشخاصی که در صدد انتخاب نام شرکت می باشند مطالبی را ارائه نماییم مقاله را بخوانید و در صورت مواجه شدن با هر سوال و مسئله ای با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. ترکیب کلمات قلمبه و سلمبه و یا بی معنا ، کمکی به انتخاب یک نام مناسب برای شرکتتان نمی‌کند. اسم برند باید به راحتی توسط مشتری تلفظ و به همان راحتی نیز به یاد آید. در بسیاری ( نه همه ) به شرکت‌ها توصیه می‌کنیم از انتخاب اسم شرکت از میان حروف اختصاری بپرهیزند ، زیرا برای همگان معنی نمی‌دهد. هنگام انتخاب یک هویت برای یک شرکت یا یک محصول، هر چه اسم ساده و سر راست و با سبک سازمان هماهنگ‌تر باشد، با سرمایه کمتری در راه برندینگ و برندسازی گام خواهید برداشت.