نحوه ثبت شرکت به صورت آنلاین در سایت اداره ثبت شرکت ها

در حقیقت دفتر ثبت شرکتنامه در این مورد به منزله ی دفتر اسناد رسمی می باشد. پس ثبت شرکتنامه، رسمیت یافتن آن بین شرکاء است که در دفتر جداگانه به عمل می آید و شرکاء تماماً ذیل ثبت را امضا می کنند و مطابقت ثبت را با اصل شرکتنامه تصدیق خواهند نمود. اما امروزه بدون مراجعه ی حضوری به ادارهثبت شرکت ها، تنها از طریق اسکن مدارک و ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک از طریق پست، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ی متقاضیان، کاهش اتلاف سوخت و انرژی به راحتی میسر می گردد.

از اینرو طبق ماده ۱۱ قانون تجارت ،دفاتر مذکور می بایست توسط ادارات ثبت،مهر،امضاء و پلمپ شوند. به موجب ماده ی 47 قانون ثبت اسناد و املاک، شرکت نامه باید در دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد در غیر اینصورت طبق دستور ماده ی forty eight همان قانون، در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد. بدین ترتیب اقدام بعدی، ثبت شرکتنامه در دفتر ثبت شرکت ها می باشد. حالا باید کپی برابر اصل شده ای از اساسنامه ی خود را در سایت اداره ی ثبت شرکت ها بار گذاری نمایید. در این صفحه نوع سرمایه نظیر سرمایه ی نقدی یا غیر نقدی، سهام با نام یا بی نام انتخاب می شود.

با انتخاب نام هر یک از شرکا میزان سهام یا سرمایه شان را مشخص کنید . ج) موضوعاتی که بدون نیاز به دریافت مجوز از سازمان و ارگان ها به ثبت می رسند. لازم به ذکر است مدیران شرکت ها پیش از عقد قرارداد با سایر شرکت ها بهتر است از این طریق از وضعیت فعال ، تعلیق یا منحل بودن شرکت مقابل آگاهی پیدا کنند و سپس به این قبیل اقدامات بپردازند . این مرحله نیز اهمیت زیادی دارد؛ چراکه میزان سرمایه اولیه شرکت، ارزش و اعتبار آن را تعیین می کند. سامانه در این مرحله چند حوزه پیشنهادی را ارائه می کند که از بین آن ها باید یکی را انتخاب کنید. موضوع مؤسسه مورد بررسی واقع شد و بشرح زیر تغییر پیدا نمود.

تعهد هیئت مدیره مبنی بر اینکه سهام قبلی ابطال و سهام جدید صادر گردد. ریالی بی نام که تماماً 35% آن پرداخت و مابقی آن در ثبت تغییرات شرکت تعهد سهامداران می باشد. سپس دستور جلسه مبنی بر تبدیل سهام بانام به بی نام قرائت و تصمیمات ذیل به اتفاق آرا اتخاذ گردید.

http://sherkat.ssaa.ir

مشاورین آگاه ثبت پس از عقد قرارداد تا زمان ثبت شرکت و چاپ در روزنامه رسمی پیگیر پرونده و پاسخگوی شما خواهند بود. رتبه بندی شرکت ها به معنی یک معیار یا سنجش صلاحیت، جهت تعهد کیفیت پیمانکاران در عرضه خدمات می باشد که برای شرکت ها و پیمانکاران گرفته می شود. در اجرای پروژه های بزرگ، باید قابلیت شرکت هایی که دارای مجوز صلاحیت هستند، مطابق با آیین نامه ی پیمانکاران هم ارزیابی شود.

ثبت تغییرات شرکتها

وضعیت حق امضا نیز تعیین می‌کند که شخص جز افراد دارای حق امضا در شرکت است یا خیر. سپس، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد، اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات، آن را تاًیید می کند. پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید و از مراجعه ی حضوری به منظور تحویل مدارک خودداری کنید. همانطور که می دانید این فرایند بسیار زمان بر و پر هزینه می باشد.

  • در شرکت های با مسئولیت محدود تقاضانامه و در شرکت های سهامی خاص و موسسات غیرتجاری اظهارنامه می باشد.
  • در صورتی که مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه شرکت و مواد لایحه اصلاحی قانون تجارت (ماده 99) .
  • در صورت درخواست از طریق اپلیکیشن شامل 10 درصد تخفیف در خدمات موسسه حقوقی سفیر شوید.
  • ۲-درصورتیکه مجمع باحضوراکثریت تشکیل شده رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه وارایه مدارک مثبته به ضمیمه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها الزامی است..
  • ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان لازم است اشاره نماییم که انجام تغییرات در شرکت ها امری بسیار تخصصی است و کارشناسان زبده ثبتی کال جهت انجام آن در خدمت شما عزیزان می باشند.

حداقل سرمایه باید در ثبت شرکت رعایت شود ، چنانچه در اکثر شرکت ها یک میلیون ریال است و لازم به ذکر است سرمایه نقدی ، غیر نقدی باید مشخص گردد . در گذشته کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت و … به صورت حضوری انجام می گرفت ، چنانچه همین امر سبب هدر رفتن هزینه و زمان بسیاری از متقاضیان می شد . باید توجه کنید که باید اصل یا کپی آن شماره از روزنامه را نزد خود داشته باشید. چون مشخصات مربوط به شرکت در آن ثبت شده و دارای ارزش حقوقی زیادی است و همچنین در برای انجام برخی امور نیاز است. پس از ثبت اطلاعات مربوط به متقاضیان، نوبت به انتخاب نام شرکت می رسد. ۲ – آدرس مدیر تصفیه و محل تصفیه تهران ……………… خیابان ………………………..

دفتر کل :

_ امضای مدارک تأییدشده و پرینت شده از طریق سامانه توسط اعضای شرکت. پر نمودن فیلد تاریخ شروع سمت، مدت ثبت شرکت در تهران تصدی، تاریخ پایان اعتبار سمت و … _ وارد نمودن پنج اسم انتخابی برای نام شرکت به ترتیب اولویت.

با ارسال مدارک از طریق پست، مدارک به قسمت ثبت دفاتر ثبت شرکت ها تحویل و مسئول مربوطه به بررسی مدارک می پردازد. در صورت کامل بودن مدارک ابرازی، کارشناس اداره ی ثبت شرکت ها نسبت به تهیه ی پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پس از تایید مسئولین اداره ی ثبت شرکت ها تحویل متقاضی می شود. ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر این‌که هیچ‌گونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیر عامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند.

۳-کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی شرکاء جدید به ضمیمه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد. لازم به ذکر است که از اواخر دی ماه 1394 به بعد طبق بخش نامه داده شده از اداره ثبت شرکتها در تهران باید از طریق سامانه ثبت شرکتها ثبت برند تجاری اقدام نمود و سایر مراحل را انجام داد. در صفحه مربوط به شعب، چنانچه شرکت یا موسسه احتیاج به تأسیس شعبه داشته باشد اطلاعات آن را در این صفحه وارد نمایید و در بخش مربوط به سمت‌ها در شعب سمت شخص و مدت تصدی را تعیین کنید.

مدیر عامل یا هیئت مدیره مؤسسه اقراربه دریافت وجوه افزایش سرمایه نمود. درنتیجه سرمایه موسسه از ……………………..ریال به……………………………..ریال افزایش یافت وماده………..اساسنامه بشرح مذکور اصلاح می گردد. ۳-در صورتیکه جلسه هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضاء می باشد ارائه مستندات دعوت و یا تعهد هیئت مدیره مبنی بر دعوت از غایب جلسه وفق اساسنامه . _ انتخاب گزینه تأیید مدارک مورد نیاز، پذیرش نهایی و دریافت رسید پذیرش اینترنتی.