نمونه اسم برای ثبت شرکت و برند نام فارسی برای ثبت برند و شرکت اسامی پارسی

در واقع وقتی چند نفر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و برای کاری مثل انتخاب اسم برند همفکری می‌کنند، نتیجه خیلی بهتر از کار درمی‌آید. از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید. طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد می‌شود که بررسی همه آن‌ها وقت زیادی می‌گیرد. شاید انتخاب یک اسم که همه این ویژگی‌ها را داشته باشد، کمی سخت به نظر برسد. اما با کمی فکر کردن، وقت صرف کردن و البته مشورت گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک می‌توانید اسم خوبی انتخاب کنید. البته مواظب باشید که در این قضیه وسواس زیاد به خرج ندهید و کلی وقت و هزینه صرف این موضوع نکنید.

  • نام برند شما باید منحصر به فرد باشد، یعنی در گذشته شخصی یا شرکتی از آن نام برای برند در این طبقه استفاده نکرده باشد.
  • اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند .
  • برای مثال اسم اولی را حسن می‌گذاشتند و دومی را محمدحسن نام گذاری می‌کردند و مهم نبود که تکراری باشد یا اینکه ۷۰ تا حسن در فامیل وجود داشته باشد.
  • مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید.
  • اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما می‌گذارند.

دستور کار شما باید کامل باشد به طوری که پاسخ تمام پرسش‌ها در مورد خلاقیت، کیفیت، نوآوری، مشتری‌مداری، کارایی، اخلاق‌مداری و حرفه‌ای بودن و … مشخص باشد. به عنوان مثال به جای اشاره به کیفیت باید بیان کنید که چرا معتقد هستید که برندتان با کیفیت است. با توجه به اینکه واژه‌های طنزآمیز نظر افراد را به کسب‌و‌کارتان جلب می‌کنند ثبت برند تجاری ولی در نهایت منجر به فروش نخواهند شد. باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد. یک تصمیم اصلی در فرآیند نام‌گذاری این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر. ممکن است با داشتن یک محصول یا خدمات به یک نام دامنه احتیاج نداشته باشید.

راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس. من کارشناس طراحی و چاپ پارچه هستم و قصد دارم در اینستا و.. اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه..

نکات مورد توجه برای انتخاب اسم خاص برای برند

در ان زمان دیک و مک مک دونالد یک ساندویچ فروشی در سن برناردینو ایالت کالیفرنیا داشتند. برادران مک دونالد یکی از دستگاه های مالتی میکسر ساخت کروک را خریداری کرده و کروک آن قدر تحت تاثیر ساندویچ فروشی بزرگ این دو برادر قرار گرفت که شروع به تبلیغ برای آن ها نمود. سال ها بعد وی حق استفاده از اسم مک دونالدز را خریداری کرد. برای ثبت، وارد سایت مرکز مالکیت‌های معنوی شوید و از منوی میز خدمات الکترونیک، به بخش علامت تجاری (برند) رفته و مدارک و اظهارنامه خود را ارسال کنید.

به عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید. در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برنددر مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد. این روزها برای آن که بتوان در هر کسب و کاری موفق شد به یک نام تجاری یا برند نیاز است. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با تغییرات شرکت ثبت برند چرم هستید، پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید. انتخاب اسم برند ایرانی یا انتخاب اسم برند انگلیسی باید به گونه ای باشد که شما را از رقبا متمایز کند و مخاطب یا مشتری با شنیدنش بتواند شما را از سایر رقبا تشخیص دهد. هنگامی که یک نام تجاری عالی با محصولات یا خدمات درجه یک در اختیار دارید، شما می توانید مطمئن باشید که این اسم تجاری، شما را در بین سایر برندها متمایز می کند.

اسم برندها

البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند. حتی قبل از اینکه فکر در مورد اسم برند خود را شروع کنید یک مخاطب یا مشتری فرضی برای برند خود بسازید و تمام ایده های خود را مورد بازبینی در مورد انتخاب اسم برند قراردهید. وقتی بدانید برند خود را برای چه جامعه هدفی ایجاد می کنید راحت تر در مورد اسم آن فکر می کنید. آینده برند شما به طور حدودی چه خواهد بود ؟ این نکته فقط از زاویه دید خودتان نباید بلکه از زاویه دید کارکنان و مخاطبان یا مشتری های شما نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

ارزش فوق‌العاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانه‌های دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند! در واقع آن‌ها دارند نانِ نام برند فوق‌العاده قدرتمندشان را می‌خورند. اگرنه مثل بسیاری از دیگر کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار به انتخاب یک نام معمولی بسنده می‌کردید و به سراغ جست‌وجو و خواندن مطلب در این باره نمی‌رفتید. با این وجود باید بگویم ارزش اسم برند بسیار بیش‌تر از چیزی است که حتی تصورش را بکنید.

می‌دونین که پیدا کردن اسم مناسب چقدر می‌تونه تو آینده برند تأثیرگذار باشه. تصمیم گیری در مورد اسم برند «گوگل» در دانشگاه استنفورد شکل گرفت. لَری پیج، موسس شرکت گوگل، قصد داشت یک وبسایت با قابلیت نمایه سازی داده های وسیع با دیگر دوستان و همکلاسی هایش تاسیس کند. زمانی که کار به مرحله ی انتخاب اسم سایت رسید یکی از پیشنهادات واژه ی «googolplex» به معنای عدد ۱ به اضافه ی ۱۰ به توان ۱۰۰ عدد صفر در مقابل آن بود. نام «Google» زمانی شنیده شد که یکی از دانشجویان در تلفظ واژه ی «Googolplex» دچار اشتباه شد. در نهایت همین تلفظ اشتباه به عنوان اسم سایت انتخاب گردید.

نکات کلیدی انتخاب اسم برند

برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام­ های تجاری هستند که به تاریخچه ­ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند. افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان ثبت شرکت در تهران اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید.

برندهای عمومی

یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. Nike در زبان یونانی به معنای پیروزی است، به علاوه نام خدای پیروزی در اسطوره های یونانی نیز هست.