نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک

در این مرحله باید مقدمات دعوت بر اساس اساسنامه ی شرکت و قوانین تجارت را اجام دهند، سپس صورتجلسه ای که به امضای سهامداران رسیده است (همراه فهرست سهامدارانی که امضا کرده اند) را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهند. در صورتی که مطمئن باشید، نام انتخابی شرکت شما در گذشته انتخاب نشده است، اطمینان دارید که کارشناس اداره ثبت این نام را تائید می کند و همین موضوع باعث آرامش خاطر شما می شود و در حقیقت دیگر در رابطه با این موضوع نگرانی خاصی نخواهید داشت. توجه داشته باشید که شما بعد از انتخاب هر نامی برای شرکت خود، باید از آن در سامانه استعلام بگیرید، تا مطمئن شوید که این نام در گذشته برای شرکت دیگری به ثبت نرسیده است. استعلام اسم شرکت را شما به عنوان یک شخص عادی نمی توانید، انجام دهید، اما ما در ثبتینو این کار را برای شما انجام خواهیم داد.

  • کلماتی مانند بازرگانی، مهندسی، خدماتی و امثال آن قابل ثبت به عنوان اسم شرکت هستند ولی به عنوان یکی از بخش های خاص نام شرکت محسوب نمی شوند.
  • شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد.
  • در تعیین و انتخاب نام شرکت باید نهایت دقت انجام شود تا عنوان انتخابی مورد تایید کارشناسان قرار بگیرد.
  • پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید.

در ادامه مطلب اسامی زیبایی برای ایده گرفتن برای ساخت اسم شرکت و برند موجود است . پس چاره ایی نیست جزء انتخاب نام زیبا برای شرکت که همین یکی از مهم ترین قسمت ثبت شرکت که انتخاب نام شرکت است می باشد . مخصوصا که امروزه به دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم شرکت مناسب برای آنها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان، تأثیر گذار باشد.

انتخاب نام برای شرکت های تازه تاسیس

در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید. البته در همه‌ی این مراحل ثبت برند تجاری باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

اسم شرکت ها

این عناوین شانس بسیار بیشتری برای محبوبیت پیدا کردن نزد مشتریان دارند. هنگام انتخاب اسم شرکت باید لغاتی را به کار گرفت که مشتری به راحتی بتواند آنان را تلفظ نماید. برخی استارت آپ ها از اسامی عجیب استفاده می‌نمایند تا بتوانند خود ثبت تغییرات شرکت را از رقبا متمایز نمایند. اما این مسئله هنگامی دچار مشکل می‌گردد که مشتری بخواهد شما را گوگل کند و یا به دیگران توصیه نماید. از کلمات قدیمی و یا جدیدی استفاده کنید که بشود تلفظ نمود ؛ نه اینکه فقط خودتان دوست داشته باشیدش.

توجه داشته باشید نام مربوطه باید ریشه فارسی داشته باشد ، لاتین نباشد و از معادل های فارسی کلمه به جای کلمات لاتین استفاده نمود . و این درحالی است که امکان ثبت نام های تکراری در شرکت ها وجود ندارد و باید توجه داشته باشید تا نام مشابه نیز انتخاب نگردد . در اکثر موارد ظرفیت نام های یک سیلابی و دوسیلابی پرشده است. اسامی که سه سیلابی هستند خیلی راحتتر مورد تایید قرار می گیرند.

از آنجایی که تعیین نام شرکت می‌تواند سهم بسیار مهمی در بازاریابی کسب‌وکارتان ایفا کند، بهتر است وقت و دقت کافی را به این موضوع اختصاص دهید تا پس از مدتی مجبور به تغییر آن نشوید. نام و برندی که برای شرکت خود ثبت می کنید نباید قبلا توسط شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد. بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم.

ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه sixty four را در بین 100 برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد. البته استارباکس نام شخصیت پری دریایی در رمان موبی دیک، نهنگ سفید می باشد که این نام در کنار لوگوی پری دریایی نیز بی تاثیر در موفقیت و به یاد ماندن نام این شرکت نمی باشد. حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت.

نکاتی برای انتخاب اسم شرکت

همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. شئونات انقلاب اسلامی باید در نظر گرفته شده باشد و با آن منافاتی نداشته باشد. اسم باید فارسی و معنادار باشند ثبت شرکت و در فرهنگ لغت دهخدا و عمید نیز موجود باشند. ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شركتهای با تابعیت خارجی به نحو شركتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شركتهای خارجی منعكس می شود.

اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. ثبت پایتخت با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه ثبت شرکتها با بهره مندی از کارشناسانی مجرب و با تجربه در تمامی زمینه های مرتبط آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می باشد. در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد باید مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکتهای بررسی کننده نام اعلام نماید تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد.

در این مقاله قصد داریم اسم شرکت ، قوانین انتخاب نام شرکت ، روش استعلام نام شرکت و موارد مربوط به آن بپردازیم . همچنین برای ثبت شرکت‌های تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامه‌ای جداگانه درخواست شود. نام انتخابی شرکت شما باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد. به عنوان نمونه، باید به جای واژه غیرفارسی «آپارتمان» از معادل فارسی آن یعنی «کاشانه» استفاده کرد. همچنین از «فن» به جای «تکنیک» و «تکنو»، از «فناوری» به جای «تکنولوژی»، از «درمانگاه» به جای «کلینیک» و از «سامانه» به جای «سیستم» باید استفاده کرد.