نمونه اسم شرکت قابل ثبت

اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. در اداره ثبت شرکتها با ثبت شرکت در تهران کارشناسان موسسه حقوقی مشهور تماس بگیرید. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حالا که در مراحل راه‌ادازی کسب‌وکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد.

بعد از جمع آوری مدارک و مجوزهایی که به آن نیاز دارید، باید این مدارک را اداره ثبت تحویل دهید، برای این کار هم باید از پستی استفاده کنید که به عنوان پست معتمد اداره ثبت شناخته می شود. البته شما می توانید مدارک و مجوزهایی که کسب کرده اید را به ثبتینو تحویل دهید، ما کارهای دیگر را برای شما انجام خواهیم داد. ثبت پایتخت با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه ثبت شرکتها با بهره مندی از کارشناسانی مجرب و با تجربه در تمامی زمینه های مرتبط آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می باشد. در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد باید مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکتهای بررسی کننده نام اعلام نماید تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد.

اسم های شرکت

به همین دلیل بهتر است هم به لحاظ حقوقی و قانونی و هم از نظر کسب و کار و بازاریابی وجوه مختلف آن را بررسی کنید و از راهنمایی‌های یک مشاور خبره استفاده کنید. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید.

براین اساس وظیفه بازاریابان این است که شیوه پردازش اطلاعات مرتبط با نام های تجاری توسط مصرف کنندگان را تسهیل نمایند .بدین ترتیب، انتخاب نام تجاری کوتاه ، به سرعت از طریق پیوندهایی که با آن علائم تجاری دارند در حافظه در دسترس قرار می گیرند. جهت دریافت مشاوره، فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان سفیر صلح با شما تماس بگیرند. گاهی ممکن است با بررسی کارشناس، نام تعیین شده با قوانین تعارض داشته باشد. در چنین حالتی درخواست متقاضی رد می‌شود و به او اطلاع داده می‌شود تا برای انتخاب نام جدید اقدام کند.

راهنمای ثبتی

توجه داشته باشید نام مربوطه باید ریشه فارسی داشته باشد ، لاتین نباشد و از معادل های فارسی کلمه به جای کلمات لاتین استفاده نمود . نام انتخابی باید متناسب با شئونات اسلامی باشد و با آن منافات نداشته باشد . در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که در رابطه با موضوع نام شرکت پیگیری ثبت تغییرات شرکت مطالبی را بیان کنیم و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار دهیم. اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوالی برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید، تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم. استفاده از اسم هایی که مخفف چندین کلمه است، برای نام شرکت مجاز نیست.

البته استارباکس نام شخصیت پری دریایی در رمان موبی دیک، نهنگ سفید می باشد که این نام در کنار لوگوی پری دریایی نیز بی تاثیر در موفقیت و به یاد ماندن نام این شرکت نمی باشد. حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت. مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد. به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید.

در حقیقت در این‌صورت با تعداد زیادی سلیقه مواجه هستید که ممکن است بسیاری از آن‌ها تخصصی و حرفه‌ای نباشند. در مورد این کمک گرفتن از دیگران در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها ثبت برند تجاری کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید. البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید.

در این مورد، نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت‌ها، نظر نهایی محسوب می‌شود. واحدانتخاب نام شرکتها و اسامی شرکتو موسسات غیر تجاری در هر اداره ثبت شرکتها مستقر می باشد. کلیه واحد ها زیر نطر اداره ثبت شرکتها تهران بوده و از یک سامانه یکپارچه استفاده می نمایند.

  • به عنوان نمونه، نام پیشنهادی «اندیشه گستران» در شرایطی که نام «اندیشه گستر» پیش‌تر ثبت شده باشد، تایید نخواهد شد.
  • اسم شرکت باید منحصر به فرد باشد و تکراری نباشد به همین جهت پیش از درخواست نام های پیشنهادی باید از نام های درخواستی استعلام بگیرید .
  • اسم انتخابی باید حداقل از 3 بخش تشکیل شده باشد و با موضوع و حوزه فعالیت شرکت همخوانی داشته و مرتبط باشد، علاوه بر آن اسم مورد نظر باید معنا و مفهوم داشته و خوش آهنگ باشد.
  • شما می توانید هر یک از این گزینه ها را به دلخواه خود انتخاب کنید و یا با مطالعه ادامه مطالب و دیدن فیلم های کوتاه ما ، بیش از پیش به هدف خود نزدیک شوید.
  • اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید.

مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نامی جذاب و شیک برای شرکت انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. _اسم شرکت می بایست مناسب با فعالیت شرکت باشد، توجه مصرف کننده را به خود جذب کند و برروی مخاطب نگرش مثبت ایجاد کند. بنابراین، مخاطبین بازار را در نظر بگیرید و از انتخاب نام های پیچیده و دشوار برای شرکتتان بپرهیزید. ماده ۱۰- نام اشخاص حقوقی ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ای که با رعایت قوانین ، مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود ، قابل تغییر خواهد بود . ماده ۳- اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آنها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها ، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند . پس از آن ارائه ی رسید بانکی و البته اصل صورتجلسه ی امضا شده به قسمت تعیین نام در اداره ثبت شرکت ها .

پی اچ متر قیمت مناسب

باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. باید با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافی نداشته باشد.

ایده ساخت اسم شرکت

۱۳- نامی انتخاب کنید که غیر از خودتان برای دیگران نیز دارای معنا و مفهموم باشد. ۹- از پایگاه‌های اطلاعاتی بهره ببرید تا مطمئن شوید نام انتخابی شما قبلا ثبت نشده باشد. ۱- اسامی شرکت‌های دیگر را چک کرده و ایده‌های خود را با آن‌ها مقایسه کنید. برای مثال به جای استفاده از کلماتی مانند سیستم از سامانه یا به جای استفاده از تکنولوژی از فناوری استفاده کنید. این اسامی باید در لغتنامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشند. چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع(نظیر ون،ین،ها و یا جمع مکسر)یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد.