نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

اسم خاص برای برند

تو این مرحله سه صفحه فرود یکسان رو طراحی می‌کنین و تو هر صفحه فقط اسم برند رو تغییر میدین. اسم برند باید منحصربه‌فرد، به یاد موندنی و متفاوت از اسم‌های دیگه باشه. فکر نکنین اگه اسمی مشابه یه اسم تجاری معروف انتخاب کنین می‌تونین خیلی زود به جایگاه خوبی تو بازار برسین. اتفاقاً برعکس هست، این کار باعث میشه شما یه برند فیک و کپی کار شناخته بشین.

حال که به نام‌های انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آن‌هم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کرده‌ایم اصلاً به ‌درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کرده‌ایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمی‌توانید این‌گونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جواب‌هایی واقعی برسید.

بعضی نام‌های فارسی هستند که چند املای متفاوت دارند یا وقتی می‌خواهید آن‌ها را به انگلیسی بنویسید، چند مدل می‌شوند. مثلاً آسیه که ممکن است به‌صورت Asie، Asiye، Asiyeh و … نوشته شود. بهتر است از این کلمه‌ها که به شکل‌های مختلف می‌توانند نوشته شوند، برای نام برند استفاده نکنید.

نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند. از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان ثبت برند تجاری حک خواهد شد . به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید . شما باید یک طوفان فکری به راه بیندازید تا بتوانید ایده های مختلف را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را بررسی کنید.

اگر روزی خواستید شرکت خودتان را به فروش برسانید، ممکن است این نام برای خریدار جذاب نباشد. اطمینان حاصل کنید که اسم منتخب شما در سایر زبان ها معنی منفی ندارد. به عنوان مثال کمپانی GM اسم ماشین جدیدش را “نوا” گذاشت در حالیکه که این کلمه در زبان اسپانیایی به معنای “حرکت نمی‌کند” است. یک اسم ساده و کوتاه باید به راحتی تلفظ شود، املای آن آسان باشد، چند املایی نباشد، املا و تلفظ آن در زبان‌های مختلف یکسان باشد و به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شود تا بتواند آن را به آسانی در اینترنت جست‌وجو کند.

به منظور دسترسی آسوده تر بهنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وب سایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. نام تجاری شما بدون بازاریابی و تبلیغات ناشناخته و بدون معنی باقی می ماند. تغییرات شرکت سلام با تشکر ، مطالب را خوب و روان بیان فرمودید آنچه مغفول مانده بود منابع تعیین نام و چگونگی ساخت نام است و بهتر بود در این زمینه هم بیشتر توضیح میفرمودید.

مواردی که در انتخاب نام برند باید در نظر داشته باشید

به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسی‌یاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت. با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. می‌رسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است. با افزودن پسوند بسیار پرکاربرد ((آن)) به نام برندی مبدل شد که امروز جزو سایت‌های فروشگاهی برتر ایران است. همین‌طور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز می‌تواند کمک شایانی به مقوله اسم برند‌مان بکند. خب، پس کمربندهای انتخاب اسم برند را محکم ببندید، سفر شروع شد.

  • بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود .
  • چرا؟ چون الموت تو زبان عربی به معنی مرگ هست و با احساس منفی از طرف مصرف‌کننده روبه‌رو میشه.
  • می‌توانید لیستی از ایده‌های مختلفی که به ذهن شما خطور می‌کند، تهیه کنید.
  • تو این مرحله باید به سایت ثبت علائم تجاری سر بزنین و بررسی کنین که کدوم از این اسم‌ها در دسترس هستن.

این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند . همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. ثبت شرکت در تهران ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است.

فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد. این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر می‌کشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار می‌دهند (از جمله انتخاب اسم برند). اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

کلید صفر: نام خوش‌آوا انتخاب کنید

پیشنهاد اسامی و عناوینی که به تشکیلات دولتی و کشوری اختصاص دارد، از طرف متقاضیان پذیرفته نمی‌­شود. نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید. ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید. ©2021 تمام حقوق این سایت به شرکت آکام آتا تعلق دارد. | گروه سازمند | استفاده از مطالب با ذکر نام آکام آتا و لینک به منبع بلامانع است.

دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. همچنین کمک‌ می‌کنند تا برند شما را قدرت‌مند نشان دهند. در این داستان‌های باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید.

استفاده از استعاره برای فعالیتی که اون شرکت انجام میده

پس هیچ‌وقت از سر عجله و سهل‌انگاری اسمی را انتخاب نکنید که بعد از چند سال بخواهید نام برند خود را عوض نمایید و برای معرفی مجدد آن هزینه‌های زیادی را متقبل بشوید. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت ( نام شرکت ) باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد برای مثال کلماتی مانند سپنتا.

از بین انواع رنگ نیز ، رنگ‌ های سازمانی خود را انتخاب نمایید. نام برند می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کار و ایجاد برند زیرمجموعه Sub-Brand باشد . برای یافتن اسم کافی‌شاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید. کلمات مختلف را با هم ترکیب کنید تا به نام منحصربه‌فردی دست یابید. می‌توانید لیستی از ایده‌های مختلفی که به ذهن شما خطور می‌کند، تهیه کنید. پس از پایان کار، موارد نامناسب را حذف کنید و به لیست کوتاهی برسید.