همه چیز درمورد ثبت موسسه حقوقی

موسسات غیر تجاری برای مقاصد غیرتجارتی با موضوعاتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امور حقوقی و امور آموزشی و از قبیل این موضوعات تشکیل می شود و با عناوینی از قبیل انجمن، کانون یا بنگاه و امثال آن ثبت می شوند. شما پس از ثبت موسسه آموزشی میتوانید دانشگاه، پژوهشکده و پژوهشگاه، مرکز علمی و تحقیقاتی به صورت انتفاعی و غیرانتفاعی یا دولتی و غیردولتی دایر نمایید. تمامی فرمت‌های آموزش عالی و موسسات علمی و تحقیقاتی به علاوه آموزشگاه‌های عالی آزاد برای شما در دسترس خواهد بود. شما میتوانید با توجه به اختیاراتی که دارید به برگزاری دوره (کنکور تا دکتری) به شکل تخصصی بپردازید. علاوه بر برگزاری دوره در بحث تحقیقات بومی و بین‌الملل میتوانید به شکل انفرادی یا در قالب مشارکتی با سایر نهادها و سازمان‌ها اقدام به فعالیت نمایید. اما در صورتی که تقاضای ثبت قبول شود، گواهی تاسیس موسسه غیرتجاری صادر می‌شود.

تشکیلات مزبور طبق ماده 584 قانون تجارت از تاریخ ثبت، شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عناوینی از قبیل انجمن، بنگاه، کانون و امثال آن را اتخاذ کنند. ورزش و جوانان (تربیت بدنی) – ثبت موسسه ورزشی – ورزش و برنامه های هیات های ورزشی – ورزش و جوانان ( تربیت بدنی ) . تا اینجا با یک بررسی معمولی متوجه تفاوت بین شرکت و موسسه شده اید.

  • یکی از دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند به فعالیت تجاری و بازرگانی در بازار بپردازند، ثبت موسسه حقوقی است.
  • شرکای موسسه غیرتجاری باید مدارک هویتی شامل فتوکپی کارت ملی و فتوکپی شناسنامه ارائه نمایند.
  • با سلام و احترام دوست عزیز، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده در سایت ثبت شرکت ها پرداخته و اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغیه رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نموده ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را تایید می کنند.
  • بلکه باید گفت، فعالیت های اقتصادی تنها هدف ایجاد یک موسسه نیست.
  • سامانه ثبت موسسه و تشکل ها در شهرستان ها اداره ثبت مرکز استان می باشد.

پس از انتخاب این افراد باید نسبت به تکمیل فرم صورت‌جلسه مجمع اقدام کنند. بعداز اینکه یکی از نام ها برگزیده شد متصدی مربوطه بعداز توجهات لازم به موضوعیت ثبت موسسه و اخذ مجوز در صورت احتیاج به مرجع مرتبط ارجاع داده می شود. چند نام را بصورت پیشنهادی انتخاب می نماییم وتحویل متصدی تعیین نام در اداره ثبت شرکتها می دهیم . نام انتخابی می بایست کاملا فارسی سه سیلابی و مطابق شئون انقلابی باشد. بعد از بررسی ها مسئول مربوطه گواهی لازم را جهت انتخاب یکی از اسامی پیشنهادی صادر می نماید. یک موسسه در صورتی منحل می شود که یا مجمع عمومی فوق العاده تصمیم به انحلال آن بگیرد و یا اینکه دادگاه حکم انحلال را صادر نماید.

بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند

حداقل شركا در موسسات غیرتجاری نباید كم تر از دو شخص را شامل خواهند شد و میزان سرمایه ورودی آن ها بر طبق آورده هر شریک می باشد . جهت ثبت شرکت های غیر تجاری ارائه اظهارنامه ( شامل نسخه چاپی تقاضانامه ثبت موسسه به همراه مدارک لازم که باید در دو نسخه با تاریخ و امضا ارائه می شود و باید مشمول نسخه اصلی یا رونوشت از وكالتنامه وکیل به جهت انجام امور ثبتی باشد . در مرحله اول لازم است ثبت نام الکترونیک در سامانه اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری انجام گردد. در مراحل بعد مدارک ثبتی شرکت ( تقاضانامه، صورتجلسه مجمع موسس و اساسنامه ) از سایت در دونسخه چاپ شده و توسط همه اعضا امضا می گردد. بعد از آن یک نسخه از مدارک اساسنامه ، صورتجلسه و تقاضانامه ثبت موسسه که با مهر اداره ثبت شرکت ها مهر شده است را به متقاضی ثبت موسسه تحویل دهد .

در این مقاله از مجله آگاپه ضمن بررسی فرایندهای ثبت سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها به نقش اساسنامه و سایر مدارک ضروری برای تأسیس این سازمان‌ها اشاره کردیم. فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در ۲ نسخه توسط اعضای هیات مدیره تکمیل شود. موسسه مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی یک نسخه از آن را به کانون وکلا تسلیم نماید. در موسسه ی حقوقی حداقل یک نفر از وکلای موسس باید دارای بیش از ده سال سابقه وکالت دادگستری باشند. کپی مدارک هویتی شرکا در صورت مشمول بودن هریک از شرکا ارائه ی کپی پایان خدمتی الزامی می باشد. توجه شود اگر شرکت یا موسسه دیگری جزو شرکا است لازم است نماینده ای از طرف خود برای موسسه معرفی کند.

ثبت موسسه

هم چنین مدیرعامل باید دارای گواهی عدم سو پیشینه بوده و دارای تابعیت ایرانی باشد. حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و دارا بودن 5 سال سابقه کار در این مورد یا معادل آن تحصیل در یکی از رشته های بازرگانی ، روابط عمومی ، بازرایابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی الزامی میباشد. مدیرمسئول یا مدیر عامل کانون تبلیغاتی نباید کارمند دولت باشد. برای ثبت موسسات حقوقی می توان از تعدادی از وکلای مقیم حوزه در دادگستری به عنوان همکار دعوت به کار در موسسه کرد. و پس از تایید کانون وکلا می تواند همکاری با انها را شروع کند.

انواع موسسات غیر تجاری براساس اهدافشان :

در صورتی كه تقاضای ثبت مورد قبول واقع شود .مراتب دفترنویسی یا ثبت دفتری شده و ورقه ای حاكی از تصدیق ثبت به متقاضی داده می شود و پس از آن خلاصه مراتب در روزنامه رسمی یا یكی از روزنامه های كثیر الانتشاربه درخواست متقاضی و پرداخت وجه منتشر می گردد. گروه نخست موسسات غیر انتفاعی هستند که هدف سامانه ثبت شرکت از تاسیس و ثبت آنها کسب سود و منفعت نمی باشد. موسساتی که مقصود از تشکیل آن‌ها جلب منافع وتقسیم آن بین اعضای خود نباشد اینگونه موسسات اصطلاحا موسسات غیر انتفاعی نامیده می‌شود. پس از امضای نسخ تایپ شده توسط رئیس اداره ثبت شرکتها این مرحله آگهی صادر و دو نسخه تایپی به متقاضی تحویل می گردد.

ورشکسته نباشند و نیز در صورت ورشکستگی، به تقلب و تقصیر ادعا نکرده باشند که ورشکسته نشده­­اند. سوء پیشینه کیفری موثر نداشته باشند(نداشتن سوء پیشینه باید توسط مراجع ذیربط مورد تایید قرار گرفته باشد) و نیز از حسن شهرت برخوردار باشند. بایستی خدمت وظیفه عمومی را گذرانده باشند و یا برگ معافیت دائم را ارائه نمایند. معرفی نامه نماینده زمانی که اعضا هیات مدیره از اشخاص حقوقی باشد.

راهنمای ثبت شرکت پیمانکاری در سال 1400

و آن مواردی مانند موضوع موسسه ارگان اداره كننده (هیات مدیره) وارگان تصمیم گیرنده “مجامع عمومی” و اختیارات آنها و غیره آورده شود. موسسات غیر تجاری به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شود. دسته اول موسسات غیر تجاری هستند که، به دنبال منافع خود و اعضای ثبت شرکت شرکت نیستند . که هدف انها انجام فعالیت های اجتماعی مانند انجمن های تخصصی” اسلامی و علمی خاص است. مانند موسسات خیریه و موسسات قرض الحسنه که در هنگام ثبت موسسات باید باید علاوه بر استعلام از اداره ثبت شرکتها از نیروی انتظامی نیز استعلام شود.

misc