۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

هرکدام از ما نام برندها و محصولاتی را به یاد داریم که اکنون خبری از آن‌ها نیست. یا در خبرها گفته می‌شود این برندها فعال هستند ولی در عمل هیچ محصولی از آن‌ها در بازار نمی‌بینیم. پیش از این گفتیم که بهتر است نام تجاری خود را محدود به چیز خاصی نکنید. اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

  • اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید.
  • این برند در محصولات خودش اکسیژنی تا 20 برابر میزان استاندارد دارد که کیفیت زندگی صرف‌کننده را بالاتر می‌برد.
  • در دهه ۱۳۵۰ فعالیتش گسترش یافت و به تولید لوازم خانگی از جمله یخچال، بخاری، ماشین لباس‌شویی و کولر نیز روی آورد.
  • شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید .
  • مناسب ترین اسم برند تجاری در واقع نامی است که در یک کلام معیارهای مورد نظر شما را پوشش دهد.
  • اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد .

چون ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. در کشور ما نیز با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون اتکا به خلاقیت در زمینه انتخاب نمونه اسم برند، شما توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید داشت. در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریان افزایش خواهد یافت.

افزایش حقوق کارکنان دانشگاه

امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند . زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود . همچنین در حوزه ثبت برند نیز چنین مشکلی دارند.انتخاب اسم تجاری چه برای نام شرکت و یا نام برند می بایست از یک سری قوانین مشخص تبعیت نماید. حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید.

اسامی برندها

مهم ترین چیزی که باید در انتخاب اسم برند به خاطر داشته باشید این است که نام گذاری برند یک مسابقه نیست که بازنده یا برنده داشته باشد. مناسب ترین اسم برند تجاری در واقع نامی است که در یک کلام معیارهای مورد نظر شما را پوشش دهد. اسم برند باید به سادگی تلفظ و نوشته شود، از همه مهم تر بتوان آن اسم را تصاحب کرد و انتخاب آن نام کمترین مشکل را در آینده برای شما به همراه داشته باشد. در انتخاب نام تجاری جدید 5 تا 10 سال آینده را در نظر بگیرید و نامی انتخاب کنید که با پرتفولیو محصولات فعلی و همچنین محصولاتی که در آینده وارد بازار خواهید کرد همخوانی داشته باشد.

برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود . از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد .

انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست. بالاخره می‎توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت ثبت شرکت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کم‌کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید.

تغییر ساعت کاری ادارات

پس اگر شما در کسب و کار سفر و جهانگردی هستید به نظر ما نخواهید توانست نامی قدرتمندتر از مارکوپولو برای خود انتخاب نمایید. پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید. مهم ترین بخش و دسته انتخاب اسامی برند آن است که اگر نتوانید نام مناسبی و خوبی پیدا کنید، می توانید آن را بسازید. نام های ساختگی ساخته خیال هستند که در صورت معنادار نبودن، مشخص کننده مورد خاصی نیستند. این نوع اسامی خلاق ترین نام برند محسوب می شوند، اما به این معنی نیست . اسامی برندهای توصیفی مواردی هستند که به خوبی خدمات یا محصول ارائه شده توسط شرکت را بیان می کنند.

تصویری که مشتریان با شنیدن نام شما در ذهنشان تصور می‌کنند، برند شماست. این نکته مهم را بخاطر بسپارید که برای تمدید اسم برند کسب و کار شما پس از ده سال هیچ هشداری داده نمی‌شود پس حواس خود را جمع کنید و برای رسیدن ده سال آینده گوش به زنگ باشید. خدا را چه دیدید، شاید در آینده کارتان توسعه پیدا کرد و خواستید محصول‌تان را به خارج از کشور صادر کنید. پس بهتر است از کلماتی که بعضی حروف آن در زبان سایر کشور‌ها نیست، استفاده نکنید. نکته مهم اینکه مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبان‌ها معنای نامناسبی نداشته باشد. مسلماً وقتی‌که در جمعی حاضر می‌شویم، اسم ما و ظاهرمان اولین چیزیست که روی بقیه تاثیر می‌گذارد و به احساسات و طرز فکرشان نسبت به ما جهت می‌دهد.

وقتی می­‌گوییم تلفظ سختی نداشته باشد به این دلیل است که در ذهن مخاطب بهتر بماند و از طرفی شکل نوشتاری ثابتی هم داشته باشد. ثبت برند تجاری این نکته برای کسب­‌وکاری که تازه اول راه است خیلی مهم است. حتی برای شروع، استفاده از اسامی مخفف هم توصیه نمی‌شود.

این که ما بتوانیم اسمی شایسته و قدرتمند برای برند شخصی، سازمانی، سایت و …..پیدا کنیم این روزها یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب وکارهاست. اگر میخواهید مرا بیشتر بشناسید، تا انتهای مقاله، همراهم باشید. تحقیقات بازار، طوفان فکری ،تحلیل اطلاعات و آزمایش متعدد – این ها همه کارهایی به صورت سختگیرانه و خسته کننده قبل مراجعه به وکیل ثبت کننده برای نهایی کردن نام برند، طی می‌نماییم. امروزه استارت آپ ها به سختی نام شرکت خود را بصورت کلمات اختصاری انتخاب می کنند، اما به عنوان استراتژی بازسازی برند، استفاده از کلمات اختصاری در نام برند برای برندهایی مانند خوب جواب داده است. KFC به خوبی توانست واکنش مصرف کننده در برابر چربی های ترانس را به خود جلب کند و در حال حاضر به کمپین باز مرغ سرخ شده کنتاکی برگشته است. نشان دهنده برند قوی که بزرگتر از صرف ارائه کالا و خدمات هستند، می باشد و اغلب سنگ بنای جایگاه یابی یک برند هستند.

تلفظ نادرست دیگر نام این برند «شِورُلت» (با «و» ساکن) است که در ایران گاهی به عنوان تلفظ درست در نظر گرفته می‌شود. «شِورُله» (کسره روی ل) در واقع تلفظ درست نام این برند است و به این ترتیب حرف «و» ساکن است و حرف «ت» هم نباید در این نام تلفظ شود. دانستن اشتباه رایج در تلفظ نام این شکلات صبحانه معروف که خیلی از ما طعمش را چشیده‌ایم، خالی از لطف نیست. تلفظ نادرست رایج آن «ناتلا» یا گاهی اوقات «نُتلا» است؛ اما اگر بخواهیم نام این محصول خوشمزه شرکت «فررو» ایتالیا را به درستی تلفظ کنیم باید بگوییم نیو تِ لّا. • نام برند نباید به گونه ای طراحی شود که باعث گمراهی مصرف کننده از لحاظ مبدا ساخت و یا کیفیت محصولات باشد. به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد.

از آنجا که اسامی به یادماندنی معمولا غیر خطی و چند بعد را در بر میگیرد . به گونه ی دیگر «برند» دارای ماهیتی اجتماعی و جامع است و قدرتمندترین برندها آن‌هایی هستند که همه افراد مرتبط با آن‌ها نسبت به آن حس مالکیت داشته و آن را متعلق به خود می‌دانند و در مورد آن می‌گویند این برند دلخواه من است. حال که می دانید ارتباط بین نام و علامت تجاری تا چه اندازه اهمیت دارد، لازم است که به نامی فکر کنید که آزادی بیشتری برای ساخت لوگو به شما میدهد. پیگیری ثبت تغییرات شرکت معمولاً لوگوهای تصویری بسیار قویتر از لوگوهای کلمه ای هستند، به همین دلیل بهتر است به نام تجاری فکر کنید که سمبل شیء یا چیزی باشد. اگر می خواهید برند فوق العادهای برای بیزنس خود داشته باشید، مطمئن شوید که مردم بتوانند نام تجاری شما را با علامت تجاریتان مرتبط ببینند. اولا ، اگر می خواهید از اینترنت برای بیزنس و تجارت خود استفاده کنید، نیاز به یک وب سایت قانونی دارید که منبعی جامع برای دریافت اطلاعات درمورد برندتان و نام تجاری باشد.

اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب‌وکار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند. به عنوان مثال اسم‌هایی مانند گوگل، یاهو و سونی کاملاً منحصربه‌فرد هستند که پیش از آن کمتر کسی آن‌ها را شنیده بود. مزیت یك اسم توصیفی این است كه آن‌ها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان می‌كنند. با این حال ، نکته منفی این است که شما را متصل می‌کند و انعطاف‌پذیری را برای تنوع بخشیدن به محصولات یا خدمات شما کاهش می‌دهد. اسمی که برای برندتان انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود.