انتخاب نام برند برای ثبت شرکت و ساخت سایت

مثلا “اخبار رسمی” که یک سرویس کمپین رسانه‌ای و نشر رپورتاژ آگهی است نامی را انتخاب کرده که به نظر می‌رسد باید منبع اخبار رسمی نهادهای ملی باشه. رستورانی با نام “طبیعی باش” فروشگاهی با نام “آن” و … هرکدام از این اسم‌ها هنگام استفاده در جمله شخصیت اسم بودن‌شون از دست میره.

سایت پیشنهاد نام برند انگلیسی

پروسه ثبت نام یک شرکت و ساخت اسم شرکت به صورت اینترنتی انجام می­شود در نتیجه شما می­توانید به صورت اینترنتی از طریق سازمان ثبت شرکت­ها نام شرکت خود را ثبت و پیگیر ثبت نام شرکت باشید. بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است. ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. پس در تمامی مراحل صبر و حوصله‌ی زیادی را به‌خرج دهید. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد.

دیدگاه خود را ثبت نمایید

سایت کاریابی جاب ویژن با همکاری بهترین موسسات آموزشی کشور، دوره‌های آموزشی مفید و کاربردی را به شما معرفی می‌کند. پس از شرکت در این دوره‌ها، مدالی در کنار رزومه شما قرار می‌گیرد که باعث تمایز شما از سایر کارجویان می‌شود؛ به این ترتیب، می‌توانید در رقابت کاریابی پیروز شده و در موقعیت شغلی بهتری استخدام شوید. سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید. پیشنهاد می‌کنم با عضویت پولی از سایت واژه‌یاب فارسی برای جست‌وجوی واژه‌ها استفاده کنید چرا که این سایت گنجی از واژه‌های مشابه و هم‌قافیه در اختیارتان می‌گذارد. سرویس کودک آنلاین، یکی از سایت های فعال در زمینه مراقبت و نگهداری کودکان است. در بخش راهنما انتخاب اسم کودکان ایرانی شما می توانید نام مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

  • سایت کاریابی جاب ویژن با همکاری بهترین موسسات آموزشی کشور، دوره‌های آموزشی مفید و کاربردی را به شما معرفی می‌کند.
  • و باید حتما برای آن وقت گذاشته و حتی تا حدودی وسواس به‌خرج دهید.
  • تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پرتال می‌باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
  • صرف نظر از بحث تبلیغات این برندها، این نام‌ها طوری انتخاب شده‌اند که تلفظشان راحت است، سریع به ذهن سپرده می‌شوند و متمایز و منحصربه‌فرد هستند.
  • اما یک سوال دیگر مطرح می‌شود؛ آیا نام کسب و کار در موفقیت یک کسب و کار تاثیر دارد؟ خیر.

بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید. به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس ثبت برند شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد. نمی‌توانید نامی غیرمرتبط و بی‌ربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد.

Panabee روش ساده ای است که شما می توانید نام دامنه ، نرم افزار ، شرکت یا اسم شخص را در آن جستجو کنید. اگر کلمه ی اصلی مورد نظر شما قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده باشد ، این ابزار پیشنهاداتی با ترکیب کردن کلمه ی شما با سایر کلمات، مخفف کردن ، اضافه کردن پسوند یا پیشوند ارائه می دهد. NameStall مجموعه ای است که با استفاده از کلمه ی کلیدی ، پسوند و پیشوند مناسب ، و گروه بندی خوب بیش از a hundred and eighty پیشنهاد مختلف پیش روی درخواست کننده می گذارد. این ابزار با ساختن عبارات 2 یا three کلمه ای و پیشنهاد 5 گروه مختلف دامنه (ir. , .com ,.org ,….) گزینه های زیادی را به فرد معرفی می کند و مانند برخی دیگر به طور همزمان وضعیت دامنه را نیز نشان می دهد.

انتخاب نام شرکت سخت یا آسان؟!

برای اینکه برندتان برای حضور در عرصه بین المللی با مشکل مواجه نشود، قبل از ثبت آن را از نظر حقوقی بررسی کنید تا محدودیتی برای آن وجود نداشته باشد. کاملا واضح و روشن است که اسامی کوتاه و تک سیلابی به سادگی در ذهن مخاطبان باقی می مانند(باز هم می توان از نیوسئو نام برد). به این شکل شما با کوچک‌تر کردن موضوع اصلی خود به بخش‌های مختلف می‌توانید به ایده‌های بهتری برای انتخاب اسم برسید.

در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریال نمی باشد. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نام‌های برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربه‌دیر به‌روزرسانی می‌شود .

در حالی که رقیب اصلی‌ش یعنی دیوار اسمی داره که نمیشه به راحتی شیپور تبدیل به تصویر بشه و در برندینگ استفاده بشه. همانطور که یک نوزاد به محض ورود به این دنیا نیاز به یک نام دارد، شما هم باید در اولین قدم نامی مناسب برای کسب‌و‌کار نوپای خود در دنیای مجازی داشته باشید. قبل از تصمیم‌گیری و انتخاب یک نام، باید از ساختار آدرس سایت، اهمیت و روش‌های انتخاب یک نام ثبت شرکت دامنه مناسب اطلاعاتی داشته باشید. با خواندن این مقاله، شما قادر خواهید بود بهترین و ارزشمند‌ترین نام دامنه را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید و از این مرحله در راه‌ اندازی وب‌سایت تجاری‌تان به سلامت عبور کنید. گاهی رسیدن به اسامی خاص برای برند، آن‌قدر فرآیند طولانی و اعصاب‌خردکنی می‌شود که بعضی‌ها حاضرند پول بدهند تا بقیه برای‌شان اسم برند انتخاب کنند!

استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. همچنین کمک‌ می‌کنند تا برند شما را قدرت‌مند نشان دهند. در این داستان‌های باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید. اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد.

اما اگر نتوانستید نامی با این ویژگی پیدا کنید، بهتر است که انواع شکل های نوشتاری آن را با پسوند های مختلف ثبت کنید. ” که به معنی مشاور است برای نام وب سایتتان استفاده کنید. نام دامنه باید به گونه ای انتخاب گردد که هنگام معرفی به مشتری، به راحتی آن تغییرات شرکت را فهمیده و بتواند بدون اشتباه آن را تایپ کند. سعی کنید نام دامنه انتخابی شما دارای حالت‌های مختلف برای تایپ نباشد. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد.

برای مثال پیشنهاد می‌کنم در گوگل کلمه دیجی را با کلمات دیگه ترکیب و جستجو کنید. اگر در نامگذاری کسب و کارتون از نام شهر یا کشور خاصی استفاده کنید این مشکل وجود داره که در صورت تمایل به توسعه جغرافیایی خدمات، همین نام مانع بزرگ باشه. مثلا شیراز تخفیف که برترین وبسایت تخفیف گروهی در شهر شیراز هست هیچ‌وقت نمی‌تونه با این نام در شهرهای دیگه فعالیت کنه در حالی که تخفیفان می‌تونه برای هر شهری از ایران خدمات تخفیف خرید گروهی ارائه کنه. اگر دو لغتی که بابت ساخت اسم برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید ریتم مشابهی داشته باشند به خاطر سپردن آن و پیدا کردن سایتتان برای افراد راحت تر خواهد. اسامی ترکیبی مثل ray_ban یا facebook با چسباندن دو کلمه به هم به وجود آمدند.