انواع شرکت های قابل ثبت در اداره کل ثبت شرکتها

از جمله این بارها می توان به کتاب و نشریات، محصولات پلاستیکی، لوازم شخصی کامپیوتر وفرش و … در گذشته های دور (و حتی تا 50 سال گذشته) حمل و نقل کالا به خصوص کالاهای تجاری از یک کشور به کشور دیگر همواره با چالش های فراوانی رو به رو بوده است. با گسترش چشم گیر وسایل حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی طی 50 سال گذشته یکی از بزرگترین موانع برای تجارت بین المللی برداشته شده است و حمل و نقل بین المللی به یکی از ارکان اصلی تجارت بین المللی تبدیل شده است. مفهوم تضامنی را میتوان به این صورت توضیح داد که هریک از شرکا به تنهایی مسئول پرداخت کلیه قروض و تعهدات شرکت می باشند. با توجه به اینکه امروزه واردات و صادرات کالا یکی از مهم‌ترین موضوعات در بازرگانی بین‌المللی می‌باشد در نتیجه بسیاری از شرکت‌ها بخشی از منابع مورد نیاز خود را از این طریق و بازارهای بین‌المللی و با کمک شرکت‌های بازرگانی واردات و صادرات می‌کنند. صدور کارت بازرگانی موکول به آن‌ است که اصولا بازرگان متقاضی، شرکت خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد.

کارت بازرگانی هم برای اشخاص حقیقی صادر می شود و هم برای اشخاص حقوقی و از این نظر محدودیتی وجود ندارد. صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت‌های خارجی منوط به معامله متقابله است، یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آن‌ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی بدهد. پس از آنکه اطلاعات شرکت را کامل کردید، نوبت به بارگذاری برخی مدارک ثبتی و ثبت نهایی اطلاعات وارد شده در سامانه اداره ثبت شرکتها می باشد. بعد از این مرحله تمامی مدارک تنظیم شده ثبتی را کارشناسان ایلیا از طریق سامانه پرینت گرفته و همراه مدارک هویتی از طریق پست ارسال می نمایند.

  • قبل از این که به مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های بازرگانی بپردازیم، لازم است بدانید که ثبت این شرکت ها ضرورت دارد و از سوی قانون تعیین شده است.
  • دررابطه‌با شرکت­های مشارکت عمومی و محدود، شرکت مشارکت محدود به سبب مسئولیت محدود برای سهام‌داران محدود، رایج­تر است.
  • شرکتی است که به اعتبار شکل و قالب تجاری است چه موضوع فعالیت آن تجاری باشد و چه موضوع فعالیت آن تجاری نباشد و حداقل تعداد شرکا در آن ۷ نفر است.
  • برای توضیح بهتر مزایای تاسیس شرکت بازرگانی به صورت مختصر باید به این نکات اشاره کنیم که این شرکتها به موضوعی که دارند به شما هویت بخشیده و نوع فعالیت های شما را برای انجام امور بازرگانی و تجاری مشخص می کند.

به این جهت مقررات زیادی درباره ی آن ها وضع شده که رعایت تمام آن ها از عهده ی اشخاصی که می خواهند شرکای محدودی داشته باشند خارج است. بر عکس، شرکت های با مسئولیت محدود، از این قیود تا اندازه ای آزاد هستند. (این گونه شرکت ها اغلب از اشخاصی تشکیل می شوند که با یکدیگر دوست و یا همکارند و در حقیقت شرکتی فامیلی اند) در ممالک خارج هم، گر چه گاهی اتفاق می افتد که شرکت با مسئولیت محدود دارای شرکای زیادی باشد ولی اکثرا شرکا محدود و انگشت شمارند. سرمایه شرکت به تعدادی سهام بین شرکاء تقسیم می‌شود و مسئولیت صاحبان سهام، به مبلغ اسمی سهام آن‌ها محدود می‌شود. در این گونه از شرکت، سرمایه به صورت مساوی به سهام تقسیم شده وبه طور مساوی بین شرکا قسمت شده است. بنابر این هر شریک صاحب تعدادی از این سهام می باشد و اگر بخواهد می‌تواند تعدادی از آنها را به افرادی دیگرمنتقل کند.

مسئولیت تضامنی به این معنی ست که به عنوان مثال اگر شرکت قرض یا بدهی داشته باشد و دارایی های کافی نداشته باشد در این صورت هر یک از اعضای شرکت مسئول پرداخت دیون و انجام تعهدات شرکت می باشد. این نوع شرکت همان طور که از نام آن پیداست، برای فعالیت در امور تجاری و بازرگانی تشکیل می شود و قوانین تجارتی بر آن اعمال می شود که هدف آن کسب سود برای همه اعضا می باشد. در واقع تعهد پرداخت تمام سرمایه در شرکت های خاص و 20 درصد در شرکت های عام می باشد. مطابق ماده 195 قانون تجارت به ثبت رسانیدن شرکت های بازرگانی الزامی می باشد. مطابق ماده 220 قانون تجارت هر شرکتی که به ثبت نرسد شرکت تضامنی شمرده می شود و بایستی مبلغی را به عنوان جریمه بپردازد. همچنین در عنوان شرکت باید کلمه‌ی «خاص» قبل از ذکر نام شرکت یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود مانند «شرکت سهامی خاص الوند» یا «شرکت سهامی دماوند خاص» و قید کلمه‌ی خاص باید در تمام نوشته‌های شرکت به‌وضوح مشخص باشد.

نمونه اسم شرکت با حرف ت

شرکت سهامی، به سبب هزینه­بر بودن تأسیس آن، در اتریش به ‌ندرت مورداستفاده قرار می­گیرد. البته قابل‌ذکر است که در برخی موارد، الزام قانونی برای تأسیس شرکت سهامی در نظر گرفته شده، از جمله برای عرضة سهام شرکت در بورس و تأسیس شرکت­های بیمه. قوانین تجاری– به‌محض تکمیل فرایند ثبت در مرجع ثبت شرکت‌های اتریش، شرکت می‌تواند فعالیت تجاری خود را آغاز کند. ثبت یک شرکت به فعالیت اقتصادی شخص وجهه قانونی و امکان فعالیت های بزرگ تر اقتصادی را به وی می بخشد. می توان گفت چند نفر که در یک فروشگاه، مغازه به صورت شراکتی سرمایه گذاشته اند و فعالیت اقتصادی می کنند در واقع یک شرکت به صورت غیر رسمی تأسیس کرده اند. به غیر از شرکت های خدماتی بازرگانی ، می توان شرکت های چند منظوره دیگری نیز به ثبت رساند ، به عبارت دیگر محدودیتی برای ثبت چند نوع موضوع مختلف در یک شرکت وجود ندارد و ذکر انواع موضوعات مختلف در یک شرکت به حوزه فعالیت متقاضی ثبت شرکت وابسته است.

انواع شرکت بازرگانی

شرکتی است که به اعتبار شکل و قالب تجاری است چه موضوع فعالیت آن تجاری باشد و چه موضوع فعالیت آن تجاری نباشد و حداقل تعداد شرکا در آن ۷ نفر است. مدارک لازم برای ثبت شرکت های بازرگانی را در ادامه به طور مشخص تر بررسی می کنیم. با توجه به این که مدیریت شرکت در واقع ( نمایندگی و وکالت ) از طرف شرکت است ، اقدامات مدیر در صورتی در حق شرکت نافذ است که به (قصد نیابت از طرف شرکت) انجام شده باشد. تحدید اختیارات مدیران در شرکت های سهامی، از طریق اساسنامه و یا توافق جداگانه انجام می گیرد که در هر دو حال در برابر ثالث اعتبار ندارد ( در رابطه ی بین خود مدیر وشرکا اعتبار دارد و در برابر ثالث اعتبار ندارد). کارت بازرگانی نوعی مجوز است که به شخص حقیقی یا حقوقی که دارنده آن است اجازه داده می شود که با آن به واردات و صادرات بپردازد. در مقاله ی انواع مدارک ثبت شرکت، می توانید تمامی مدارک لازم برای تاسیس شرکت را بخوانید.

کارت بازرگانی تولیدی و صنعتی هم جهت اشخاص حقیقی که مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت تولیدی را دارا می باشند، صادر می گردد. اشخاصی که دارای این کارت می باشند تنها می توانند تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه تولید خود را که لازم پیگیری ثبت تغییرات شرکت دارند وارد کرده و بعد از تولید صادر کنند. به موجب قوانین گمرکی کشور، کارت بازرگانی عبارت از مجوزی می باشد که دارنده آن، اعم از شخص حقیقی یا حقوقی می توان با دارا بودن آن، به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا بپردازد.

انواع شرکت های تجاری

صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. مشاورین آگاه ثبت پس از عقد قرارداد تا زمان ثبت شرکت و چاپ در روزنامه رسمی پیگیر پرونده و پاسخگوی شما خواهند ثبت شرکت بود. تعاونی‌های توزیع، عبارتند از تعاونی‌هایی که نیاز مشاغل تولیدی و یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهارچوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها تأمین میکنند. بعضی از محصولات حجم زیادی دارند اما نسبت به حجمشان وزن کمی دارند.

شرکت های دانش بنیان از پرداخت مالیات، عوارض و گمرک به مدت 15 سال معاف می باشند. هیئت مدیره این شرکت برای دو سال خورشیدی و بازرسان برای یک سال مالیاتی منتصب می شوند و پس از آن نیاز به تمدید مدت حضور اعضا و یا تعویض آن ها طی صورت جلسات سالانه می باشد. در این راه با برنامه‌هایی که تدوین می‌کند می‌تواند با شناسایی استعدادهای مشتری، زمان پرداخت بهای کالا و یا خدمت را متناسب با توانایی‌های وی تنظیم کند. کمترین مدرک تحصیلی قابل قبول برای مدیر عامل شرکت،مدرک دیپلم است. ذخیره مکان و هرگونه خدمات گردشگری با رعایت قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری. هر گونه کپی برداری از این سایت بدون اجازه مکتوب غیر قانونی می باشد و پیگرد قانونی دارد.

به همین سبب، صرفاً به افراد یا شرکت­هایی که مایل‌اند برای یک مدت محدود در یک فعالیت تجاری شرکت کنند پیشنهاد می­شود. پروسه تأسیس شرکت­های مدنی به نسبت ساده­تر از سایر انواع شرکت­هاست. یک یا چند سهام‌دار در صورت برخورداری از سرمایة اولیه 70 هزار یورو می‌توانند در اتریش شرکت سهامی تأسیس کنند. شرکت سهامی در اتریش می­بایست دارای یک هیئت نظارت متشکل از حداقل سه نفر باشد. ازآنجا که شرکت دارای شخصیت حقوقی در نظر گرفته می­شود، اصالتاً هم مسئول تعهدات خود می‌باشد.

شرکت مختلط سهامی

پس از آن شما باید مبلغ حق الدرج ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص را پرداخت نمایید. به دلیل رایج بودن شرکت های بازرگانی سهامی خاص و شرکت های مسئولیت محدود، در ادامه به بررسی شرایط ثبت این شرکت ها می پردازیم. بنا بر ماده 2 قانون شرکت ثبت برند تجاری های تعاونی ( ق. ش. ت ) ، شرکت تعاونی شرکتی است متشکل از اشخاص حقیقی و یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی شرکاء از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان و تشویق به پس انداز تشکیل می شود.

پس زمانی که به عنوان انجام امور تجاری قصد فعالیت دارید باید طبق قوانین ثبت شرکتها مجموعه ای با این موضوع داشته باشید تا بتوانید از مزایایی همچون کارتهای معروف به بازرگانی به صورت حقوقی بهره مند شوید. شرکت تعاونی شرکتی است که بین اشخاص حقیقی، برای فعالیت در اموری مرتبط با تولید و توزیع، به منظور کمک به بهبود وضع اقتصادی و رفاه شرکاء تشکیل می‌شود. در مواردی هدف اصلی این شرکت‌ها، تامین حوائج و نیازمندی‌های مخصوص افراد تعاونی در چارچوب قانون بخش تعاونی است. اما شرکت سهامی عام می‌تواند از عامه مردم جذب سرمایه کند و به طور همگانی سهام بفروشد.