شرایط و مدارک لازم جهت ثبت موسسه خیریه

(۴)مؤسسۀ خارجی یاد داشت کتبی را که حاوی اهداف وشرح کلی فعالیت های آن میباشد توسط نمایندۀ با صلاحیت دفتر مرکزی خویش بعد از تائید وزارت امور خارجه جهت ثبت و راجستر به وزارت اقتصاد ارائـه می نماید. هم اکنون بیش از ۸۰ درصد خدمات بهزیستی در قالب مراکز غیردولتی تحت پوشش بهزیستی ارائه می شود و توسعه فعالیت ها نیز به صورت کامل در بخش غیردولتی دیده می شود. این رویکرد همسو با سیاست های ابلاغ شده در خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است و جدی تر از همیشه در دولت عدالت محور نهم دنبال می شود. این نوع از سازمان خیریه کمک های نقدی و غیر نقدی را دریافت می کنند و در بین افراد نیازمند تقسیم می کنند .

  • به طور مثال موسساتی که برای انجام پروژه ای خاص تاسیس می گردند، عمدتاً به صورت محدود و مطابق زمانی که در اساسنامه تعیین شده است، به انجام فعالیت می پردازند اما عمده موسسات به صورت نامحدود تاسیس می شوند.
  • کرج نیز مانند دیگر شهرستان ها با افزایش جمعیت و نیاز آن ها به مسکن و خانه روبه رو است و ثبت شرکت ساختمانی در کرج در حال رونق و افزایش است.
  • پس از فیلیپین، هند دومین جامعه بزرگ کاتولیک آسیا را دارد.مقامات به دنبال سرکوب کارزارهایی هستند که اظهار دارند برای گرویدن هندوها به مسیحیت و اسلام فعالیت کرده‌اند.
  • موسسات خیریه به نهادها و سازمان هایی غیرانتفاعی و عام المنفعه اطلاق می شود که به صورت دولتی یا خصوصی و مردم نهاد در عرصه مسایل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ، آموزشی و غیره فعالیت می کنند.
  • ب – انحلال اجباری در صورت رأی دادگاه صالح یا عدم امکان تطبیق وضعیت تشکل موضوع ماده (۳۹).
  • ۲- تعلیق موقت پروانه فعالیت تشکل حداکثر به مدت سه ماه.

مکانی که برای موسسه خود انتخاب می کنید باید به تایید بهزیستی برسد. موسسه غیر دولتی انتفاعی که هدف آن ها سودآوری میان اعضاء می باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام می باشد.

اداره موسسات غیردولتی وزارت اقتصاد مکلف است طی مدت یک هفته در خواست و اسناد مربوط را غرض بررسی به کمیسیون عالی ارزیابی ارائه نماید. کمیسیون عالی ارزیابی طی مدت (نود) روز بعد از تاریخ نهائی تکمیل فورمه در مورد تائید یا ردسس آن تصمیم اتخاذ مینماید. “موسسه خیریه حامی راه انسانیت” در اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور ایران ثبت شده و مجوز فعالیت خود را از اداره کل بهزیستی دریافت نموده است . کار ساخت و ساز جزو کارهایی است که باید به صورت دسته جمعی انجام شود.

روش تاسیس خیریه درمانی

با تاسیس شرکت های گوناکون بسیاری از تصدی گری های دولت به حالت تعدیل در می آید و باعث رشد اقتصادی کشور می شود. 10- اختصاص بخشی از اعتبارات بلاعوض و وامهای منظور شده در ردیف های مربوطه برای اشتغال خانواده ها به موسسات خیریه فعال در زمینه توانمند سازی خانوارها با رعایت سیاست های شورایعالی اشتغال مشروط براینکه طرحهای قابل قبول ارائه نمایند ، بلامانع است . موسسه ای غیرانتفاعی، غیرسیاسی، فراملی و فرامذهبی است که در سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت همه جانبه مالی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی و معیشتی از دانش آموزان تحت پوشش جهت جلوگیری از ترک تحصیل آنها ایجاد شده است.

شرایط تاسیس موسسه خیریه

بدانید که محک وظیفه خود که حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است انجام می‌دهد و تلاش می‌کند این حمایت در هر شرایطی ادامه یابد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به موسسه حقوقی آگاه ثبت می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. شما در موسسه خود نیاز به مجمع عمومی دارید که می تواند به صورت مجمع عمومی عادی یا فوق العاده باشد. مدت زمان صدور مجوز خیریه از زمان درخواست و پذیرش درخواست، ۶۰ روز است. اگر شما مخاطب گرامی، خواهان تاسیس خیریه هستید، یا سابقه دریافت مجوز خیریه دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. هزینه آگهی روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار بر عهده مشتری بوده و پس از پایان کار بر اساس اعلام نهادهای مربوطه، به مشتری ابلاغ خواهد شد.

چه زمانی عدم فعالیت شرکت را به مالیات اعلام کنیم ؟

این نوع موسسه ها همراه با اهداف آموزشی، به فعالیت اقتصادی نیز می پردازند. این مورد، یکی دیگر از تفاوت های اساسی موسسه و شرکت می باشد. با مشخص بود مسیر کاری شما به طور واضح، روند ثبت موسسه به سهولت پیش خواهد رفت. از اینکه در روزهای سخت مبارزه با بیماری سرطان همراه فرزندان‌مان هستید صمیمانه سپاسگزاریم. ثبت برند تجاری باور داریم با حضور مستمر شما نیکوکاران گرامی است که در این ۳۰ سال بیش از ۳۵ هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت قرار دادیم که از این تعداد بیش از ۷۶۰۰ نفر با همراهی‌تان بهبود یافتند. امیدواریم از این پس نیز در کنارتان بتوانیم بیش از ۲۰ هزار فرزند تحت درمان‌مان در سراسر کشور را به بهبودی برسانیم.

ماده ۳۲- تقسیم اموال و مازاد درآمد تشکل در میان مؤسسان، اعضا و مدیران قبل از انحلال ممنوع است. ح- دادخواهی در مراجع قضایی، مطابق قانون آیین دادرسی کیفری و سایر قوانین مربوط. ت- عدم وابستگی به احزاب، سازمان‏ها وگروه‏های غیرقانونی. ز- دوره‏ زمانی تشکیل جلسات شورای‏ عمومی و شورای ‏مرکزی ‏تشکل.

برای اطلاع از انواع حمایت های موسسه خیریه حامی راه انسانیت از نیازمندان به بخش ویژه نیازمندان وارد شوید. مدت زمانی که برای ثبت شرکت ساختمانی نیاز است بین ۲۵_۳۰ روز کاری برآورد می شود. 8- با توجه به حفظ کرامت انسانی خانوارهای خدمت گیرنده موسسات غیر دولتی موظفند ضمن نگهداری پرونده های اجتماعی ارجاعی از طریق بهزیستی کلیه اطلاعات مربوط به آنان را محفوظ دارند . که به وسیله افراد حقیقی یا حقوقی تاسیس شده و در زمینه ارائه خدمات اجتماعی فعالیت می نمایند. الف- مشاوره، اظهارنظر و ارایه پیشنهاد راهکارها به دستگاه‏های اجرایی متناسب با تخصص و موضوع فعالیت تشکل.

هم چنین مدیرعامل باید دارای گواهی عدم سو پیشینه بوده و دارای تابعیت ایرانی باشد. حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و دارا بودن 5 سال سابقه کار در این مورد یا معادل آن تحصیل در یکی از رشته های بازرگانی ، روابط عمومی ، بازرایابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی الزامی میباشد. مدیرمسئول یا مدیر عامل کانون تبلیغاتی نباید کارمند دولت باشد. به عبارت دیگر تامین آورده اولیه برای تاسیس موسسات خیریه ، به منظور حصول اطمینان از توانمندی مالی بنیانگذاران برای اجرای موضوع فعالیت و حمایت از گروههای هدف ، مورد توجه است .

ماده ۶- شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل‏ها به ‏عنوان مرجع اصلی سیاست‏گذاری و توسعه تشکل‏ها در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل و دبیرخانه آن به‏ترتیب در وزارت کشور، استانداری‏ها و فرمانداری‏ها با رعایت قوانین و مقررات مربوط دایر می‏شود. تبصره ۲- شبکه موضوع ماده (۴) با داشتن سایر شرایط، از حکم لزوم تاسیس ثبت شرکت تشکل توسط جمعی از اشخاص‏ حقیقی و تشکل محلی موضوع ماده (۲۱) با داشتن سایر شرایط از حکم لزوم دریافت پروانه فعالیت و ثبت تشکل مستثنی هستند. موسسه هایی که عنوان موسسه غیر تجاری نیز به آن ها داده می شود؛ در ایران فراوان هستند. همچنین بعضی از موسسه های بزرگ، دارای شعبه های مختلفی در شهر های ایران می باشند.

تبصره ۱- انجمن‌های دوستی موضوع این ماده تنها می‌توانند در یک کشور فعالیت کنند و اعضای آنها نیز تنها می‌توانند در یک انجمن، مسئولیت اصلی و رسمی داشته باشند. پ- بررسی و صدور مجوز در خصوص فعالیت نهادهای مدنی خارجی موضوع ماده (۵). ماده ۲۱- تقاضای ایجاد تشکل‏های محلی که توسط حداقل سه نفر از اهالی بالای هجده سال ارایه می‌شود برای ثبت اطلاعات به بخشداری محل فعالیت ارایه می‏شود.

پس از فیلیپین، هند دومین جامعه بزرگ کاتولیک آسیا را دارد.مقامات به دنبال سرکوب کارزارهایی هستند که اظهار دارند برای گرویدن هندوها به مسیحیت و اسلام فعالیت کرده‌اند. پیشتر گزارش‌هایی از حمله به اقلیت‌های مذهبی در سراسر هند منتشر شده بود.گروه‌های تندروی هندو امسال جشن‌های کریسمس را در بخش‌هایی از کشور برهم زدند. آنها همچنین در خارج از اجتماعات مذهبی تظاهرات و کلیسایی در شمال هند را تخریب کردند.اکثریت جمعیت هند هندو هستند. اما حدود 24 میلیون مسیحی در این کشور زندگی می کنند، رقمی حدود دو درصد از جمعیت این کشور. سال گذشته، محدودیت‌ها منجر به مسدود شدن حساب‌های بانکی متعلق به “صلح سبز” و “عفو بین‌الملل” شد. این یکی از شناخته‌شده‌ترین موسسه‌های خیریه کاتولیک در سراسر جهان است.

فرم مشخصات فردی باید برای همه اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسین تکمیل شود. مدیر عامل باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشد و هم چنین دو نفر از اعضای هیات مدیره باید مدرک کارشناسی داشته باشند. سپس در باجه تشکیل پرونده مالیاتی، امور مالیاتی موسسه را انجام دهید.

بسیاری از مردم با این روش با موسسات معتبر آشنا می شوند. موسساتی که کار نگهداری از کودکان یتیم و سالمندان را بر عهده دارند. چنانچه موسسه متعلق به خود افراد باشد، ثبت تغییرات ارائه ی کپی سند مالکیت و اگر اجاره ای باشد ارائه ی کپی اجاره نامه الزامی می باشد . مکانی که موسسه می خواهد در آن فعالیت کند باید به تایید بهزیستی برسد.