آموزش ثبت نام سامانه ثنا و رفع مشکل سایت قوه قضاییه

در سایت ثنا به این موضوع پرداخته شده است که افراد غیر حقیقی برای اینکه بتواند وضعیت پرونده خود را مشاهده کنید لازم است به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند. بنابراین امکان ثبت‌نام اینترنتی شخص حقوقی در سامانه ثنا وجود ندارد. مراحل ثبت نام با گوشی در ثنا همانند مراحل ثبت نام در سایت است. ابتدا، اطلاعات هویتی مانند شماره ملی، سریال شناسنامه و تاریخ تولد خود را درج کنید. هزینه خدمات ثبت نام در سایت ثنا به طور رسمی منتشر شده است.

به همین خاطر، روند ثبت نام آن‌ها ممکن است چندین روز به طول بیانجامد. همراه ما باشید تا در ادامه این مقاله، مراحل ثبت نام برای افراد حقیقی و نکات مهم آن را به طور کامل بررسی ‌کنیم. نکته ۱ »مراجعان به قوه قضائیه بایستی اول در سامانه ثبت نام الکترونیکی (سامانه ثنا) ثبت نام نمایند پس از ثبت نام واحراز هویت،حساب کاربری(شناسه و رمز ورود به سامانه ابلاغ) به ایشان تخصیص می‌یابد. برای وارد کردن اطلاعات می‌توانید به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید.

با آموزش گام به گام ثبت نام غیر حضوری ثنا همراه ما باشید. ثبت نام در سامانه ثنا به صورت حضوری از طریق مراجعه به دفاتر ارائه دهنده خدمات قضایی که در شهرهای مختلف وجود دارد امکان‌پذیر می‌باشد؛ همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه در زمان ثبت نام الزامی است. بعد از همه‌گیری کرونا، به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس و همچنین رفاه بیشتر مردم، امکان ثبت نام سامانه ثنا به روش‌های مختلف از جملهثبت نام غیر حضوری ثناو همچنینثبت نام ثنا با گوشینیز برای هموطنان بوجود آمد.

تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمات غیر حضوری قوه قضاییه را دارند، می بایست ابتدا در این سامانه ثبت نام کنند و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نمایند. لذا ثبت نام در سامانه ثنا برای افرادی که به هر نحوی با خدمات غیر حضوری قوه قضاییه سر و کار دارند، اجباری است. افراد مختلف در طول زندگی به دلایل مختلف درگیر پرونده‌های قضایی می‌شوند و یا نیازمند دسترسی به خدمات قوه قضاییه همچون دریافت برگه عدم سوءپیشینه می‌شوند. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر استفاده از خدمات قوه قضاییه به صورت الکترونیکی و با استفاده از اینترنت امکان‌پذیر شده است؛ لازم است تا افراد با انجام ثبت نام ثنا از امکانات گسترده این سامانه استفاده نمایند. افرادی که با نحوه ثبت نام در سایت ثنا آشنایی ندارند می‌توانند با مطالعه این مقاله به راحتی ثبت نام غیر حضوری ثنا را انجام دهند و از خدمات مختلف آن همچون ابلاغیه جدید در سامانه ثنا بهره‌مند گردند.

در آخرین مرحله یک جمله بر روی صفحه نمایش داده می‌شود که کاربر باید آن را در یک فایل ویدیویی ضبط و بر روی سایت بارگذاری نماید. اگر از گوشی همراه برای ثبت نام استفاده می‌کنید می‌توانید بر روی گزینه “record a video” کلیک نمایند و در همان لحظه فیلم را ضبط و ثبت نمایند. حال در صفحه‌ای ثبت تغییرات شرکت که مشاهده می‌کنید بر روی گزینه “شروع احراز هویت غیرحضوری” کلیک کنید. در این صفحه از شما خواسته می‌شود تا میزان تحصیلات و شغل خود را وارد کنید. بعد از انجام این کار بر روی گزینه “ثبت اولیه اطلاعات” کلیک نمایید. حال از شما خواسته می‌شود تا شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت را وارد نمایید.

  • کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای موسسه حقوقی ديده بان افق عدالت محفوظ می باشد.
  • دفتر وکالت ما واقع در ، آریاشهر – بین فلکه اول و دوم صادقیه – ابتدای شهدای صادقیه جنوبی – پلاک 41 واحد 4 پذیرای موکلین عزیز می باشد.
  • توجه داشته باشید که شماره تلفن‌های را وارد کنید که به آنها در دسترسی دارید.
  • برای انجام این پیگیری‌ها ابتدا لازم است از طریق سامانه ثنا ثبت نام کنید و رمز ورود خود را دریافت نمایید.

۴_ در صفحه جدید اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد را به شما نمایش می‌دهد و شما باید محل صدور شناسنامه، دین، محل تولد و وضعیت تاهل خود را مشخص کنید و روی کلمه مرحله بعد کلیک کنید. شماره همراهی که ثنا را ثبت نام کردم در دسترسم نیست و میخواهم با شماره دیگری رمز ثنا را دریافت کنم لطفا راهنمایی کنید… در صفحه جدید، میزان تحصیلات و شغل خود را مشخص کرده و دکمه (ثبت اولیه اطلاعات) را کلیک نمایید.

سامانه ثنا چه خدماتی ارائه می دهد؟

بله، سامانه سنا یک درگاه مخصوص برای ثبت روزمره مبادلات ارزی است و با سامانه ثنا بسیار فرق دارد. در اینجا یک رمز به ما داده می شود که برای ورود به سامانه قابل استفاده است. تمامی ابلاغیه های صادره از شعبه های دادگاه یا دادسراها ثبت شرکت در تهران در درگاه مربوط به شما ثبت و با پیامک به اطلاع شخص می رساند. در این مقاله، راهنمای ثبت نام غیر حضوری ثنا را به طور کامل بیان کردیم. از مقاله های زیر، برای مشاهده ابلاغیه و رای دادگاه در ثنا می‌توانید استفاده کنید.

این هزینه 9 هزار تومان است که به صورت آنلاین می‌توانید پرداخت کنید. بعد از پرداخت کردن، تا 3 بار می‌توانید از خدمات احراز هویت غیر حضوری استفاده کنید. یعنی اگر احراز هویت شما تا 2 بار تایید نشد، باز هم می‌توانید احراز هویت را بدون پرداخت هزینه مجدد انجام بدهید. بعد از پرداخت هزینه ثبت نام و احراز هویت، حداقل نیم ساعت و حداکثر یک روز بعد می‌توانید نسبت به ادامه دادن مراحل ثبت نام ثنا اقدام کنید. بعد از مراجعه به دفاتر قضایی و احراز هویت شما ، پیامکی شامل رمز عبور شما برایتان ارسال می شود. از این پس باید با اطلاعات ذکر شده وارد سامانه ثنا شده و ابلاغیه های قضایی خود را ملاحظه کنید.

ثبت نام سامانه ثنا

یوآیدی، به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرایند احراز هویت سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. همچنین محصولی به منظور رفع مشکلاحراز هویت کاربران صرافی رمزارز، ارائه داده است. بانک ها به منظور احراز هویت کاربران خود و نیز تایید هویت آنها می توانند از سرویس یوآیدی استفاده نمایند. سپس، تاییدیه ثبت نام را دریافت و هزینه آن را پرداخت می‌کنید. در مرحله 4، احراز هویت الکترونیک را به ترتیب انجام می‌دهید.

لطفا جهت راهنمایی بیشتر با پشتیبانی قوه قضاییه به شماره ۰۲۱۵۷۷۹۸۰۰۰ تماس بگیرید. در صورتی که رمز شخصی دریافت کرده اید، نیازی به احراز هویت مجدد نیست. احراز هویت غیرحضوری مخصوص کسانی است که برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند. برای این منظور نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام نمایید.

سامانه ثنا، برای دریافت رمز شخصی مورد استفاده در درگاه خدمات الکترونیک قضایی طراحی شده است. شما برای استفاده از برخی از خدمات این درگاه مانند اطلاع از روند پرونده و دریافت ابلاغ الکترونیک نیاز به رمز شخصی خواهید داشت. در ادامه شما را با نحوه ثبت نام سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی آشنا خواهیم کرد.

ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

لیست آدرس و اطلاعات تماس این دفاتر در قسمت “ثبت نام شخص حقوقی” موجود میباشد. اشخاص حقوقی جهت ثبت نام میبایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید. ✔️ یکی از اطلاعات لازم برای ثبت نام در این سامانه وارد کردن شماره ملی و شناسنامه می باشد که سایر اطلاعات لازم در این ثبت برند مقاله گفته شده است. این برنامه به نام «اپلیکیشن عدالت همراه» می باشد که خدمات مختلفی را از جمله مشاهده ابلاغیه های الکترونیک، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، دریافت نوبت و … وارد شوید وپس از ورود به بر روی گزینه «فراموشی رمز» کلیک نمایید تا به قسمت بازیابی رمز عبور وارد شوید.

به همین دلیل ، ابلاغیه و احکام مربوط به آن، در قانون آیین دادرسی مورد پیش بینی قرار گرفته است. البته، در حال حاضر،ابلاغ اوراق قضایی، از طریقسامانه ابلاغ ثنا​ انجام می شود. برای استفاده از امکانات درگاه خدمات الکترونیک قضایی از جمله ارائه و پیگیری دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، پیگیری پرونده و استعلامات قضایی نیز نیاز به ثبت نام در سامانه ثَنا ( سامانه ثبت نام الکترونیک ) دارید. توجه داشته باشید در صورتی که پس از وارد کردن مشخصات حقیقی در سامانه ثنا، نمی‌توانید وارد سایت شوید. لازم است وارد سامانه ابلاغ شوید و ابتدا در آنجا ثبت‌نام کنیم.

برای ثبت نام سامانه ثنا امکان استفاده از گوشی تلفن همراه، کامپیوتر لپ‌تاپ و یا دسکتاپ به شرط داشتن دوربین (به منظور احراز هویت آنلاین) وجود دارد. پس از دریافت کد ثنا نیز می‌تواند از هر کدام از این ابزارها برای ورود به سایت ثنا استفاده کنید. پس از نصب این اپلیکیشن، با وارد کردن کد ملی خود می‌توانید به امکانات اپلیکیشن ابلاغ الکترونیکی دسترسی پیدا کنید. رمز موقت سامانه ثنا، یک رمز یک بار مصرف است که برای ورود به سامانه ثنا و یا سامانه های خدمات الکترونیک قوه قضاییه به شماره تلفن افراد ارسال می شود. برای رمز موقت ثنا، کافیست که ابتدا به یکی از درگاه های وابسته به سامانه ثنا وارد شوید و سپس کد ملی و رمز شخصی سامانه ثنا را وارد کنید. در مرحله بعدی ورود به سامانه ثنا، یک رمز موقت یک بار مصرف برای شما پیام می شود که نیاز است برای ورود به سامانه های وابسته به ثنا، آن را وارد نمایید.