اخذ کارت بازرگانی و مراحل آن

فعالیت‌های بازرگانی در خدمت اجرای سیاست‌ها و راهبردهایی است که اقتصاد هر کشوری برای خود به وجود می‌آورد. به عنوان نمونه اگر به دلایلی در یک کشور، ضرورت به این باشد که ورود کالای مشخصی به کشور ممنوع شود، بازرگانی با اجرای این سیاست موجب تقویت تصمیم گیری‌های اقتصادی کشور می‌شود. از طرفی هم نباید فراموش کرد که رساندن کالا و خدمات به مصرف کنندگان نیز از جمله فعالیت‌هایی است که شرکت‌های خدمات بازرگانی، برای تولیدکننده انجام می‌دهند و نگرانی‌های او را برای رساندن محصول به مصرف کننده برطرف می‌سازد. زمانی که عملیات بازرگانی در داخل مرزهای یک کشور انجام بگیرد به آن بازرگانی داخلی گفته می‌شود.

اگر سوال دیگری هم در رابطه با این موضوع دارید که در مطالب بالا اشاره ای به آن نشده است، آن را با ما در میان بگذارید. شخص که اقدام به دریافت کارت عضویت اتاق می کند، باید حداقل سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی را داشته باشد، در غیر این صورت مجاز به دریافت این کارت نخواهد بود. خوب البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که داشتن کارت عضویت در اتاق بازرگانی مزیت های متعددی را پیگیری ثبت تغییرات شرکت برای شخص به همراه دارد. یعنی با داشتن این کارت می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد، به همین دلیل تقاضا برای داشتن آن بالا است. برای دریافت کارت عضویت در اتاق بازرگانی کافی ست که نام خود را در دفتر ثبت تجاری ثبت کرده باشید. موسسه ثبت شرکت و برند ذهن ناب برای راحتی شما راهکار های خوبی را ارائه کرده است و از طرف شما می تواند تمامی مراحل دریافت کارت بازرگانی برای شما را قبول کند.

برای واردات کالا چه باید کرد؟آشنایی با مراحل واردات کالا و قوانین مرتبط با آن؛ از نخستین الزامات برای ورود جدی یک شرکت یا فرد تازه‌کار به دنیای تجارت و بازرگانی است. شاید برای شما هم این سوال در ذهن ایجاد شده باشد که چرا برخی از فعالان اقتصادی تا بدین اندازه به دنبال اخذ چنین کارتی هستند. کارت بازرگانی انواع مختلفی دارد، بنابراین شرایط گرفتن کارت بازرگانی نیز برای هر کدام از آنها متفاوت است. کپی از روزنامه رسمی که در آن انحلال شرکت اعلام شده و در صورت منحل شدن شرکت دیگر نیازی به ارائه مدارک ذکر شده در بند ۳ و ۴ نمی باشد.

هزینه کارت بازرگانی

برای دیگر کاربردها اتاق بازرگانی (ابهام‌زدایی) را ببینید. تعداد نفرات تشکیل دهنده شرکت بازرگانی مسئولیت حداقل باید دو نفر باشد. در صورتی که وکیل دادگستری اظهارنامه شخص حقوقی را دریافت می‌کند، وکالتنامه توسط مدیرعامل شرکت امضا و مهر گردد. در شرایطی که وکیل دادگستری اظهارنامه شخص حقیقی را دریافت می‌کند، وکالتنامه توسط شخص امضا گردد. تکمیل اطلاعات درخواست شده و گرفتن پرینت از اظهارنامه دریافتی.

عملکرد این شرکت‌ها شناسایی تأمین‌کنندگان با قیمت‌‌های رقابتی، مذاکره و خرید محصولات آنها و فروش آنها از طریق شبکه توزیع در کشور خود یا کشورهای همسایه است. در شرکت های کمیتی که با هدف رفاه اعضا تشکیل می شود، تعداد شرکاء زیاد بوده و هیچ مسئولیتی نیز ندارند ، مانند شرکت های تعاونی تولید ، مصرف ، اعتبار ، وام و روستایی. برابر مفاد ماده 571 قانون مدنی “شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شی ء وتحد به نحو اشاعه”.

مانند شراکت ورثه در منزل و یا زمین زراعی اشاره شده در فوق الذکر. میزان سرمایه ای که باید نقدا پرداخت شود لااقل ۳۵% سرمایه شرکت است. اخذ وام و تسهیلات از کلیه بانکها و موسسات مالی و اعتباری.

  • ب- اصل گواهي بانك مبني بر تاييد حساب جاري وحسن اعتبار بانكي به نام متقاضي فقط روي فرم الف قابل قبول است ( با مهر امضاي رئيس شعبه. ) ضمنا حسابهاي جاري شتاب مربوط به شهرستانها در صورتيكه روي فرم الف تاييد شده باشد قابل قبول است.
  • تمامی اطلاعات مندرح در وب‌سایت را در راستای آشنایی بیشتر با این مجموعه مطالعه نمائید.
  • مسئول مربوطه نسبت به ثبت نام تجاری اقدام کرده و شماره دفتر را در روی سه نسخه اظهارنامه ثبت دفاتر بازرگانی ( اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی ) درج و سپس نسبت به امضاء و مهر نمودن اظهارنامه ها اقدام می نماید.
  • خدمات بازرگانی از جنبه‌های مختلفی برای بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه داخلی و بین‌المللی از اهمیت دارند.
  • در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که شما به دو صورت می توانید اقدام کنید، اولین روش این است که به عنوان یک شخص حقیقی این کار را انجام دهید.
  • در صورتیکه اتاق ها حد نصاب اعضای اتاق خود را از دست دهند و یا اعضاء جهت کاندیدا شدن و قبول مسئولیت در اتاق شرکت ننمایند، شورای عالی نظارت (که بالاترین رکن نظارتی در اتاق ایران است) می تواند نسبت به تعطیلی موقت یا دائم و یا انحلال آن اتاق اقدام نماید.

کارت عضویت اتاق بازرگانی مجوزی است که توسط اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور برای متقاضیان آن (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) صادر می‌شود و دارای مزایای فراوانی (از جمله امکان ثبت برند لاتین) است. اگر تمایل به دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی دارید بهتر است در مورد مزایای آن، مدارک لازم، پروسه و مراحل ثبت شرکت دریافت کارت و همچنین هزینه اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی اطلاعات کاملی داشته باشید که در این نوشته این اطلاعات را مشاهده میفرمایید. کارت بازرگانی مجوزی است که به اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص می یابد تا دارنده به فعالیت های تجاری در سطح خارجی از جمله به وارد کردن و صادر کردن کالا بپردازد.

ارتباط با مشتریان آن از طریق قرارداد شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی برقرار می‌شود. از نظر قراردادی‌، یک شرکت بازرگانی می‌تواند به چهار روش مختلف عمل کند که کار شرکت بازرگانی در هر کدام متفاوت است. بطور میانگین بیست روز کاری طول می کشد تا شرکت بازرگانی به ثبت برسد. اخذ و اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینارها و همایش های داخلی و خارجی. با توجه به این که در دنیای امروز تجارت و صنعت رشد چشمگیری داشته است گونه های مختلفی از شرکت ها مطابق قانون تجارت شرکت ها به صورت رسمی و قانونی فعالیت خود را آغاز و شروع به کار می کنند.

مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی عبارتند از:

بازرگانان و تجاری که می خواهند دارای کارت بازرگانی باشند باید در ابتدا فرم های مربوطه را از اتاق بازرگانی تهیه کنند و در آن فرم ها تمام اطلاعات مربوط به تجارتشان را بنویسند و تسلیم اتاق بازرگانی کنند و همچنین ۲ نفر لازم است که از اعضای اتاق بازرگانی آنها را معرفی کند. دارا بودن سند مالکیت محل قانونی به نام متقاضی یا اعضای هیئت مدیره شخص حقوقی و نیز شخص حقیقی داوطلب دریافت کارت بازرگانی. صدور کارت بازرگانی ثبت برند برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله متقابل است، یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی بدهد. این نوع کارت برای اشخاص حقوقی که دارای مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت تولیدی هستند صادر می شود. دارندگان این کارت می توانند فقط تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه مورد نیاز تولید خود را وارد نموده و پس از تولید صادر نمایند.

دفتر بازرگانی چیست

بله، شما میتوانید در صورتی که اعتبار کارت شما رو به اتمام است برای تمدید آن درخواست خود را ثبت کنید. در صورتی که شرکت شما تغییراتی داشته است، باید روزنامه تغییرات شرکت را هم ارائه دهید. البته لازم به ذکر است که در صورت داشتن چندین تغییر، رونامه آخرین تغییرات را ارائه دهید، همین مورد کافی است. حساب جاری در یکی از بانک های کشور به نام متقاضی، لازم است. ثبتینو سرمایه اولیه ای که احتیاج دارید، حداقل یک میلیون ریال می باشد.

نام مناسب برای شرکت بازرگانی

شرکت های بازرگانی می توانند حیطه فعالیت خود را از یک منطقه تا کشورهای دیگر گسترش دهند. به همین دلیل صاحبان شرکتهای بین المللی می تواند از چند ملیت باشد و در حیطه خدمات، کالا، پشتیبانی و… فعالیت کنند. این شرکت ها بین دو و یا چند نفر برای به دست آوردن سود تشکیل می شود و به ثبت می رسد.

برای دریافت کارت اتاق حقوقی هم هزینه ای را باید پرداخت کنید، در انتها هزینه را پرداخت کرده و فیش آن را هم ارائه دهید. هزینه مورد نیاز برای عضویت در اتاق بازرگانی را پرداخت کرده و فیش آن را ارائه دهید. برای ثبت شرکت بازرگانی شما می توانید به دو روش اقدام کنید. مدارک لازم برای ثبت شرکت های بازرگانی را در ادامه به طور مشخص تر بررسی می کنیم. شرکت‌هایی خدمات بازرگانی در واقع شرکت‌هایی هستند که در حوزه خرید و فروش کالا یا خدمات به منظور کسب سود و درآمد فعالیت می‌کنند.